דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוגה צחוק - יתרונות רפואיים 

מאת    [ 04/01/2012 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2449 פעמים ]

מה זה יוגה צחוק
יוגה צחוק היא פעילות גופנית שגרתית ייחודית אשר סחפה את העולם. יוגה צחוק  הוא פרי יזמתו של ד"ר מדן Kataria, רופא הודי מ מומבאי שהתחיל את מועדון הצחוק הראשון בפארק ב  13 מרס 1995, עם רק 5 אנשים. כיום, היוגה צחוק הפכה  לתופעה בכל רחבי העולם עם יותר מ 6000 מועדוני צחוק חברתיים ב 65 מדינות.

היוגה צחוק משלבת צחוק ללא תנאים עם נשימה יוגית (פראניאמה). כל אחד יכול לצחוק ללא סיבה, ללא הסתמכות על, בדיחות הומור או קומדיה.  

הרעיון של יוגה צחוק מבוסס על העובדה המדעית כי הגוף אינו יכול להבדיל בין צחוק מזויף ואמיתי. שניהם מקבלים את היתרונות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות.

רעיון חדשני זה כבר מקובל בכל רחבי העולם וכבר  נכתב עליו בפרסומים יוקרתי כמו מגזין TIME, נשיונל ג'יאוגרפיק, וול סטריט ג'ורנל, לוס אנג'לס טיימס, דיילי טלגרף (בריטניה) ועוד רבים אחרים. מועדוני צחוק הוצגו גם בטלוויזיה ברשתות כגון  Oprah Winfrey, BBC, CNN, ZDF, NHK  ABC News  ועוד רבים אחרים בעולם.

למה יוגה צחוק - 3 סיבות:

1.  על מנת להשיג את היתרונות הבריאותיים המוכחים מדעית של צחוק, אנחנו צריכים לצחוק ברציפות במשך לפחות 10 עד 15 דקות. ביוגה צחוק שאנחנו עושים צחוק כתרגיל, אנו יכולים להאריך את הצחוק שלנו כל עוד אנחנו רוצים. מצד שני, הצחוק הטבעי מגיע רק לכמה שניות פה ושם וזה לא מספיק כדי לחולל שינויים פיזיולוגיים וביוכימיים בגוף שלנו.

 2. כדי לקצור את היתרונות הבריאותיים של צחוק, צחוק צריך להיות חזק ועמוק שמגיע מהסרעפת. זה צריך להיות צחוק מהבטן. אולי זה לא מקובל חברתית לצחוק בקול רם, אבל על  יוגה צחוק לספק סביבה בטוחה שבה אפשר לצחוק בקול רם מכל הלב ללא כל השלכה חברתית.

3.  צחוק טבעי שקורה דרך מסלול החיים שלנו תלוי בסיבות ותנאים רבים, אבל אין סיבות רבות אשר גורמים לנו לצחוק. בחיי היום יום, בסדנאות יוגה צחוק אנחנו מבצעים את הפעולות מתוך מחויבות ולא מתוך סיכוי שזה אולי יגיע או לא . זוהי דרך מובטחת לקבל את היתרונות הבריאותיים של הצחוק.


ניסיון משנה דרך חיים:

בהודו יש אלפי סדנאות יוגה צחוק הפועלים מדי בוקר בפארקים ציבוריים. חברי הסדנאות  מדווחים בגאווה  כי הם לא הפסידו שום פעילות  כבר יותר מחמש שני,הם אומרים שזה עושה אותם מאושרים, בריאים ומלאי אנרגיה – לפעילות , זה שינה את חייהם.


הוכח מדעית:

מחקר קליני על שיטות יוגה צחוק שנערך באוניברסיטת גראץ באוסטריה, ובבנגלור (הודו), כמו גם בארצות הברית הראו כי הצחוק מוריד את רמת הורמוני הסטרס (קורטיזול ואפינפרין, וכו ') בדם. 

מוסמך להנחיית  סדנאות צחוק - סדנאות יוגה צחוק על ידי בית הספר ללימוד סדנאות יוגה צחוק של ד"ר מדן קטריה ממציא שיטת - יוגה צחוק.
http://www.shlomo1.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב