דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הסטנדרט להתקדמות? 

מאת    [ 04/01/2012 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1727 פעמים ]

שהחברה האנושית שואלת את עצמה במה היא התקדמה במשך אלפי שנות התפתחות? התשובה שהיא עונה לעצמה, בכל התחומים,

כי לכולם נדמה שמדור לדור אנחנו נעשים יותר ויותר מתקדמים. במדע, בטכנולוגיה, במבנה החברתי, בתרבות, ברפואה... אך ההתקדמות לא אמורה להמדד לפי הסטנדרטים הללו, צריך לבדוק האם התפתחנו בערכים האנושיים שלנו? – ודווקא התשובה היא שלא התפתחנו ולהיפך, 

האגואיזם מתפתח לאורך ההיסטוריה כולה, אך אנחנו איננו מתעלים מעליו, וככל שהוא מצטבר יותר, אנחנו נעשים גרועים יותר. אנו מכסים ומסתירים אותו, כדי שהוא לא יפרוץ ולא יפריע לנו לחיות. הרי אחרת פשוט היינו "אוכלים" זה את זה. למעשה, מדור לדור אנחנו מסתירים במיומנות רבה יותר את האגו שלנו,

מה שעוזר לנו, זאת האפשרות "לברוח", להסתתר מאחורי הטלפונים, המחשבים והמסכים למיניהם. לכל אחד יש חדר או אפילו דירה משלו, כל אחד נוסע ברכב שלו, מבלי לקחת איתו עוד מישהו, אנשים מתחתנים פחות, מנתקים קשרים. בקיצור, אנחנו בונים מחיצה בין מוקדי האגואיזם האנושי, ובזכות זה אנחנו חיים, "כאילו הכול בסדר".

איננו מודעים לכך, אך השירותים שאנחנו מפתחים בחברה המודרנית מיועדים בעיקר כדי לתת לכל אחד את המקום להתקיים מבלי להיכנס לעימות עם אנשים אחרים. הביטוח הלאומי, קופות החולים, קרנות הפנסיה, החופשות – עם השנים אנחנו משתדלים להגיש לאדם יותר ויותר אפשרויות להרגיש עצמאי מהחברה, לבודד את עצמו מהאחרים. אנחנו משתדלים ללמד ולאפשר לכל אחד להישאר בתוך עצמו, בלי לצאת החוצה מעצמו עד סוף חייו.

כתוצאה מכך הטבע שלנו הפך לאכזרי הרבה יותר ממה שהיה לפני כמה אלפי שנים. פשוט למדנו להסתיר אותו, ולכן נשבינו באשליית תהליך הקידמה.

אך למען האמת, זאת לא בעיה כל כך גדולה לעורר את האגואיזם שלנו ולחשוף את הרוע שלנו בצורה הטבעית ביותר. הרי הוא רותח בפנים, צריך רק לפתוח את השסתום – והוא יישפך החוצה. והוא יישפך עד כדי כך שהאדם יהיה מוכן להכול, ללא רחמים. הרי הוא אינו מרגיש את האחרים. הוא יהיה מסוגל להרוג משפחות ועמים שלמים. הוא יסווג לעצמו: ההוא שחור, ההוא לבן, זה יהודי, זה צועני וכן הלאה. אפשר להמציא אלף סיבות לרצח: הזקנים האלה כבר חיו מספיק, התינוקות האלה נולדו עם כל מיני מומים, וכן הלאה. בקיצור, ללא שום נקיפות מצפון ורגשות אשם, אלא להיפך, בגאווה ובדם קר, האדם יעשה באחרים מה שמתחשק לו, מפני שהוא לא ירגיש שגם הם בני אדם, עם זכות קיום כמוהו.

מדובר לא רק על הגרמנים, אלא על כולנו, כל עוד איננו נמצאים מעל הטבע. אם הרצון שלנו יתעורר בגלוי, כולנו נהיה כאלה.

לגרמנים זה קרה דווקא מפני שהם היו יותר מפותחים. אך היום זה יכול לקרות לכל עם אחר. רוב העמים בעולם כבר מספיק מפותחים, כדי שהנאציזם יתגלה בהם בצורה טבעית. הם לא יתביישו מכלום, ויפעלו לפי אותם החשבונות שהניעו את הגרמנים להשמיד את היהודים והעמים האחרים. היום רוב העולם כבר מוכן לכך.

אם לא נתחיל בחינוך עולמי לאיחוד, לערבות הדדית, מספיקה סיבה קטנה, ניצוץ קטן, כדי שהאש תפרוץ החוצה כמו הר געש. ואז אף אחד לא יצטרך לחפש תירוצים,

במידה ונצליח בחינוך אז ככל שנשנה את הרצון שלנו לפי התנאים שמציב לנו הטבע נרגיש שגשוג עולמי.

ללמוד את החוקים שאנחנו פועלים בתוכם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב