דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היטל השבחה 

מאת    [ 05/01/2012 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 2478 פעמים ]

פעמים רבות אנו קוראים במדורי הנדל"ן בעיתונות על היטלי השבחה המוטלים על בעלי נכסים. במה מדובר? ובכן, קיימים מקרים מסוימים, בהם מוטל היטל השבחה על בעל נכס נדל"ן. היטל השבחה הוא תשלום, המוטל על ידי ועדה מקומית לתכנון ובניה במקרים כמו אישור של תכנית מתאר מסוימת, מתן הקלה או אישור של שימוש חורג בנכס. גובהו של היטל השבחה יהיה בגובה מחצית מהעלייה בערך הנכס. מדובר בסכום שיכול להיות משמעותי ביותר. כך למשל, אם עלה ערך הנכס במאה אלף שקלים חדשים, יהיה בעל הנכס מחויב בתשלום של חמישים אלף שקלים חדשים כהיטל השבחה. הוועדה המקומית לתכנון ובניה קובעת, באמצעות שמאי מקרקעין מטעמה, את גובה היטל ההשבחה שבעל הנכס מחויב בו. עם זאת, יכול בעל הנכס לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין מטעמו, כדי שזה יעזור לו להפחית את הסכום.

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע בעל ידע נרחב ומגוון בתחומי הנדל"ן והמקרקעין. השמאי מסוגל להעריך את שווי הזכויות של הלקוח בנכסי מקרקעין מכל סוג שהוא. שמאי מקרקעין נהנה מהערכה רבה בענף הנדל"ן והוא עובד עם אנשים פרטיים, חברות ובנקים. במסגרת לימודיו לומד שמאי המקרקעין תחומים כמו דיני מקרקעין, תכנון ובניה, הנדסת בניין, אדריכלות, מיפוי ומדידות, סטטיסטיקה, מימון וחשבונאות. שמאי מקרקעין הוא איש המקצוע היחיד המוסמך להוציא שומת מקרקעין. לרוב שמאי המקרקעין יש תארים אקדמיים בתחומים כמו משפטים, חשבונאות או גיאוגרפיה. כדי לסייע ללקוח להפחית את היטל ההשבחה שנקבע לו, יגיש השמאי מסמך הקרוי שומה נגדית. בשומה הנגדית יעריך שמאי המקרקעין את ערך הנכס של הלקוח לפני ואחרי השבחתו ויקבע את גובה ההיטל שעל הלקוח לשלם. שומה נגדית צריכה להיות מוגשת בתוך פרק זמן מוגדר, הקבוע בחוק. שמאי מקרקעין המטפל בעניין היטל השבחה גם ייפגש עם נציגי הוועדה המקומית לתכנון ובניה וישכנע אותם בצדקת לקוחו.

תחום היטלי ההשבחה הנו תחום מורכב וסבוך הדורש מומחיות ומקצועיות. לא כל שמאי המקרקעין צברו ניסיון רב בכתיבת שומות נגדיות בענייני היטלי השבחה. אם נרצה לאתר שמאי מקרקעין אשר יגיש עבורנו שומה נגדית ויסייע לנו להפחית את היטל ההשבחה, ישנן כמה דרכים בהן נוכל לעשות זאת. ראשית, רצוי ליצור קשר עם עורכי דין מתחום המקרקעין או התכנון והבנייה ולבקש מהם פרטי קשר של שמאי מקרקעין אשר צבר ניסיון במקרים של היטלי השבחה. גם יזמים או קבלנים יוכלו לסייע לנו לאתר שמאי מקרקעין כזה. ניתן גם לחפש באינטרנט אחר שמאי מקרקעין ולהתבונן באתרים העולים בתוצאות החיפוש. אם מצאנו אתר מעוצב היטב הכולל מידע מקיף, כדאי ליצור קשר עם אותו שמאי ולבקש להיפגש. בפגישה כזו נוכל לשמוע מהשמאי עד כמה הוא מנוסה בתחום היטלי ההשבחה וכיצד הוא מתכוון לסייע לנו להפחית את גובה ההיטל.

שימו לב שכמו בכל תחום, גם בקרב שמאי מקרקעין קיימת תחרות. אם מדובר בהיטל השבחה גבוה, אל תתפשרו על שמאי מקרקעין מתחיל. רצוי שתשכרו את שירותיו של שמאי מקרקעין ותיק ומנוסה אשר צבר הצלחות מוכחות בהגשת שומות נגדיות על היטלי השבחה. שירותיו של שמאי מקרקעין כזה אולי לא יהיו הזולים ביותר, אך הוא יחסוך לכם כסף רב. במקרים מסוימים, יכול שמאי מקרקעין מיומן אפילו לגלות שיש לכם פטור מהיטל השבחה וכתוצאה מכך לא תצטרכו לשלם את ההיטל כלל.

 

ארז אריה, צ'ק האוס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב