דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיניות ודמות האישה במדיה ובתקשורת המשודרת 

מאת    [ 01/01/2012 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 2948 פעמים ]

במיוחד היום - לאור העניין הציבורי העולה עם "הדרת נשים" ובזמנים אלו כשאנו חשופים יותר מתמיד לשטיפת המוח בכל מסך - טלוויזיה או מחשב, שלטי חוצות, וכל סוג של מידע מודפס, אנו מקבלים בלי לשים לב, ולעיתים רבות אף בניגוד לרצוננו -מסרים מיניים, המייחסים לאישה את דמות הפתיינית המיתולוגית, או אם לומר בצורה גסה - או דמות מכונת המין שתספק את כל צרכיו של "הגבר".. באשר הוא..... ( "הגבר שלה"??? אולי... או כל גבר?? לא ברור.... העיקר -גבר....).

האישה בדרך כלל מוצגת - כדמות הכנועה מצד אחד, והמפתה מצד שני. אני בטוחה שאם נשים תתן יותר ויותר את דעתן על האופן שבו משתמשים בתקשורת- בפרסומות לכל מוצר, ואפילו לעיתים רבות מאוד בקולנוע האמריקאי -הן תהיינה מופתעות מהרמה הנמוכה שבה מתייחסת המדיה אל האישה - כאל אובייקט מיני, זה נכון שגם ההתייחסות אל דמות הגבר במדיה -נעשתה יותר ויותר כאל אובייקט מיני, יחד עם זאת -לא באותה מידה, ולא במידה ברת השוואה להתייחסות אל האישה.

אם גם את -או אתה שמתם לב לעובדה זו, וגם אתם שמים לב שמתייחסים אל המיינד השכל שלכם כאל ביב השופכין שאפשר לשפוך לתוכו כל תוכן, בלי גבולות ובלי ביקורת,  ואתם שואלים את עצמכם -נו מה אפשר לעשות? זו רק פירסומת...... או  תגובה רגשית " נו יחליפו את השלט הזה בעוד שבוע וחצי בלוא הכי....נבלע גם הפעם את הצפרדע הזו........" או אתה  מוצאת את עצמך נוסעת בכביש ורואה שלט חוצות ואומרת לעצמך -"לאיזו רמת גועל הם הגיעו המפרסמים האלו, איך הם לא מתביישים לשים תמונה כזו מול העיניים..."

בקיצור - מה אנחנו יכולים לעשות כדי שזה יקרה פחות?

הדבר הראשון הוא לשים לב - להיות ערני  - לפתח את המודעות לדבר כאשר אתה נחשףת לפרסומת משפילה או מבליטה אישה כסמל מין - ופתיינית.

הדבר שני - לדבר על זה - עם קרוביכם - בפייסבוק - מה דעתכם? במיוחד עם הילדות והנערות, עם הורים של הילדים בכיתות של ילדיכם, בקיצור לעורר את תשומת לב הסביבה הקרובה.

הדבר השלישי- אם אתם הורים לילדים בגיל ההתבגרות לדוגמא -והתופעה מאוד מפריעה לכם - אפשר לארגן שיחה בין כותלי בית הספר בנושא, מחנכי הכיתה תמיד ישמחו לשעת חברה - בהפעלה של אחד ההורים, שיתוף הילדים בהכנות למפגש,  שיכלול דוגמאות חיות מהשטח - כדוגמת מצגת מחשב עם שלטי חוצות וכדומה.

צעד נוסף - להחליט להחרים מוצר של חברה המפרסמת  חומרים כאלו - באופן קולקטיבי, היום המפרסמים, ואנשי המדייה הבינו יפה מאוד שהקהל יודע לחשוב ולהצביע ברגליים.

עוד משהו -   אפשר גם לשלוח מייל- כצרכנים למדנו היום להגיע ישירות אל בית המפרסם, או אל משרדי החברה - האינטרנט עשה את הכל נגיש בצורה בלתי רגילה, וזהו כלי שעלינו לדעת לנצל אותו היטב.

להציק בעצומות ובמכתבי מייל אל נבחרי העם - ולטעת בהם את אי הנוחות, ותחושת הכעס הרבה כלפיהם- במצב הירוד אליו הגיעה תרבות הפרסום של מוצרים ברחבי המדינה. 

היום יותר מתמיד - אנו הצרכנים, לנו יש את כוח הקנייה, והיום למדנו יותר ויותר להשתמש בו - או להעניש חברות בחרם מוצר. האחדות שעלינו לנקוט גם כנגד השפלת האישה וההתייחסות אליה כאל אובייקט מיני, אובייקט מפתה, וכלי להגשמת צרכיו המיניים של הגבר הגיעו לרמת שפל שאין כמותה. גם כאן ובעיקר כאן - בישראל.

אני מזמינה את קוראי המאמר לשתף חברים נוספים, להביע דעתכם, ובעיקר - לנקוט עמדה. לא לשבת יותר בנינוחות מול המציאות המסרסת.

בברכה

אוריה דהישראלי

 

 

 

אוריה דהישראלי יוצרת הסדנה,  מוזיקאית, רקדנית, ואמנית רב תחומית , ומלווה תהליכים אישיים, העוסקת בהנחיית סדנאות לקהלים מגוונים.
אוריה יצרה את הסדנה  להומור חושני לנשים מתוך חזון אישי – להביא נשים אל מקום משוחרר, אמיתי ועמוק, היודע ומכיר את מקור השמחה הפנימית.  ולשחרר את המעצורים הפנימיים מהבעת שמחה זו – ברגעי היומיום. המקום של הילדה – בתוך האישה.

עוד פרטים – ןלקביעת סדנה לערב הנשים אצלכן בסלון התקשרו 0523350502


לחצו כאן ישירות לאתר של אוריה - סדנאות צחוק והומור חושני להעצמת נשים


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב