דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על לקיחת הלוואה לעסקים 

מאת    [ 31/12/2011 ]

מילים במאמר: 313   [ נצפה 2009 פעמים ]

אנשים רבים, יזמים בנפשם בדרך כלל מגלולים בראשם רעיונות רבים לעסקים. לרוב מדובר במבחר רעיונות אשר חלקם לא יישום לעולם וחלקם יהי עתיד להיות או לעסק מצליח או לעוד ניסיון כושל.

במצב העסקים הקטנים הנוכחי, הסטטיסטיקה מדברת על תשעים אחוזים של עסקים קטנים שנסגרים בחמשת השנים הראשונות לפועלם. מדובר כמובן בנתון סטטיסטי די מבהיל, עבור כל אדם שחשב או שחושב לפתוח עסק.

בהתאם לכך, תחום ההלוואות והמימונים לפתיחת עסקים ולהקמת מיזמים, נחשב לתחום בסיכון גבוה. הכוונה היא שכאשר אדם מגיע לבקש הלוואה לטובת רכישת נכס, הסיכון של הגוף שמממן את ההלוואה הוא נמוך יחסית כיוון שגם אם הלווה לא יצליח לעמוד בתשלומים החודשיים על ההלוואה, תמיד יהיה ניתן למכור את הנכס ולחסל את יתרת ההלוואה. במצב של הלווה לעסקים, ההבדל הוא משמעותי.

הסיכונים והשיקולים

כאמור, במצב בו מגיע אדם לבקש הלוואה כספית כדי לפתוח עסק, להרחיב עסק או להציל עסק שנמצא בחובות כספיים, מצוי הגוף המממן בהתלבטות בין אישור ההלוואה ובכך כמובן הכנסת רווח כספי נוסף לגוף או דחיית ההלוואה וויתור על הרווח הכספי האפשרי מהלוואה זו.

השיקולים העיקריים שעומדים בפני הגוף המממן ששוקל אם לאשר הלוואה לעסקיםמסוימים או לדחות הם שניים. שיקול ראשון נוגע למידת הסיכון. הגוף המממן בוק את התכניות העסקיות, את התחזיות הכלכליות ואת מידת הסיכוי של העסק להצליח אל מול הסיכוי שלו להיכשל ולהיסגר תוך תקופה קצרה.                                                         השיקול השני נוגע ללווה עצמו. בפני הגוף המממן עומדת כעת משימת בדיקה של הלווה ובדיקה של יכולות ההחזרה שלו, ההתנהלות הכספית שלו בעבר והעמידה שלו בהתחייבויות עד כה. בהתאם לשני אלו מאושרת הלוואה מידית לעסקים או נדחית על הסף.

הפעילו שיקול דעת

זה המקום המתאים ביותר לציין שאם קיבלתם אישור להלוואה שביקשתם למטרת העסק העתידי שלכם, אין זה אומר שהבנק בדק והעסק בטוח יצליח.                                                                                                                                               חשוב שתבינו שהבנקים הגדולים ושאר החברות והגופים שמציעים מימונים הם גופים עסקיים לחלוטין ולכן הם נותנים הלוואות גם כשרמת הסיכון גבוהה, הפעילו את שיקול דעתכם בטרם תיקחו את הכסף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב