דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נכונה לפוריות 

מאת    [ 08/01/2012 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 4197 פעמים ]

מאמר פוריות ותזונה נכונה

מחקרים רבים ברפואה הקונבנציונאלית הביאו להסכמה גורפת על-פיה יש קשר הדוק בין שמירה על תזונה ואורח חיים בריא, לבין מניעת בעיות פוריות אצל האישה והגבר וטיפול בהן. התזונה מהווה מרכיב חשוב מאוד בטיפול בבעיות הפוריות השונות וחשובה לקליטה, תמיכה והחזקת ההיריון ולמניעת הפלות חוזרות.

מהי תזונת האישה המומלצת?

שמירה על הרגלי תזונה מסוימים יכולה לשפר את פוריות הנשים הסובלות מהפרעות בביוץ. הדיאטה המומלצת לתזונה צריכה להיות דלת סוכרים, קמח לבן, קפאין ואלכוהול וחייבת להכיל מגוון רכיבים ובהם:


    • שומן חד בלתי רווי (שמן זית/קנולה/דגים, אבוקדו, שקדים, בוטנים, אגוזים) הינו מרכיב חיוני לתפקוד נכון של מערכת הרבייה, יצור הורמוני מין והינו מכיל ויטמינים חיוניים לשמירת התאים, לרבות הביצית והזרע, מפני חמצון.
    • חלבון (חלבון צמחי המצוי בקטניות, דגנים ואגוזים, חלבון מהחי המצוי בבשר, עוף, דגים, חלב עשיר בשומן 5%-9%) החלבון חיוני לבניית תאי הגוף השונים ומספק חומצות אמינו הבונות את חלבוני התא.
    • פחמימות עתירות סיבים תזונתיים ובעלות ערך גליקמי נמוך (סוגי ירקות, לחם מחיטה מלאה, אורז מלא, פסטה, עדשים). בחירת כמות וסוג הפחמימה ישפיע על רמות סרטונין (משפיע על מצב-רוח, זיכרון) ואינסולין (משפיע על רמות הסוכר בדם) ובכך ישפר את יכולת הכניסה להריון, גרימת ביוץ במצב של שחלות פוליציסטיות ומניעת הפלות חוזרות. רמות אינסולין גבוהות פוגעות בפוטנציאל הפוריות. מומלץ לצרוך בתפריט פחמימות מורכבות ולהמעיט באכילת פחמימות פשוטות.
    • מולטי ויטמינים, ברזל וחומצה פולית מהמזון או כתוסף (כבד עוף, בשר אדום, תפוחים, סלק אדום). מרכיב חשוב בקליטת ההיריון, התפתחותו, מניעת הפלות חוזרות ומומים בעובר. כמו-כן מומלץ לנשים הרות או המתכננות הריון להוסיף חומצה פולית בטבליות.

הדיאטה נמצאה מועילה, משום שנשים רבות הסובלות מחוסר פוריות על רקע הפרעות בביוץ סובלות גם מתנגודת לאינסולין. דיאטה זו משפרת את תגובת הגוף לאינסולין, וכך משפיעה לטובה על כל המאזן ההורמונאלי ויכולה לסייע להסדרת הביוץ אצל האישה. למשקל הגוף ישנה השפעה ישירה על פוטנציאל הפריון: משקל עודף או רזון יתר עלולים לגרום להפרעות ביוץ אצל נשים ולכן מומלץ לנשים הסובלות מעודף משקל ומהפרעות בביוץ לרזות ולבצע פעילות גופנית. הדבר נכון גם לגבי אותן נשים אשר עושות "דיאטות כסאח": תזונה דלה במיוחד ופעילות גופנית מאומצת מדי מניבות רמת שומנים נמוכה היוצרת בעיות בביוץ.

מהי תזונה הגבר המומלצת?     

שמירה על הרגלי תזונה משפרת את פוריות הגבר הסובל מאיכות וכמות זרע נמוכה ותופעת חום באשכים. בנוסף לנאמר על תזונת האישה, שהינה בריאה גם לגבר, הדיאטה המומלצת צריכה להיות עשירה בוויטמין C, מגנזיום ואבץ (ביצים, קטניות, מוצרי חלב ואגוזים) המשפרים משמעותית את איכות הזרע ותפקוד האשכים ומנגד, חובה על הגבר להפחית ואף להמנע מעישון, קפאין ואלכוהול, הידועים כהרסניים לאיכות וכמות הזרע. בנוסף, ירידה במשקל בשילוב פעילות גופנית מבוקרת יכולה לתרום רבות לשיפור איכות הזרע. 



 

קליניקה לפריון(פוריות)ברפואה סינית קליניקת מעגלים מטפלת אך ורק בתחום הפוריות ושמה לה למטרה לנסות ולסייע ככל האפשר לאותם נשים וזוגות הסובלים מבעיות פוריות ונמצאים במהלך הטיפולים או לפני ולפיכך מנסה להגדיל את סיכויי ההצלחה בשימוש במספר דרכים שהוכחו מחקרית כמשפרים את הצלחת טיפולי הפוריות. הקליניקה מתמחה בתחום הפריון ודרכי הטיפול ברפואה הסינית בבעיות הפוריות השונות כגון: חוסר פריון בלתי מוסבר, הפלות חוזרות, שילוב רפואה סינית בטיפולי הזרעה, שילוב רפואה סינית בטיפולי הפריה חוץ גופית, שחלות פוליציסטיות , אנדומטריוזיס,FSH גבוה ,בעיות זרע כגון מורפולוגיה ,תנועתיות זרע לא טובה , וריקוצלה ,ריכוז תאי זרע נמוך ועוד. מזה 6 שנים אנו מטפלים בהצלחה רבה במקרים רבים של בעיות פוריות כאלו ואחרות הן כטיפול בפני עצמו והן בשילוב הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי של IVF/IUI. בנוסף לעבודתנו במרפאתינו הפרטית במרכז גירון, רעננה, אנו עובדים בשילוב עם היחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי הלל יפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב