דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק הנדלן בסין מתקרר 

מאת    [ 03/01/2012 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2082 פעמים ]

 

לתשומת לב מחאת האוהלים – הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משווחת החודש כי מחירי הנדל"ן בערים מרכזיות בסין ירדו או נשארו באותן רמות מחירים בחודש אוגוסט בהשוואה ליולי האחרון.

 

ב- 16 ערים גדולות ירדו המחירים, ובספינות הדגל של הכלכלה הסינית - בייג'ינג, שנגחאי, גואנגג'ואו ושנג'ן, בסה"כ 30 ערים, המחירים לא עלו. המשמעות הינה כי מאמצי הממל הסיני נושאים פרי ועליית המחירים המואצת נבלמה לעת עתה בסין.

בשנת 2009, שנת משבר כלכלי בינלאומי, רשם שוק הדיור של סין עליית מחירים בגובה 25.1%. על פי מדד מחירי הבתים העולמי של חברת נייט פרנק (Knight frank), שוק הדיור היחיד בעולם שבו נרשמה עלייה חדה יותר במחירי הבתים היה הונג קונג עם עליה של 27.6%. מגמת עליית מחירי הנדל"ן נמשכה גם בשנים 2010 והמחצית הראשונה של 2011,  עובדה אשר הדירה שינה מעיניהם של קברניטי הממשל הסיני.

אולם בחודש מרץ האחרון, עם פרסום הנתונים כי נמשכת עליית מחריי הנדל"ן בשיעורים מבהילים (מעל ל- 9%) הבינה הנהגת סין כי הצעדים שנקטו אינם מספקים. על כן, הכריזה ממשלת סין על שורת צעדים דרמטיים, אם תרצו מלחמת חורמה, אשר מתמקדת במשקיעי הנדל"ן, אך גם בריסון מוניטארי ושאמורה לצנן את שוק הנדל"ן–

1. ברכישת דירה ראשונה, אשר גודלה הינו יותר מ- 90 מטר רבוע, התשלום הראשוני הנדרש הינו לפחות בגובה 30%, כאשר עד כה היה מדובר ב- 20% בלבד.

 

2. ברכישת נכס מגורים שני נדרש תשלום ראשוני בגובה 50% מערך הנכס לצורך קבלת משכנתא. עד כה, התשלום הראשוני הנדרש היה בגובה 40% מערך הנכס. בנוסף, החזר המשכנתא יהיה לפחות בגובה 1.1 יותר מהריבית המוצעת לרוכשי דירה ראשונה.

3. ממשלת סין הורתה לבנקים להפסיק לתת הלוואות לרוכשי בתים בפעם השלישית בערים בהן נרשמו עליות מחירים משמעותיות. בנוסף, הישעתה הממשלה הסינית מתן הלוואות לאלה שרוכשים בתים אשר לא יראו הוכחה לכך שהם גרים בעיר או משלמים מסים בה. כמו כן, פורסם כי העיריות בסין יכולות לקבוע האם להוריד את מספר יחידות הדיור אותן יוכל לקוח אחד לרכוש.

4. ממשלת סין הכריזה על הפשרת אדמות לצורך בניית דיור ממשלתי, ודיור פרטי המיועדים לאוכלוסיה חלשה, דהיינו – עם שכירות נמוכה ומוגנת או מחיר קניה נמוך.

 

5. בנוסף, יוגבר הפיקוח על השקעות זרות בנדל"ן ותוחמר הענישה על הונאות מס בשוק הנדל"ן.

אלו ההנחיות הדרקוניות ביותר שהוטלו על שוק הנדל"ן הסיני בכל ההיסטוריה שלו", כך כתב ג'ון מה, כלכלן בכיר בדויטשה בנק שבסין במכתב ללקוחותיו, לפי דיווח בלומברג.

הערכות עכשויות מדברות על כך שכל עוד הממשלה תמשיך את מדיניות ריסון שוק הנדל"ן, הרי שמחרי הנדל"ן ירדו משמעותית בפרק זמן של 12 עד 18 חודש מהיום.

ראש הממשלה, וו'ן ג'יאה באו, אושש את ההערכה כי המדיניות הנוכחית לא תשתנה בוועידת דאבוס שנערכה בדליאן החודש, בה הכריז כי "סין תמשיך במדיניות המוניטורית הזהירה בה היא נוקטת בחודשים האחרונים".

יתרה מזאת, בחודשים הקרובים יורחבו הכלים לריסון שוק הנדל"ן גם לערי ספר במעגל השלישי של סין. עד כה הצעדים הנוקשים ביותר ננקטו כנגד רוכשי דירה שניה ושלישית בערים כדוגמת בייג'ינג ושנגחאי, אולם כעת גם תושבי ערים מרוחקות יתקשו לקבל הלוואות מהבנקים ויאלצו לשלם חלק ניכר מערך הנכס במזומן.

נראה כי ידה של ממשלת סין אכן על העליונה במאבק במחירי הדיור, אולי יש לנו משהו ללמוד מהם?

Yael Trau
VP Marketing
Office: 09-7901207
Mobile: 054-7283532
Fax: 0722765187
www.helios-developments.com
To subscribe to China Newsletter – click here




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב