דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שכפול דיסקים - טכניקות שונות 

מאת    [ 06/01/2012 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 1853 פעמים ]

העידן הטכנולוגי בעיצומו, אנו חיים בעולם שבו הכל זז מהר יותר ויותר ויש צורך להתאים לתזוזה המהירה של עולם זה. אף עולם הדיסקים זקוק להתאים את עצמו לקצבו המהיר של העידן שלנו. לכן מן הראוי שנשאל את עצמנו מהי הטכניקה המהירה והטובה ביותר לשכפול וצריבת דיסקים וכמובן גם שכפול  CD ואף צריבת  DVD . זוהי שאלה שיש לענות עליה במתינות ובכובד ראש מאחר שקיימות מספר שיטות ומספר נוסף של גישות בנושא.

שכפול דיסקים בשיטת ההטבעה 

קיימות מספר טכניקות לשכפול דיסקים, אחת מן השיטות המקובלות היום בשוק היא שכפול דיסקים באמצעות הטבעה. כדי לבחון אם שיטה זו היא אמנם שיטה המתאימה לעידן הטכנולוגי המהיר של ימינו יש להבין תחילה מה המושג שכפול דיסקים על ידי הטבעה גולם בתוכו. שכפול הדיסקים על ידי הטבעה הוא בעצם שכפול תעשייתי על ידי ייצור דיסק גלאסמאסטר על גבי זכוכית. על דיסק זה יש בליטות ושקעים מיקרוסקופיים שבסופו של דבר עוברים בשיטת הטבעה לדיסקים נוספים. שיטה זו מאפשרת מספר דברים. הראשון, הוא מאפשר שכפול דיסקים בכמות גדולה ואפשר אף לומר בכמות מסחרית. השני הוא ששכפול דיסקים באמצעות הטבעה מאפשר להשמיע את הדיסק בכל נגן שבו נבחר להשתמש וכן בכל מחשב. בנוסף שכפול הדיסקים על ידי הטבעה מאפשר שמיעה בטוחה של הדיסק. לא עוד קפיצות של הדיסק, לא עוד העברה של הדיסק בין מכשיר למכשיר על מנת לשמוע טוב יותר. אלא מעתה באמצעות שכפול דיסקים על ידי הטבעה ניתן יהיה לשמוע טוב יותר את המוזיקה שעליו. יתרון נוסף שקיים בשכפול דיסקים על ידי הטבעה לעומת צריבת דיסקים היא שרצועות המוזיקה נקלטות באופן בטוח על גבי הדיסק. כך תמיד אפשר יהיה לשמוע את הדיסק ואת הרצועות שנצרבו על גביו.

 

שכפול דיסקים בשיטת הצריבה

שיטת הצריבה היא השיטה הנפוצה יותר והזולה יותר. לאחר שיש לנו דיסק מוכן, שיטת הצריבה נעשית על ידי צריבת המידע - אותם שקעים ובליטות מיקרוסקופיות - על ידי קרן לייזר שממש חוצבת בחומר הגלם ויוצרת העתק של אותן שקעים ובליטות. 

 

מה עדיף?

עדיפות היא תמיד נגזרת של יתרונות וחסרונות. יתרון נוסף הקיים בשכפול דיסקים בהטבעה על פני צריבת דיסקים הוא שדיסק צרוב מתקלקל במהירות גדולה יותר מאשר דיסק ששוכפל באמצעות הטבעה. זאת מאחר וצריבת דיסקים משאירה את הדיסק חשוף לשריטות מרובות. לעומת זאת בשכפול דיסקים באמצעות הטבעה, ניתן לומר שהדיסק נשאר מוגן יותר משריטות לאורך זמן ארוך יותר.

בעת שאנו בוחנים את שיטת שכפול דיסקים באמצעות הטבעה עלינו להתחשב באלמנט נוסף והוא האיכות. בעוד שבשכפול דיסקים באמצעות הטבעה אין אנו חוששים שמא דיסק אחד יהיה שונה באיכותו מין הדיסק השני, בעת צריבת דיסקים עלינו לחשוש מכך. לכן על מנת להבטיח בקרת איכות מלאה ודמיון מוחלט בין דיסק למשנהו, השיטה המומלצת היא שכפול דיסקים באמצעות הטבעה.

אך בחינתנו את השיטות השונות הנהוגות בשכפול דיסקים ובצריבת דיסקים והתאמתם לעידן הטכנולוגי המהיר של ימינו טרם הסתיימה. חשוב לא פחות בימינו ובעידן זה לבדוק את היתרונות של כמות ועלות. במידה ואנו מעוניינים לשכפל דיסק או לחילופין לשכפל CD או אף DVD, עלינו לחשוב היטב על נושא העלות ועל נושא הכמות מול עלות. במידה ויש עניין לשכפל דיסקים בדידים ולא בכמויות מסחריות שיטת צריבת דיסקים הינה עדיפה בהחלט למרות היתרונות של שיטת שכפול הדיסקים באמצעות הטבעה, כיוון שניתן להזמין שכפול דיסקים באמצעות צריבה, או צריבת דיסקים גם בכמות נמוכה של עד 100 דיסקים ולמרות הכמות הנמוכה בשיטת שכפול הדיסקים על ידי צריבה או צריבת דיסקים העלות שלהם תהיה נמוכה בהרבה.

אז איזו שיטה מתאימה לצרכים שלכם?

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב