דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות לגירושין תקינים 

מאת    [ 27/12/2011 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2232 פעמים ]

מרבית האנשים סבורים שתהליך גירושין הוא מלחמת עולמות אשר במהלכו ננקטות פעולות ובחירות המבוססות על כעס מודחק, הרצון לנקום ו"לסגור חשבונות", כל צד מגייס לצידו משפחה, חברים ומקורבים שיעזרו לו להצדיק את מעשיו וסכומי כסף גדולים על מנת לממן מאבק ארוך ומתיש שכרוך בבתי משפט, בדיונים ארוכים ולא נעימים, ניסיונות גישור וייעוץ מאנשי מקצוע שונים, כאשר למעשה ברוב תיקי הגירושין יכול עורך דין מנוסה להעריך מראש את התוצאה הסופית של התהליך.

במקום בו עומד אדם לפני הליך גירושין, הוא עומד למעשה בפני בחירה נוספת – האם להכריז מלחמה על בן זוגו או האם לנסות וליישב את העניינים ביניהם בצורה מכובדת ולפעול בשיתוף פעולה. כאשר מדובר בתהליך גירושין כדאי לשים את רגשות הכעס והנקמה בצד ואת האינטרסים האישיים בעדיפות ראשונה, כלומר לחשוב מהראש ולא מהלב. גירושין תוך מלחמה עלולים לפגוע לא רק בכם אלא גם בילדיכם המשותפים ובעתידם, ודאי זה מצב שהייתם מעדיפים להימנע ממנו וזו למעשה אפשרות שעומדת לבחירתכם.

במידה והחלטתם לנסות ולפתור את העניין בשיתוף פעולה עומדות בפניכם מספר אפשרויות לעשות זאת:


    • גישור – בהליך גישור נפגשים כל אחד מהצדדים עם המגשר יחד או בנפרד ומעלים בפניו את הבקשות והדרישות באופן חסוי כשמטרתו של המגשר היא לפשר בין רצונות בני הזוג ולנסח עבורם הסכם גירושין שיהיה מקובל על שני הצדדים ויסייע להם להמשיך ולנהל מערכת יחסים בריאה גם לאחר שיתגרשו.
    • ניהול משא ומתן – בני זוג המעוניינים לסיים את נישואיהם בשיתוף פעולה יכולים להתייעץ עם יועץ גירושין, שם במסגרת אינטימית הם יכולים ללבן את העניינים ביניהם ובעצם לתכנן את עתידם ביום שאחרי הגט כאשר ינסחו בהסכמה ובהתחשבות הסכם גירושין וימשיכו לגדל את ילדיהם במתכונת של הורות משותפת.
    • הסכמה חלקית – ישנם מקרים בהם מצליחים בני הזוג להגיע להסכמה בנושאים מסוימים אך לא בכולם, לעיתים זה הסכמה על חלוקת רכוש ולעיתים זה הרצון להמשיך ולגדל יחד את ילדיהם המשותפים בהורות משותפת. על העניינים בהם הגיעו בני הזוג להסכמה ניתן לנסח הסכם גירושין המתייחס אליהם ובעניינים עליהם לא הושגה הסכמה יכולים בני הזוג להגיש תביעה נקודתית בבית המשפט שיכריע בעניינם, למשל ניתן להגיש תביעה בעניין מזונות בלבד או תביעה בעניין משמורת הילדים בלבד. זכרו שתמיד עדיף לעבוד בשיתוף פעולה ולהגיע להחלטה עליה שניכם מסכימים מאשר החלטה שיכפה עליכם בית המשפט.

זכרו תמיד שגם לאחר יעבור זעם, יסתיימו ימיכם כבעל ואישה ותהפכו לגרוש וגרושה, חייכם יהיו שזורים זה לזו עד יומכם האחרון. גם לאחר שבעלך יהפוך לגרוש הוא יהיה אבא לילדיך וגם אחרי שאשתך תהיה לגרושתך תמיד היא תהיה אם ילדיך ובעתיד גם תצטרכו להתמודד עם החלטות משותפות נוספות הנוגעות לטובת ילדיכם. ניהול תהליך גירושין בצורה מכובדת ותקינה, בסופו של עניין, תוביל לסיום בתחושה טובה של שני הצדדים וגם תעזור לגרוש, לגרושה ולילדיהם להתמודד בצורה בוגרת עם פירוקו של התא המשפחתי.

עורכת תוכן בפארטי אפ מיזם גרופ - בניית אתרים עם קידום אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב