דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נראה לך שאין מוצא ? - יש בהחלט מה לעשות 

מאת    [ 03/01/2012 ]

מילים במאמר: 743   [ נצפה 1875 פעמים ]

ישנם רגעים בחיים בהם מגיע אדם למצב של קושי גדול בתחום מרכזי בחייו,  בקריירה, בפעילות העסקית או בחייו האישיים והתחושה הכללית היא שאין מוצא.

במצבים אלו עולות טענות תסכול שונות כמו: "עשיתי כבר הכל", "שום דבר לא יעזור" אליהן מצטרפות אמירות כמו: "אין לי כסף" או "אין לי זמן" שמגבות את המצב בטיעונים "מוצדקים".

תפקידן של אמירות אלו – שחלקן אכן נכונות, אך נובעות בעיקר מאכזבה, ייאוש ולחץ גדול, הוא להסיר מעצמנו את האחריות למציאת פתרון למצב הסבוך וקבלת אישור להרים ידיים.

מצב כזה מצריך שינוי מיידי על מנת לצאת מן הדרך ללא מוצא ולפתוח אפשרות לדרך חדשה. ברוב המקרים נעשות פעולות לשינוי המצב אך לעיתים השינוי הנדרש הוא בהלך הרוח האישי שלנו, בהבנה שתהליכים לוקחים זמן ומשאבים וכי ההצלחה לא מתרחשת ביום אחד – ועל מנת שיצא לנו "תבשיל" איכותי ומשובח אנו זקוקים לעוד קצת זמן על האש וללא מעט סבלנות.

המאמצים אותם אנו משקיעים על מנת להגיע לפתרון, הם לרוב על פי הכלים והטכניקות המוכרות לנו או על פי המלצות שקיבלנו מאחרים – השאלה היא האם אותן דרכי פעולה וכלים בהם השתמשנו על מנת ליצור שינוי - מתאימים לנו ומדוע הן לא צלחו. 

אימון אישי – ארגז הכלים שלך בדרך לשינוי

דרך אפקטיבית למציאת פתרונות לתחושת ה"תקיעות" המתסכלת ולהגשמת המטרות אותן הצבנו לנו - היא האימון האישי.

האימון האישי הוא תהליך קצר יחסית ויעיל ביותר שתפקידו לצייד אותנו בכלים הנכונים והמתאימים לנו ביותר ולהעשיר אותנו בטכניקות יעילות שיסייעו לנו בהתמודדות עם מצבים מורכבים בתחומים העסקיים והאישיים – בהם גילינו קושי מסוים.

מציאת המטרה והחיבור העמוק אליה

חלק מתהליך האימון הוא מציאת החיבור העמוק והחזק למטרה, דרכו ובאמצעותו נתעלה מעל הקשיים המעכבים שחלקם הם לעיתים אבני דרך קטנות עליהם נוכל לדלג בקלות ולא מכשולים של ממש.

אך מהות האימון האישי והאתגר המרכזי ביותר בו - הוא איתור התחום, הנושא, הפרויקט – היעד – אותו היינו רוצים לכבוש, עליו אנחנו חולמים, זה שמדליק אותנו ועבורו נהיה מוכנים להוכיח יכולות אדירות שאיננו מפגינים ביום יום, זה שיגרום לנו בסופו של יום לתחושה אמיתית של מימוש עצמי.

ההצלחה אינה מגיעה בקלות, גם לא לאלו המוגדרים כמצליחנים. הדרך להצלחה רצופה בכישלונות קטנים וגדולים, בתסכולים ובלא מעט אכזבות, הסוד הטמון בה הוא לא לוותר, לא להיעצר במקום, אלא להמשיך בנחישות אל עבר הגשמת החלום.

יזמים, אומנים, ספורטאים, מדענים ואחרים שאת סיפור הצלחתם כולנו מכירים, החליטו להניח את הספקות, החששות ואת כל אותן הסיבות "מדוע לא לעשות" בצד, יחד עם כל תירוצי הזמן והתקציב, ובחרו בנחישות, בהתמדה ובשאיפה למטרה המיוחלת. בעוד רבים אחרים התייאשו בדרך – ונותרו אנונימיים.

על מנת להגיע לפריצת דרך באימון האישי יש להניח בצד את האמירות המעכבות כמו: "זה מסובך", "זה לא ילך", "זה יקח הרבה זמן", "זה יעלה הרבה כסף", "יש טובים ממני" וכו'.

האמירות הפנימיות הללו מבוססות על מנגנוני הגנה שמרחיקים אותנו מהשינוי הרצוי למרות שהמצב הקיים מאיים הרבה יותר.

סיעור המוחות, העלאת האופציות והחופש המחשבתי הבלתי מוגבל שבאימון מאפשרת את מציאת היעד שלנו – (לעיתים, קרוב אפילו הרבה יותר ממה שדמיינו) ואת הדרכים הנכונות להגשמתו. 

חיבור רגשי חזק

ספקות מלווים את כולנו, בכל תחום בחיינו, חיבור רגשי חזק למטרה יעזור לנו לפלס את דרכנו אליה ולגרום לה לקרות - גם כשמתגלים ספקות וקשיים.

"אין לי מספיק כסף" הוא טיעון שכיח, כפי שציינו, בו אנו משתמשים על מנת לספק לעצמנו ולסביבה את התירוץ המוצדק והאמיתי ביותר. פעמים רבות הוא גם נכון.

אבל ברגע שישנו חיבור רגשי חזק למטרה – כמו במקרה שפתיחת העסק הוא חלום עבורנו – נעשה הכל על מנת לגייס את הכספים, נעבוד קשה על מנת לחסוך – לטובת הגשמת החלום שלנו.

את תהליך מציאת המטרה והחיבור אליה אנו יכולים לעבור עם עצמנו, ואפשר להיעזר במאמן אישי, מאמן עסקי או חבר קרוב שיכול להוות עבורנו דמות תומכת אם כי אובייקטיבית ומובילה שאנחנו סומכים על שיקול דעתה שתכוון ותחזק אותנו בעת יישום הדברים.

בתהליך האימון האישי המקצועי ניתן להתמקד במגוון יעדים: פיתוח קריירה, שינוי קריירה,  חיזוק מעמדנו בארגון בו אנו עובדים וכן בתחום החברתי והאישי.

בכל שלבי התהליך מתייחס המאמן האישי בנוסף לקריירה, גם לכלל תחומי החיים: משפחה, חיינו החברתיים, לימודים ופנאי.

תהליך האימון האישי עשיר בכלים אפקטיביים לזיהוי נכון וחוויתי של התחומים והנושאים אליהם אנחנו מתחברים. במהלך האימון אנו בוחרים את הכלים התואמים את דפוסי הפעולה שלנו ומותאמים באופן מדויק לצרכים שלנו ולמניעים המרכזיים המאפיינים אותנו.

תהליך האימון האישי כשמו כן הוא – אישי, מדויק ומתאים בדיוק לקצב וליכולות שלנו. 

אשמח לשתף אותך בסיפורי הצלחה כדי להמחיש לך שפריצת הדרך שאולי נראית כרגע בלתי אפשרית – עם הכלים הנכונים, היא אפשרית בהחלט !

ד"ר דב רייכמן הוא מנכ"ל ובעלים של חברת ספקטרה אנליטיקס המתמחה בפיתוח עסקי, שיווק, אימון אישי ואימון עסקי www.spectra-analytics.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב