דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד משפיע הכושר הגופני שלנו על בריאותנו? 

מאת    [ 28/12/2011 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 2253 פעמים ]

כמי שעוסקים באופן שוטף באימוני כושר גופני עשויים להעיד על חשיבותו ועל תועלתו הרבה. השמנה והעדר כושר גופני הן שתיים מהרעות היותר חולות בחברה המערבית. מחקרים רבים מוכיחים את הקשר בין כושר גופני ובין תוחלת חיים ואיכותם.

לשאלה, כיצד משפיע הכושר הגופני על בריאותנו עשויות להימצא תשובות רבות – כמספר הנשאלים: ההשפעה שונה אבל המכנה המשותף אחד הוא -  אימון כושר גופני מסייע באופן ברור וודאי לצמצום הסיכון ללקות במחלות שונות ובהן: מחלות כלי דם, לב, סכרת, סוגים שונים של סרטן ועוד. אימוני כושר מסייעים לשיפור כושר גופני, למניעת השמנה ( אם לא לירידה במשקל – לשמירה עליו), הורדת ערכי הכולסטרול הרע והעלאת ערכי הכולסטרול הטוב,

בשנים האחרונות חל גידול בכמות הילדים והנוער המצטרפים אל ציבור המתאמנים בחדרי כושר, לרבות עם מאמני כושר אישיים. אימון כושר לילדים ונוער מרגיל אותם מגיל צעיר לפתח ולסגל לעצמם אורח חיים, אשר פעילות גופנית סדירה (הכוללת תכנית אימונים אישית) היא חלק מובנה וטבעי בו.

אימון כושר אישי  מותאם וייחודי:

 

איך נקבעת עצימות הפעילות הגופנית?

פעילות גופנית בעצימות קלה אינה גורמת למאמץ ניכר בעת ביצועה. פעילות גופנית בעצימות בינונית גורמת לעליה בקצב הלב ובתדירות הנשימה והיא מקשה על יכולת הדיבור במאמץ. פעילות גופנית בעצימות גבוהה מלווה בהזעה רבה במהלכה. הערה: אם ’אין לי זמן להתאמן היום’ או ’היום אני עייף’, מומלץ לבצע פעילות גופנית מתונה וקצרה יותר מאשר לוותר על הפעילות לחלוטין. במקרה של היעדרות בת שבועיים-שלושה, מומלץ בעת החזרה לאימונים למתן את עצימות הפעילות הגופנית ולחזור לפעילות שבוצעה טרם ההיעדרות מהאימונים, בהדרגה.

מעבר לפעילות גופנית כפתרון לבעיות בריאותיות ולמניעתן (השמנת יתר, שרירים רפויים, סוכרת, חוסר ריכוז, בעיות לב ועוד) משמשת פעילות זו, בשילוב תזונה נכונה, כמעין דרך חיים אשר מעלה באופן מיידי את איכות החיים. ככל שאנחנו מעלים את רמת הכושר הגופני נחוש אנרגיה גבוהה יותר, נפיג עייפות ונפחית לחצים שונים מחיי היום-יום.

חשוב לשלב בין פעילות אירובית לאן-אירובית  - פעילות אנאירובית (הרמת משקולות, עבודה על מכשירים, ריצת מאה מטרים וכו') תורמת גם היא לאיזון שבין האוכל שאנו צורכים לבין הקלוריות שאנו שורפים - והאנרגיה שאנו מוציאים. חשיבותה של פעילות זו באה לביטוי ביכולתה לתמוך בתהליך ההפחתה במשקל על-ידי בניית רקמת שריר. כל ק"ג שריר בגופנו צורך כ-13 קלוריות נוספות כחלק מחילוף החומרים היומי הבסיסי. מכאן, שחיזוק השרירים ובנייתם הכרחית לנשים וגברים כאחד, על מנת להפחית ממשקל הגוף ולשמור על חילוף חומרים אופטימלי.

על מנת לאמן את מערכת הלב והריאות לא נדרשות יותר מ-30 דקות שלוש פעמים בשבוע. ניתן לבצע את הפעילות על כמה מכשירים (הליכון, סטפר, סקי, אופניים, חתירה וכו'), בחלוקת הפעילות ל-15 דקות בשני מכשירים, או אפילו בפעילות בת 10 דקות על שלושה מכשירים שונים.

הוסיפו לכל אימון כזה עוד כמות זמן זהה לפעילות האן-אירובית (לפני או אחרי האירובית) והרי לכם שקט תעשייתי למערכת הגוף שלנו, שדורשת תשומת לב מועטה יחסית, נוכח ההנאות הרבות שהיא מספקת לנו באופן קבוע ותת-הכרתי.

 

מחקרים רבים מוכיחים, כי פעילות גופנית, גם במידה מועטה ולא קבועה, משפיעה לטובה על הגוף, ועדיפה על פני חוסר פעילות. הסיכוי של אדם שעובד בעבודה פיזית (כגון גננות, צביעה, או אפילו הליכה של מספר דקות לעבודה בכל יום) ללקות במחלת לב, קטן מזה של עובד משרד, שמגיע בכל יום עם רכבו לעבודה ומשתמש במעלית במקום "לנצל" את המדרגות.

ניקול שרון, מאמנת כושר אישית בכירה,  


Be A Sport beasport.co.il מאמני כושר עד אליך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב