דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל אחד יכול להתחבר לאור 

מאת    [ 27/12/2011 ]

מילים במאמר: 627   [ נצפה 2811 פעמים ]

חג החנוכה הקרב ובא, מסמל יותר מכל חג אחר את השפעתו של האור ומהווה עבורנו הזדמנות להתחבר לאור הרוחני שירד בשעתו וממשיך לרדת עלינו מידי שנה בכ"ה בכסלו למשך שמונה ימים.

כשאנחנו מתחברים לאור הרוחני, משהו בתוכנו מתרחב, יש לנו תחושה שקל לנו לנשום עמוק יותר ובקצב איטי יותר. התרחבות מבפנים, מחזקת את היכולת לעלות למדרגה גבוהה יותר, כחלק מתהליך שינוי , שיוביל להרגשת סיפוק ושביעות רצון.

שינוי יכול להיות בכל תחום של חיינו, (הורות, זוגיות, קריירה, בריאות וכו' ) כולנו יכולים לבחור להתחבר לאור הרוחני, בכל מקום ובכל זמן.

כיצד עושים את זה?

יש דרכים רבות ובניהן להיות "איש אמת", להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהודות על היש, להיות בעשייה ובנתינה ועוד.

רבי נחמן אמר: " האמת היא "האור", העוזר לך לצאת מן החשכה, הדלק אותו! "  (לקו"א נ"א)

כדי למצוא את האמת, המליץ רבי נחמן, שנשתדל שתהייה לנו עין טובה ושנחפש תמיד אחר הטוב. הוא גם הזהיר לבל נשפוט אחרים בפזיזות.

כשאנחנו שופטים אחרים, אנחנו מספרים לעצמנו סיפורים, מתבלים אותם ויוצרים סיפורים שיקרים ואנחנו מאמינים בכל ליבנו בשקרים שיצרנו. האמונות השקריות הללו גורמות לנו לרגשות שליליים ואלה מובילים אותנו לפעול בדרכים שגויות שלא רק שאינן תורמות לנו ולאחרים, אלא שהן הורסות ומעכבות כל צמיחה ותקשורת בונה.

שיפוט פזיז, הסביר הרב, הוא כמו צפייה על משהו מרחוק והסקת מסקנה שגויה.

גם הסתכלות על חצי הכוס המלאה והודיה על היש, הן דרכים להדליק את האור. 

אפשר לערוך בדיקה קצרה: בפעם הבאה כשתזהו שאתם חשים במצב רוח רע, עצב, דכדוך, תסכול, כעס,חוסר שביעות רצון, שיפוטיות או כל רגש שלילי אחר, מצב שמשול לשהייה בחושך, תוכלו "להדליק" לכם את האור בקלות.

איך -  

פשוט מאוד- שבו עם עצמכם בשקט, עצמו את העיניים והתחילו לחשוב על כל הטוב שיש לכם הן מבחינה חומרית והן מבחינה רוחנית. שימו לב לדברים הטובים שכן עובדים



לכם, להצלחות שלכם, למידות הטובות שלכם,
לדברים שאתם כן מרוצים מהם. הודו על כל דבר טוב שאתם חושבים עליו, קטן כגדול.

אם תעשו כן למשך מספר דקות, תוכלו לשים לב לשינוי בהרגשה שלכם. ככל שתמשיכו להתרכז בכל הטוב שיש לכם, האור ילך וימלא אתכם. ככל שהאור יתפוס יותר מקום בתוככם, כך החושך ילך ויעלם ואיתו הרגשות השליליים.

מהו תפקיד ההודיה? 

הכרת תודה ממלאת אותנו בשמחה. הערכה מעומק הלב, על כל דבר טוב שאנו זוכים לו, ממלאת אותנו בהרגשה טובה. זוהי אנרגיה חיובית המאפשרת לנו לחיות את ההווה בתחושה של  שביעות רצון ובהנאה.

שום דבר שיש לנו אינו מובן מאליו. זה לא מובן מאליו שיש לנו קורת גג, שיש לנו משפחה, ילדים לדאוג להם ולחבק אותם. זה לא מובן שיש לנו עבודה, את היכולת לקום בבוקר ולהתנועע ואפילו לנשום. הודיה אמיתית מבפנים, הודיה עם התכוונות, היא דרך טבעית, קלה וזמינה לכולנו כדי לשנות את ההוויה הפנימית שלנו ולעבור מן החושך אל האור.

כשאנחנו מחוברים לאור, כל הסביבה הקרובה, מוארת גם היא...

חשבו לרגע על תפקיד השמש בחנוכייה, השמש משמש להדלקת הנרות האחרים ועם כל יום שעובר נוסף נר דולק לחנוכייה. כמו השמש גם אנחנו. כשאנחנו מחוברים לאור, כשאנחנו מתפתחים, משתנים ומרגישים טוב, אנחנו נותנים דוגמא אישית והופכים להיות מקור השראה לאחרים. שינוי שאדם עובר (בכל תחום), אינו של האדם בלבד; שינוי שאדם עובר, כמעט תמיד ישפיע גם על אנשים בסביבתו הקרובה ועם הזמן גם על סביבתו הרחוקה.  האדם הופך להיות מקור השראה,הוא כמו סולל את הדרך לאחרים, שנוכחים שדברים  שאולי קודם לכן נחשבו בעיניהם לקשים, נראים עכשיו כאפשריים ואם הם אפשריים לאותו אדם שעבר שינוי, אזי הם אפשריים גם למתבונן.

התחברות שלנו אל האור, סוחפת גם את הסובבים אותנו להתחבר לאור, שינוי שאנו עוברים משפיע לטובה גם על המתבוננים בנו , במידה והם בוחרים לקחת מאיתנו דוגמא. ואז התהליך ממשיך והאור מופץ במעגלים שסביבנו.

כל אחד מאיתנו יכול לפתח את היכולת לחפש אחר הטוב, לראות את חצי הכוס המלאה ולהודות על היש מעומק הלב. כמו כל למידה בתהליך התפתחות אישית, זה רק עניין של תרגול והתמדה. תארו לעצמכם איך העולם שלנו היה משתנה אילו כולנו היינו מתחברים אל האור ומפיצים אותו הלאה לאחרים...


מאמנת אישית, מאמנת לאורח חיים בריא ומנחה בכירה לדמיון מודרך ו- N.L.P .  בוגרת הקורס להנחיה באוניברסיטת תל אביב. בעלת התארים B.Pharm (רוקחת) ו- B.Sc.Nutr (דיאטנית קלינית) מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. אתי מנחה מפגשים אישיים, מאמנת קבוצות לשינוי הרגלים ואורח חיים בריא, ומרצה בתחום התזונה וההתפתחות האישית. ב 2004 הוציאה ספר "גברת ממהרת" ומעבירה הרצאה בעקבות הספר על הנשים בשנות האלפיים. ההרצאה מתובלת בסיפורים מהחיים, תוך שיתוף הקהל. הספר הוא מתנה משלימה להרצאה, מתנה שכל אישה תשמח לקבל.







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב