דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדללים, הבנתם ילדים?! לא הורגים 

מאת    [ 02/01/2012 ]

מילים במאמר: 722   [ נצפה 4283 פעמים ]

מדללים, הבנתם ילדים?! לא הורגים

ילדים, קצת שקט אחרת אף אחד לא ישמע את הסיפור, אני בטוחה שתבינו אפילו שהוא מסובך קצת, בסדר?!

יש כזה פטנט שנקרא פקודת הכלבת, (*), כאילו חוק כזה, נורא ישן ימי המנדט הבריטי, כשאתם וההורים שלכם עוד לא הייתם קיימים בכלל.

היו בארץ התפרצויות של כלבת, שזו מחלה קשה ומסוכנת מאד, והיו חייבים לעשות כל מיני דברים כדי לעצור אותה, שלא תתפשט. אז היו הורגים כלבים שהם אלה שהיו נדבקים בעיקר, כי לא הייתה ברירה אחרת, ולא היו חיסונים.

נכון שכבר מזמן התנאים של הימים ההם השתנו, יש חיסונים, ואפשר לעשות דברים שאי אפשר היה אז, אבל הפקודה הזו עדיין נשארה כפי שהיא בלי שינוי, ועדיין למרות הכול, הורגים כלבים...

כלבים עזובים, שזרקו אותם מהבית, אין להם מי שידאג להם, הם נטושים, עברו חייהם יום יום ? ואת אלה, שהצליחו לשרוד, הורגים.  לפעמים הורגים גם כלבים משוטטים שאנשים התעצלו לצאת אתם לטייל ושיחררו אותם לבד, ואפילו שיש להם *.

נכון, אפשר לעשות היום כל מיני דברים, אבל מה שקורה זה שאם צריכים להתחיל לבדוק אם כל כלב עזוב באמת חולה כלבת, כדי לדעת אם להרוג או לא זה לא פשוט. צריך לתפוס אותו, לטשטש אותו, לשים בהסגר....למי יש זמן סבלנות ותקציב לזה?

אז יותר קל מסתבר להרוג וזהו. (כ-200 כלבים יומתו בקצרין מחשש לכלבת) *

זה לא נראה טוב, גם כשקוראים לפעולה הזו בשם אחר, "מכבסים" וקוראים לה "דילול" או "הרדמה", זה נשמע אחרת אפילו שכולם יודעים מה המשמעות, גם אתם, נכון?!

מה לעשות, לא צריך להגיע למצב הזה, ואפשר לעשות הרבה למנוע זאת: מחסומים במקומות בהם כלבים ממדינות זרות חודרים למדינה, פיתיונות אוראליים (דרך הפה לא הזרקה)שאינם פוגעים בהם ומכילים חיסונים שמוטמנים במזון והם אוכלים, מבצעי אכיפה נגד זורקי הפסולת בשטחים חקלאיים שגורמים ליצירת המזבלות שם הם משיגים מזון, ומתן מזון חלופי כדי שלא יגיעו לשם, ועוד.

בשביל דברים אלה צריך יותר כסף ותקציב, ואפילו שמחליטים שצריך, כנראה שלא מעבירים את הכסף והתקציבים למי שצריך, כפי שכתוב בכתבה. ושוב פעם לא עושים כלום אז מתפרצת מגיפת כלבת, ושוב אין ברירה, ושוב ? מי משלם על זה - הכלבים. הורגים אותם כי "אין ברירה".

תראו מה זה, האדם זורק ונוטש את הכלבים, הוא גם זה שגורם ליצירת המזבלות ששם הם באים המסכנים להשיג מזון, ובסופו של דבר, למרות שמצבם נגרם כתוצאה ממעשי ידי האדם ? הוא הורג אותם, וממשיך להרוג, במקום לתקן ולהפסיק לעשות את הדברים הללו, וחוזר חלילה.

לא הגיוני יותר לשבור את המעגל הסגור הזה של ההרג, לעשות פעולות מקיפות למנוע "שריפה" במקום בסתם "לכבות שריפה" בצורה זמנית כי "אין ברירה", ע"י הרג יצורים חיים שלא עשו רעה לאיש וזהו?

בכתבה כאן (גובשה תוכנית למניעת כלבת, אך התקציב בעבורה טרם הועבר) מסופר שהאחריות למניעת הכלבת מוטלת על משרד החקלאות, אך רשות הטבע והגנים בפקוח השר לאיכות הסביבה היא זו שמבצעת את הרג הכלבים המשוטטים, ולא בצורה הכי הומאנית. אז איך חלק אחד של הבעיה ככתוב, באחריות משרד אחד וחלק ביצועי אחר בידי משרד אחר?

איפה ההיגיון?  לא עדיף היה לרכז את הטיפול בנושא מלכתחילה בידי משרד אחד?

אה, אז זהו שכדי לפתור את הבעיה צריך לטפל בה במישורים שונים, וכל אחד מהם שייך למשרד אחר. למשל אכיפת זריקת פסולת בידי המשרד לאיכות הסביבה, חוק צער בעלי חיים בידי משרד החקלאות, אכיפת חוק צער בע"ח המשרד להגנת הסביבה, וכן הלאה...הבנתם ?

טוב ילדים נראה לי שזה לא כמו שאתם חושבים, ואינכם מבינים שככה נעשים הדברים, או שלא הצלחתי להסביר. אתם יודעים מה? תעזבו, גם אני לא מבינה.

גם אם היו משיגים שיתוף פעולה בין הגורמים השונים להתגבר על המחלה הזו, אחרי שהגיעה החלטה, ולא מעבירים את התקציב מה זה שווה?

את זה אתם מבינים? לא? לא פלא, גם אני לא.

אבל יאללה, אל תיקחו ללב, כולה, רק כלבים, למה מה קרה?

תראו, ככה זה: לאנשים אסור להרוג בעלי חיים לא רק כלבים, רק לרשויות.

מה ההבדל? לא יודעת, אל תסבכו אותי עכשיו, אבל להם מותר לכם אסור, וככה זה.

כשהם עושים זאת זה "דילול" "הרדמה", ואם חלילה אתם עושים זאת זה הרג, התעללות ועבירה על החוק, וזה אסור.

הבנתם ילדים?

תראו מה זה, כמה שאני מבינה יותר אני רואה שאני מבינה פחות, לא יודעת למה אני מספרת ומנסה להסביר לכם, כי הרי אתם רואים גם אני בעצמי לא מבינה. 

 

עלה במקור כולל תמונות  לינקים * בבלוג שלי כאן

http://cafe.themarker.com/post/2478139/

 

 

התחברות אל בע"ח במקום לשלוט בהם מרוממת אותנו לכוכבים (ברברה קלו הנד) http://cafe.themarker.com/user/114149/        bonbonyetta@walla.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב