דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול סיעודי- בבית או בבית החולים? 

מאת    [ 27/12/2011 ]

מילים במאמר: 314   [ נצפה 2588 פעמים ]

טיפול סיעודי הוא שם כולל לכל סוגי העזרה שמעניק מטפל סיעודי לאדם שתפקודו מוגבל עקב נכות, עקב מחלה, ניתוח, או לקשישים סיעודיים. טיפול סיעודי יכול להקל במידה ניכרת על אותם אנשים שתפקודם מוגבל, והוא בעל מספר היבטים, הן בפן הרפואי, והן בפן הנפשי. מאמר זה יעסוק בנושא הטיפול הסיעודי בבית החולה, או בבית החולים.

מה כולל טיפול סיעודי?
טיפול רפואי, כאמור, ניתן לאותם אנשים שתפקודם מוגבל, בין אם באופן זמני, ובין אם באופן קבוע. לרוב מדובר בקשישים, אך ישנם מקרים רבים נוספים. סיעוד או טיפול סיעודי נעשה על ידי מטפל או מטפלת סיעודית. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה ההולכת וגוברת של מטפלים סיעודיים ממוצא זר, לא ישראלי. מטפל סיעודי מסייע לקשיש או למטופל הסיעודי בפעולות יומיומיות הבסיסיות ביותר, בהתאם ליכולותיו ולמוגבלותו של המטופל.

הטיפול עשוי לכלול: בישול, האכלת המטופל, עבודות ניקיון וכביסה, עזרה במקלחת, ליווי לרופאים, עזרה בקניות, בניוד המטופל ועוד. מדובר, אם כן, בעיקר במטלות יומיומיות שוטפות, אך ישנו היבט נוסף, שהינו בעל חשיבות מרכזית ביותר, בעיקר במקרים של מטופלים קשישים שפעמים רבות הינם בודדים, זהו ההיבט הנפשי.


המטפל הסיעודי מותאם למטופל על ידי חברת סיעוד בדרך כלל, על פי בחירת המטופל עצמו, או בני משפחתו. המטפל ילווה את המטופל במשך רוב שעות היממה, ובמקרים רבים, מדובר בליווי צמוד של שישה ימים בשבוע, יום ולילה, ללא הפסקה. המטפל הופך פעמים רבות למעין בן משפחה, או חבר טוב, של המטופל, ונרקמים ביניהם יחסים גם מעבר ליחסי מטפל מטופל. פעמים רבות המטופל ימצא במטפל בן שיחה, ומישהו עמו יוכל לחלוק את הקשיים ואת המחשבות שלו, דבר שהינו בעל ערך רב מבחינה נפשית.

טיפול סיעודי יכול להתבצע בבית המטופל, או בבית החולים, על ידי אחות פרטית או אחות סיעודית. במקרים בהם מדובר בטיפול לטווח קצר, כך לדוגמא, במקרים של מחלה או ניתוח, יתבצע טיפול סיעודי בבית חולים, כך גם במקרים של טיפול סיעודי לחולה מונשם. במקרים של אדם קשיש, או אדם בעל מוגבלות קבועה, יתבצע טיפול סיעודי בבית המטופל במרבית המקרים.

חברת אור בלב סיעוד - חברה המעניקה שירותים שונים ומגוונים בתחום הסיעודי- מטפלת סיעודית, אחות פרטית, מטפלים לקשישים, השגחה על חולה (השגחה בבית / בבית החולים) ועוד ועוד ועד...


חברת אור בלב סיעוד חרטה על דגלה להעניק שירותי סיעוד ברמה הגבוהה ביותר, תוך כדי שימת דגש על מקצועיות, אמינות וכמובן- אהבה מרובה. אנו בחברת אור בלב סיעוד מאמינים כי עבודת הסיעוד היא עבודת קודש ואנו עושים אותה מכל הלב.


www.or-balev.co.il וכמובן, אתם מזמנים לפנות אלינו בכל שאלה ועניין למוקד טלפוני הפעיל 24 שעות ביממה, בטלפון:1-800-20-20-09




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב