דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לטשטש כישורים שאינם דרושים 

מאת    [ 01/01/2012 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 5473 פעמים ]

אם אתם מחפשים עבודה כבר כמה זמן, בטח נתקלתם במושג כישורי יתר. אתם בטח מכירים את המקרה - שלחתם קורות חיים דרך מודעת דרושים וקראו לכם לראיון עבודה. בראיון העבודה, אמרו לכם שאתם לא מתאימים לתפקיד כי אתם overqualified.
מה זה אומר? איך מתמודדים עם הדחייה הזו? האם יש דרך להימנע ממקרים מסוג זה? אל תדאגו, אתם לא לבד. מועמדים רבים לעבודות, שצברו ותק ותפקידים רבים בקורות החיים, נתקלים הרבה פעמים בסירוב מצד מגייסי העבודה שנקרא "כישורי יתר". איך נלחמים בבעיה? 

דחייה על ידי מגייסים
דחייה על ידי מגייסים לעבודה, לא משנה מאיזו סיבה, עלולה להוביל אתכם לתחושת תסכול וויתור עצמי, במיוחד אם כבר הגעתם לשלב מתקדם בתהליך חיפוש העבודה בו אתם מוכנים להתפשר על משרה שהיא לא משרת חייכם. מגייסי העבודה רואים הכל אחרת - הם לא רוצים מועמדים לעבודה שיש להם כישורי יתר לתפקיד, מבחינתם דרושים אנשים שיוכלו להתמודד עם התפקיד בהצלחה ולא יותר מזה. הם לא מעוניינים בעובד שיאיים בכישוריו הרבים על הממונה עליו או שהוא לא יצליח להתמודד בכלל עם העובדה שיש מעליו ממונה, כיוון שכבר התנסה במשרת ניהול בעברו. המגייסים יעדיפו עובד שהתפקיד עבורו יהיה מאתגר ולא משעמם, על מנת לתת לו תמורה כספית מתאימה והולמת. 

דרושים עובדים מושלמים
זה תמיד נראה כאילו מעסיקים מחפשים את העובד המושלם. במודעות דרושים תמיד מתארים עובד שיש לו כישורים מסויימים, אתם מגיעים לראיון העבודה ומגלים שיש לכם אפילו יותר כישורים ממה שמתואר. אל תקחו את זה ללב, תבינו שמגייסי העבודות לא מנסים לפגוע בכם, הם פשוט מחפשים עובד עם כישורים מסויימים. אם אתם בעלי כישורים גבוהים יותר ממה שנדרש לביצוע התפקיד המוצע, יכול להיות שידחו אתכם. לעיתים, זה יכול להיות בשל רקע ניהולי לתפקיד שהוא בעל אופי ביצועי. במקרים אחרים, יכול להיות שידחו אתכם כי כבר ביצעתם תפקיד במשרה יותר בכירה מהמשרה הזו. 

צמצום דחיות
אז איך ניתן להימנע מדחיות על בסיס כישורי יתר? כבר בתחילת התהליך, תכתבו את קורות החיים שלכם בצורה שתיתן דגש לדרישות הרלוונטיות לתפקיד אליו תרצו להתמיין וימזערו כישורים שאינם דרושים במשרה זו. בנוסף, כדאי שתבררו מודעות דרושים לפני שתשלחו את קורות החיים שלכם. אם בכל זאת בחרתם במשרה שאתם overqualified בשבילו, מומלץ לכתוב מכתב מקדים בו תוכלו לציין שאתם מעוניינים מאוד במשרה המוצעת ואתם מוכנים להתגמש בתחומים מסויימים. זה יראה למעסיק שאתם מוכנים להתפשר על דברים מסויימים על אף כישורי היתר שלכם כדי לצבור ניסיון במשרה זו. אם קיבלתם סירוב נוסף, כנראה שאתם באמת לא מתאימים לתפקיד - אל תקחו את העניין הזה קשה, פשוט תבינו שאתם צריכים לעבור למטרה הבאה. 

 

סדנאות שיווק בפייסבוק, עורכת תוכן שיווקי וכתבת תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט לקידום אתר בגוגל - תוכן SEO, שדרוג תוכן ותחזוקת תוכן באתרי חברה ואיפיון אתרי חברה ממותגים ומסחריים, כתיבת ועריכת ניוזלטרים לחברות מסחריות ויצירת תוכן למועדוני לקוחות של חברות מסחריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב