דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם אני רוצה להיות קוסמטיקאית! 

מאת    [ 07/01/2012 ]

מילים במאמר: 340   [ נצפה 2939 פעמים ]



על פי החוק במדינת ישראל, קוסמטיקאית איננה זקוקה לתעודה על מנת לעסוק במקצועה.היא יכולה ללמוד בקורס של משרד העבודה או בבית ספר כלשהו כדי לקבל תעודת אומן.איש איננו מפקח בהמשך על עבודתה.הדבר היחיד אשר לו נדרשת הוא, לשים ליזול בשרותים ולצפות את קירות איזור העבודה באריחי חרסינה.מאד מענין, אני בספק גם באם משהו בא לבקר את דרישה הארכאית של הליזול והחרסינה.סביר שזה משהו משנות החמישים שאין בו צורך או תועלת ממש.אני מוטרד ממספר הרב של בתי – ספר לקוסמטיקה אשר צצות בשנים האחרונות פיטריות לאחר גשם אשר מעניקות תעודה של קוסמטיקאית מבלי שיהיה על כך פיקוח מקצועי מטעם המדינה.תחום הקוסמטיקה בארץ נמצא "בין הכסאות" של משרד העבודה ומשרד הבריאות.
אף משרד איננו מעונין במיוחד לקבל על עצמו את האחריות לפיקוח.שוב קוריוז מענין- אם קוסמטיקאית רוצה לייבא חומרים לשימוש ,עליה לקבל אישורים ממשרד הבריאות. אני מעריך שזו דרישה גם מכל אדם פרטי.
האם אין מקום לעשות סדר ?!
ואינני יוצא חוצץ כנגד קוסמטיקאיות. נהפוך הוא. לידעתי ישנן בישראל קוסמטיקאיות ותיקות יוצאות מהכלל שאת חלקן אני מכיר אישית והן עושות עבודה נהדרת.אבל, מדוע למשל בארץ מפגרת כמו ארה"ב, ובכל מדינה מערבית ישנן דרישות קפדניות ביותר מבחינת רישוי, בחינות, חידוש רישוי והתאגדות בתוך איגוד מקצועי (board )אשר נמצא בפיקוח של רשויות המדינה?.כל קוסמטיקאית אשר מסיימת בית- ספר, עליה לעבור בחינות ממשלתיות ולא יעלה על הדעת שבית ספר פרטי, ילמד ויעניק גם תעודה.
יש כאן ניגוד אינטרסים מובהק.
יש לזכור כי קוסמטיקאיות עושות טיפולים פולשניים לעור, דוגמת פילינג ואגב בישראל אין שום רישיון קוסמטי לשום חומר לפילינג עמוק, למרות שישנן חברות אשר מפרסמות שיש להן "פילינגים" באישור משרד הבריאות.הסחף במקצועות הקשורים לקוסמטיקה, הצערה, ניתוחים פלסטיים הוא רב. נתבשרנו גם על רופאים כללים אשר עברו "קורס" באוניברסיה בר-אילן, קיבלו תעודה ומבצעים טיפולים ואף ניתוחים שונים הקשורים לכירורגיה הפלסטית.האיגוד הישראלי לכירורגיה הפלסית אמר את דברו בענין זה ואני מקוה שאוניברסיטת בר אילן תבין שיצרה נישה, אשר מטעה את ציבור הצרכנים ותפסיק עם " האינסטנט-קורסים".כמו כן אני תקוה שהרשויות המתאימות במדינת ישראל ימצאו את הדרכים הנאותות על מנת ליצור פיקוח על לימודי קוסמטיקה, על הבחינות ועל רישוי, על מנת להביאו לרמה מקצועית בטוחה.

 

 

כותב הכתבה הוא מנתח פלסטי בכיר. http://www.dr-teman.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב