מתוך הספר "הנוסחאות הסודיות של אשף הפרסום" – רוי וויליאמס
פבלוב השתמש בצליל מוסכם של פעמון כדי לשתול במוחו של הכלב שלו זכרון המקושר לאוכל. האם אי פעם שאלתם את עצמכם
מדוע פבלוב השתמש בצליל ולא בתמונה? התשובה פשוטה יותר. זה קל יותר.
כלבים, כמו בני אדם, יכולים לעצום את עיניהם, אבל הם אינם יכולים לעצום את אזניהם. כדי לשתול תמונה זכירה במוחו של הכלב, היה על פבלוב לגרות קודם כל את חוש הראייה של הכלב עם משהו חזותי וזכיר. שתילה של סימן חזותי מוסכם היתה לוקחת הרבה
זמן בשל המורכבות של אחסון הזיכרונות החזותיים בתאי המוח.
למרות זאת, לימד פבלוב כלב אחר להזיל ריר למראה עיגול. זה היה הסימן החזותי המוסכם. בניסוי הזה היה על הכלב לרייר למראה העיגול ולחדול מכך למראה צורת ביצה מוארכת. לאט אט שונתה צורת הביצה והפכה דומה יותר ויותר לעיגול. כששתי הצורות הפכו להיות דומות מידי הכלב החל להגיב בעצבנות יתרה והרפלקס המותנה חדל לפעול.
פבלוב שלח לכלב בכוונה מסרים סותרים והגדיר את התוצאות כ"נירוזה הנגרמת באמצעות ניסוי".
הכלב החל להיות מבולבל ולחוץ, והחל להתעלם מפבלוב לחלוטין.
קהל הצרכנים של היום אינו שונה מאד מן הכלב הזה של פבלוב. כדי לגרום לאנשים לעשות את הפעולה שאתם רוצים שהם יעשו, על המסר שלכם להיות ממוקד, לחזור על עצמו ועליו לפנות אל צורך שהצרכן מרגיש. מסרים מעורבים יגרמו לקהל להתעלם לחלוטין ממודעות הפרסום שלכם.
מהם המסרים שלכם? האם אתם אשמים בבלבול הכלב? אם כן, אולי הגיע הזמן לחשוב על שינוי דרמטי בעמוד הבית באתר שלכם או במודעות של מסע הפרסום שלכם. מדוע לא לחשוף סיפור ייחודי ונהדר שהוא רק שלכם? כשהכלב ישמע אתכם שרים את השיר הנהדר שלכם, וכשיתברר לו שהשיר מדבר עליו, אני מתערב שהוא יעשה כל מה שתרצו שהוא יעשה.
ואיך תעשו זאת?
סדנת כתיבה שיווקית
האם החומר השיווקי הכתוב שלכם מביא פניה של לקוחות פוטנציאלים? האם ידעתם שבכתיבה אפקטיבית, אשר מבוססת לא רק על הבנת צרכי הלקוחות אלא גם על הבנת שיטת קבלת ההחלטות שלהם, תוכלו לקבל יותר פניות ויותר מכירות?
דני קרני יועץ שיווק