דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בואו להיות מדריכי טיולים: הקורס שיעזור לכם לכבוש את העולם 

מאת    [ 03/01/2012 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2198 פעמים ]

מדריכי טיולים זקוקים להכשרה על מנת לבצע את עבודתם בצורה יסודית. מלבד העובדה שהמדריכים אחראים על עשרות ולעיתים מאות מטיילים ברחבי העולם, הם מתנהלים מול גורמי אדמיניסטרציה וביטחון ומחזיקים בידע מקצועי הנקנה במהלך לימודים אקדמיים. אך ממה מורכבים לימודי מדריכי טיולים, מהם הנושאים בהם הם נוגעים וכיצד הם משתלבים בסופו של דבר עם העבודה המעשית והיציאה לדרך? תשובות לשאלות הללו יכולות לתת את כל הכלים לבחירת מסלול לימודים נכון.

הידע הנדרש ממדריכי טיולים

ראשית, כל קורס המתמקד בנושא של לימודי מדריכי טיולים חייב להיות מקיף. לא מדובר על נתון טריוואלי ומובן מאליו, משום שישנם המון קורסים לא מקצועיים אשר מציעים תעודה מפוקפקת במחיר של מסלול לימודים מהיר וחובבני. המשמעות של קורס לימודי מדריכי טיולים ברמה גבוהה הוא נגיעה בכל הפרטים – החל מהגדולים ביותר ועד הקטנים ביותר – וללא יוצא מן הכלל. רק כך יכולים לימודי מדריכי טיולים להבטיח אנשי מקצוע ברמה גבוהה, אשר יוכלו לעסוק בתפקיד כאשר בידיהם ההכשרה המתאימה. הצורה היחידה להעביר לימודי מדריכי טיולים בצורה כזו היא העסקת מדריכים גיאוגרפיים ברמה גבוהה על ידי המוסד האקדמי, ושימת דגש על סגל מחויב ומסור. הלימודים האקדמיים עצמם גם הם צריכים להיות מגוונים, משום שתעודת מדריכי טיולים מעידה על ידע רחב לא פחות מאשר על יכולות מעשיות. בעזרת התאמה נכונה בין סוג הידע לבין היעדים השונים ואופי ההשכלה של הסטודנטים משיג המוסד האקדמי תשתית לימודים מבוססת, מחייבת וחזקה.

חשיבות התרגול והצד המעשי של לימודי מדריכי טיולים

השלב הבא בתהליך לימודי מדריכי טיולים הוא התרגול בפועל, והקניית המיומניות המעשיות. בין היתר לומדים סטודנטים המבקשים להיות מדריכי טיולים כיצד לשפר את האינטראקציה הבינאישית, כיצד להעביר מסרים, איך לשלוט במספר רב של מאזינים וקהל וכמובן איך לשמור על רטוריקה נכונה ומתאימה. מדריכי טיולים מקצועיים משרים על המטיילים לא רק אווירה של ביטחון ורוגע, אלא מהווים עבורם כתף תומכת בעת צרה ומתפקדים למעשה בתור הגורם האובייקטיבי והמיומן ביותר. התרגול של המיומנות יכול להיעשות מול מורים ומרצים, אך ניתן גם ליישמו בשטח בעזרת חלוקה לקבוצות. בעת לימודי מדריכי טיולים ישנו תרגול רב בסדנאות וקבוצות, וזאת על מנת להרגיל את הסטודנטים לעבודה תחת לחץ. במהלך תרגולים מן הסוג הזה מתנסים המדריכים לעתיד בבניית מסלולים, מקבלים משובים ממדריכים ותיקים ובעיקר לומדים את רזי המקצוע מן הפרקטיקה. חשוב להבחין בין בניית מסלולים לקבוצות לבין בניית מסלולים ליחידים, וגם באלמנט הזה לימודי מדריכי טיולים מדגישים את הקריטריונים עבור כל אחת מהמטרות ומהווים עבור התלמידים את נקודת הפתיחה האידיאלית לקריירה עשירה.

הרבה יותר מלימודים בכיתה

כאמור, לימודי מדריכי טיולים נוגעים בנושאים מתחומים רבים – החל מגיאולוגיה וארכיאולוגיה ועד שפת גוף ובניית חוזים. יחד עם זאת, רק מוסד אקדמי מיומן יידע כיצד להעביר את כל הידע הדרוש בצורה מובנת ויעילה. המפגשים הבסיסיים של לימודי מדריכי טיולים בנויים מהרצאות פרונטאליות, סדנאות ותרגולים אך בין לבין אמור הסטודנט להרגיש בסביבה נוחה ומפרה. גם סיורים אשר יכולים להעשיר את הידע של הסטודנטים מוסיפים לנדבך השלם המרכיב את לימודי מדריכי הטיולים, ולכן חשוב לקחת בחשבון את התנאים שמציעים מוסדות לימוד לפני שמבצעים את הבחירה הסופית. חשוב לזכור כי ישנם מקרים בהם הכרה בלימודים קודמים יכולה לפטור את הסטודנט מקורסים מסוים, ולכן מומלץ להתייעץ לגבי נושא זה ונושאים סובייקטיביים אחרים. 

 

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב