דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול באמנות ככוח מרפא 

מאת    [ 02/01/2012 ]

מילים במאמר: 301   [ נצפה 2716 פעמים ]

טיפול באמנות היא גישה המשתמשת בביטוי יצירתי, דרך ציור, פיסול ושימוש בחומרים מגוונים, על מנת לאפשר ביטוי רגשות וריפוי.

האדם השתמש בביטוי דרך יצירה כשעדיין היה גר במערות ולא היה מסוגל לתקשר דרך מילים.

כל התרבויות נותנות משמעות מיוחדת לאמנות כדרך להתחבר לכוחות של היקום, וללא מודע. דרך פסלים וציורים בוטאו בתרבויות בכל העולם: כוח, פוריות ושפע, אהבה וחמלה, חיבור לטבע וכו'.

בימינו התרחקנו מהעומקים שהאמנות מאפשרת. רובנו חיים בעולם שבו משתמשים באמנות כאלמנט דקורטיבי ושכחנו מהיכולת שלה לחבר אותנו לחלק הקדוש, העמוק והאותנטי של החיים.

טיפול באמנות זאת שיטה שמשתמשת במטפלים כמורי דרך לעולם הקסום של האמנות, של העצמי האמיתי שלנו, לחיבור העמוק שלנו  עם כל מה שנמצא בתוכנו ומסביבנו.

ברגע שאנחנו נזכרים במי אנחנו באמת, אנחנו מוצאים בתוכנו את היציבות של האדמה, החופש והעוצמה של האש, הקלילות של האוויר והזרימה הנינוחה של המים.

ברגע הזה כל הבעיות שקודם נראו בלתי פתירות, שהעמיסו עלינו ולא אפשרו לנו להינות מהחיים, הופכות להזדמנויות שאפשר ללמוד מהם, שמעשירות אותנו ושאפשר להתמודד איתם בקלות רבה יותר.

דרך אמנות אפשר לגלות דרכים יצירתיות ביותר להשתמש בחומרים שיש בידינו. ברגע שאנחנו חופשיים לחבר חומרי אמנות שונים, באופן חופשי ויצירתי לפי נטיית ליבנו, אנחנו מסוגלים להשתמש גם בחומרים שהחיים מביאים לנו, רצויים או לא, באותה יצירתיות ולהפוך כל דבר לבעל ערך עבורנו.

כך טיפול באמנות מחבר כל אדם לחוכמה שתמיד הייתה בתוכו, אבל לא תמיד הייתה נגישה עבורו.

הוא לומד להכיר מה הצבעוניות שלו, איך היא משתנה במצבים שונים, מתי הוא רך ומתי קשה, מתי הוא נסער ומתי הוא שלוו.

עולמו הפנימי שלו הופך למקום נגיש עבורו, שבו הוא יכול לנוח, למצוא כוחות, יצירתיות וחוכמה שמאפשרים לו לנהל את חייו באופן מטיב כלפי עצמו והסביבה.

הוא כבר לא נסחב באופן אוטומטי בחיים, אלא נהנה מעושרם של החיים ובוחר בכל רגע איך לנווט את חייו. הוא עדיין יתקל בקשיים, אבל יותר ויותר יידע להגיב אליהם בהומור, ביצירתיות ובחוכמה.

דזירה לגזיאל- מטפלת באמנות. מטפלת בקליניקה פרטית בתל אביב. מתמחה בטיפול בילדים עם קשיי ביטוי, חוסר בטחון וחרדה חברתית. http://www.artipul.co.il >






מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב