דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון מכני ועיצוב תעשייתי - מה ההבדל ומה המשותף? 

מאת    [ 04/01/2012 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 2493 פעמים ]


עיצוב תעשייתי הוא תחום נרחב מאוד הכולל עיצובים ותכנונים של מוצרים שונים. עיצוב תעשייתי כולל בחובו עיצוב של אריזות, רכבים, רהיטים תאורה, ומספר גדול מאוד של מוצרים. ההבדל בין עיצוב תעשייתי לעיצוב באופן כללי הוא מיקוד העניין אל התהליך התעשייתי. בדרך כלל כאשר מדברים על עיצוב תעשייתי המטרה היא ליצור שיווק המוני של המוצר בסופו של דבר. אפשר לומר כי עיצוב תעשייתי הוא שילוב של אומנות וההנדסה על מנת ליצור את המוצר המוגמר. כדי להבין באמת מהו עיצוב תעשייתי כדאי להבין את המקורות של התחום. תחום זה החל לפעול בצורה ממשית בתחילת המאה העשרים, והתפתח במקביל לצמיחה של העולם התעשייתי והטכנולוגיה של המאה האחרונה. עיצוב תעשייתי מתמקד במוצרים טכניים ובתהליכים אשר יוצרים אותם. בנוסף מושם דגש חשוב על האסתטיקה של המוצר, השימושיות שלו והנדסת האנוש. ערכים נלווים נוספים לעיצוב תעשייתי הן אסטרטגיות שיווק של המוצר, הפסיכולוגיה של רכישתו ואת הקשר הרגשי בין המוצר למשתמש.


לעומת זאת, תכנון מכני הינו תהליך המהווה את הבסיס בייצור מוצרים רבים. תכנון מכני הוא תחום בעל תפקיד חשוב בתעשיית ההייטק, בתחום ייצור המחשבים הפרטיים ומכשירי אלקטרוניקה, מוצר פלסטיק ועוד רבים. הגדרת התחום של תכנון מכני היא רחבה מאוד והוא משלב תחום כמו תכנון, עיצוב, מחקר, וגם תחזוקה של המערכות. נושא נוסף הוא ליווי המוצר מרגע התכנון הראשוני ועד יציאתו לשוק. בעולם המחשבים המתקדם תכנון מכני משתדל להתאים את עצמו להתפתחות הבלתי פוסקת של הטכנולוגיה והתאמתו לתחום המחשבים. ענפים אשר זקוקים לתכנון מכני למשל תכנון כלי תעופה ומטוסים, כלי שיט, מכונות אוטומטיות, ותעשיות ההייטק. עוד תחום שאפשר להגדירו תחת הכותרת תכנון מכני הוא ייצור אב-טיפוס של מוצר מסוג מסוים של מתכת כמו אלומיניום או פלדה אשר נעזר בשיטה של חיתוך בלייזר או בעזרת כיפוף. דגמים של אבטיפוס מעין אלו מהווים את הבסיס ליצירת המוצר עצמו.


ההבדל בין תכנון מכני לעיצוב תעשייתי הוא בתחומים המשתמשים בהם. היות ועיצוב תעשייתי כולל את ליווי המוצר ותכנונו ושם דגש על האסתטיקה והנדסת האנוש שלו, תכנון מכני כולל את השלבים הבסיסיים יותר החל מהפקת דגש האב-טיפוס ועד הפיכתו למוצר. בשלבים מתקדמים יותר יש דגש על עיצוב תעשייתי יותר מאשר על תכנון מכני. בנוסף תכנון מכני רלוונטי יותר לתעשיית ההייטק מאשר עיצוב תעשייתי החולש על תחומים נרחבים יותר.

 

לינקשייק קידום אתרים - פתרונות ייחודיים לקידום אתרים באינטרנט 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב