דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קפה שחור 

מאת    [ 29/11/2007 ]

מילים במאמר: 1492   [ נצפה 4700 פעמים ]

מי מפחד ממגידי עתידות? על אף כל הקדמה שהביאו עימם שנות האלפיים, אנשים תולים יהבם במגידי עתידות. ע' מיפו, שבתה את ליבם של רבים ביכולותיה המיסטיות. חילונים, מסורתיים ודתיים - כולם חולמים על עתיד וורוד יותר.

העיסוק במיסטיקה (דברים שאינם נתפסים ע"י חמשת החושים), החל לפרוח בעולם לקראת סוף המאה העשרים. אנשים רבים רואים בעיסוק הנ"ל חלק מעידן התרבות החדש וכמדריך לחיים. מנגד, רבים רואים בו סוג של אמונה טפלה. עם זאת, האנשים המרואיינים בכתבה, הם אנשים רציונאליים ופרקטים. הם עובדים במשרות שונות ויש ביניהם העובדים במשרות ממשלתיות. חלקם שומרי מסורת ודת המאמינים בשם ובתורתו ויחד עם זאת, הם מבקרים באופן קבוע אצל מגדת עתידות, שמשמשת עבורם מעיין 'גורו', המייעצת להם בעניינים עקרוניים ומהותיים, שבחלקם הרב, אף הרי גורל עבור עתידם בחיים.

אנשים רבים מתנגדים נמרצות לנושא המיסטיקה ואף חוששים מפניו. רבים סבורים כי "לפעמים גם מותר לא לדעת הכול" (במוך 'יש דברים נסתרים של זוהר ארגוב ז"ל, א.מ.) ומסתמכים בהתנגדותם על מאמר חז"ל: "במופלא ממך אל תדרוש". הדתיים רואים בו כפירה בדרך השם ותורתו (ראה מסגרת, איסור מהתורה על העיסוקים השונים בתחום).

גולן, רווק בעל תשובה, אומר על העניין:"שאלתי רבנים על הנושא והם אמרו לי שלא רק שאסור ללכת לנשים האלה הן גם סוגרות מזלות. אנחנו מאמינים בני מאמינים ואין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמים".
מחמוד, סטודנט ערבי מירושלים טוען שגם הדת המוסלמית אוסרת על עיסוק בתחום הגדת העתידות. "יש גם הרבה רמאים בתחום הזה הוא אומר. "ורק ה' הוא הקובע מה יהיה עם הבנאדם".

החל מהשעה 7:00 בבוקר, מתמלא חדר קבלת הקהל בביתה של ע' מיפו בעשרות ממתינים מערים שונות מרחבי הארץ. עד לשעה 15:00 בצהרים מספיקים לבקר אצלה כ-50 איש בערך כשכל פונה שוהה בחדרה בין עשר דקות לרבע שעה. אחת מבנותיה, מכינה עבור המבקרים קפה שחור בספל קטן ולבן. בסיום שתייתו של הקפה על ידי הלקוח היא מערבבת את הספל והופכת אותו על גבי התחתית. הלקוח נכנס מאוחר יותר, עם הספל, לחדרה של המגדת. את הזמן שבין שתיית הקפה ובין הכניסה אל ע', מנצלים הבאים לשיחות זה עם זה. תוך כדי השיחות, הם מבררים עם שותפם לשיחה פרטים רלוונטיים שונים, כמו לדוגמה: האם ביקרו בעבר אצל ע'?, במה באים לידי ביטוי ממשי כישוריה? והאם אכן התרחשו דברים שחזתה עבורם? הממתינים לע' מצפים בדריכות להגעת תורם. יש הממתינים כארבע שעות מפאת התורים הארוכים. אגב יש לציין, כי לביקור אצל ע' אין קובעים תור מראש. פשוט מגיעים למקום וממתינים. כך שאין לה כל אפשרות לברר מראש פרטים על הפונים אליה.

כשהלקוח נכנס לחדרה של ע', היא מעיפה בו מבט חטוף, מברכת אותו לשלום ופונה אל מלאכת הקריאה בקפה. מרגע שהיא מתבוננת בספל, היא מתחילה לדבר ברצף מהיר כשעיניה משוטטות בספל מצד לצד. כל היוצא מחדרה טוען שהוא נדהם מהדיוק שבדבריה, כאילו הכירה את האדם הפונה וידעה עליו הכול, את כל קורות חייו בהווה ובעבר.

ע', ידועה בנוסף ככותבת קמעות וכמי שמכינה תערובות 'קסמים' לכל צורך, כמו למשל שלום בית, הצלחה בפרנסה ועוד. המחירים עבור אותם תערובות, המכונות בלשון העם 'כישופים', אינם שווים לכל נפש והם עשויות להגיע לידי סכומי כסף גבוהים מאוד. אנשים רבים השרויים במצוקה, מוכנים לשלם עבור אותם תערובות ולהאמין בכוחם לשנות ולשפר את חייהם וגורלם. המבקרים מספרים, כי ע' ידועה כמתחשבת במצבם של אנשים והיא אינה מציעה להם את תערובות הפלאים היקרות. יתרה מזו, הם אף טוענים, כי היא 'רואה' בקפה שאין להם מספיק כסף ואם הם מבקשים בכל זאת לשלם, היא מעניקה להם הנחה בתשלום. התקשורת חשפה בעבר, לא מעט מקרים של נוכלות בקרב מגידי העתידות. יש לציין ולהדגיש, כי שמה של ע' מעולם לא נקשר לשערורייה כלשהיא הנוגעת למקרים ההם. המבקרים אצל ע' מלאים סיפורים כרימון אודות כוחה וכישוריה לחזות דברים.
אביגיל, אישה נשואה בשנות השלושים לחייה, מספרת, כי חברתה הטובה יצאה עם בחור תקופה ארוכה ואהבה אותו מאוד, אך הוריה הביעו התנגדות לחתונה. "הבחור התחתן עם אחרת", מספרת אביגיל, "חברתי הייתה שבורה ומדוכאת. היא הלכה לע' וביקשה שתעזור לה להחזיר את הבחור. הבחור אכן התגרש והתחתן עם החברה שלי ואני מאמינה שזה בזכותה של ע'".

שרית, נקלעה למשבר בנישואיה. היא פנתה לע'. ע' אמרה לה שהיא רואה משבר רציני בנישואים שיוביל לגירושים. "בקשתי ממנה שתעזור לי", היא מספרת, " אמרתי לה שאני מוכנה לשלם כל סכום במטרה לתקן את המצב. אך היא השיבה לי שאין באפשרותה לעשות דבר ושהגירושים כתובים משמים. ניסתי בדרכים שונות להחזיק בנישואיי ולמרות הכול הם הסתיימו בגירושים".

אבי, גבר בשנות החמישים לחייו, נשוי ואב לילדים, מכיר את ע' קרוב לעשר שנים. בביקורו הראשון אצלה, התרשם מאוד מיכולותיה והפך למעריץ מושבע. מאז, הוא מבקר בביתה בכל תקופה בה הוא מחפש תשובות לשאלות שלדבריו, אנשים 'רגילים' לא יכולים להשיב עליהם. "היה לי בלגאן עם אשתי", הוא מספר, "היא נשואה לי שלושים שנה ופתאום התהפכה. התחילה לריב איתי ואמרה לי שהיא רוצה להתגרש. פעם כמעט הרמתי עליה יד והיא הזמינה לי משטרה. הלכתי לע' והיא ידעה בדיוק מה קרה אצלי בבית ואמרה לי גם מה הסיבות שבגללם אשתי רבה איתי. היא הבטיחה לי שהכול יסתדר ושלא יהיו גירושים. ברוך השם, היום הכול בסדר ואנחנו ביחד. ע' אמרה לי שנצא לטיול לחו"ל ביחד ובסוף לא יצאנו. כשבאתי אליה לביקור נוסף, אמרתי לה, שלא יצאנו לטיול כפי שאמרה. ע' הזכירה לי שהשתמשנו בכסף של הטיול לרישיון נהיגה של הילד. זה בדיוק מה שקרה. האישה הזאת גדולה. היא יודעת הכול והיא אישה מאוד טובה שעוזרת לאנשים. אני הולך אליה בכל פעם שיש לי בעיות והיא עוזרת לי מאוד".

סיגל, רווקה בשנות השלושים לחייה, ביקרה אצל ע' כשהייתה בת עשרים. באותה תקופה, היא יצאה במשך שנים עם בחור בן גילה והאהבה פרחה ביניהם. היא הגיעה לע' בהמלצת חברה טובה "סתם מתוך סקרנות" היא אומרת. "רציתי לדעת בוודאות אם אנשא לחבר שלי הלכתי לע' והיא אמרה לי שהבחור שאיתו אני יוצאת הוא לא המזל שלי". היא אמרה שאנחנו נפרד ושאני אצא עם בחור גרוש שכרגע הוא נשוי. ברור שלא האמנתי לה ואפילו צחקתי. המשכתי לצאת עם החבר שלי שלוש שנים נוספות. לאחר מכן נפרדנו והכרתי את שלמה, בחור גרוש, ומאז אני איתו".
דוד, היה נשוי באושר לטל ואב לילדה קטנה. הוא עבד בתפקיד בכיר והרוויח יפה. בתהליך הדרגתי, נקלעו נישואיו למשבר ואף בעבודתו החלו לצוץ בעיות שונות. היחסים עם אשתו הידרדרו לכדי מעורבות של גורמים חיצוניים רבים והוא חש חסר אונים. דוד, אדם רציונאלי וסקפטי מטבעו, לעג לכל אותם אנשים שמבקרים אצל מגידי עתידות למיניהם. יחד עם זאת, הוא החליט שבמצב שאליו נקלע אין לו מה להפסיד ונסע לביקור אצל ע'. הוא יצא מחדרה המום לחלוטין. הוא סיפר שע' פרסה בפניו את חייו בהווה ובעבר ורבים מדבריה בנוגע לעתיד אכן התרחשו.

פונים רבים מגיעים לע' בעקבות שברון לב של אהבה נכזבת, מערכת יחסים שעלתה על שרטון והליכי גירושים כואבים. אך יש כמובן גם סיבות רבות אחרות להגעתם של האנשים אליה.

דפנה, נשואה מספר שנים והיא אינה מצליחה להביא ילדים לעולם. היא ביקרה אצל רבנים ומקובלים ועדיין לא עלה הדבר בידה. היא הגיעה לע' דרך חברה, שהיא גם לקוחה קבועה של ע'. דפנה מספרת, כי ע' הדהימה אותה בפרטים שונים ובכך שהצביעה על העובדה שאין לדפנה ילדים. "כיצד היא ידעה זאת?" היא משתוממת. "הייתי בהלם מוחלט, היא ידעה כל מה שקורה בחיים שלי. היא נתנה לי קמע ואמרה, שאם זה לא יעזור, אני אחזור אליה שוב. חזרתי ושילמתי על הביקור השני פחות מהסכום המקובל לביקור (200 ?). קבלתי ממנה קמע נוסף ואני מקווה שבעזרת השם זה יסתדר".

משה, התלווה לחברו בביקור אצל ע'. החבר נכנס לחדרה ומשה המתין לו בחוץ. ע' אמרה לחבר: "אמור לחבר שלך שיושב בחוץ....". כאן אמרה ע' לחבר משהו אישי שקשור במשפחתו של משה. משה היה המום והחליט לבדוק מקרוב את כוחה של ע'. הוא הצטרף לממתינים בתור. כשנכנס אליה, אמרה לו ע' שהוא נשוי באושר לאישה טובה ושהוא אב לילדים. היא ציינה שייוולד לו בן נוסף ודיברה באופן כללי על חייו. "חשבתי שהאנשים האלה רואים רק צרות", הוא אומר, "אבל הנה, ברוך השם, אצלי הכול בסדר והיא לא 'המציאה' לי בעיות".

דינה, מספרת, כי בזמן שהמתינה בתור, ע' יצאה לפתע מחדרה ושאלה את הנוכחים בחדר למי יש קמע של רב מסוים. היא ציינה את שם הרב. אחת מהנוכחות בחדר קמה ואמרה שהקמע מצוי ברשותה. לטענתה של דינה, ביקשה ע' מהאישה לצאת מחוץ לבית ולהטמין את הקמע עד לסיום פגישתה עימה. היא אמרה, כי הימצאות הקמע בחדר מונעת ממנה להפעיל את כוחה. דינה מוסיפה ומספרת, כי אחת הנוכחות ביקשה מע' להוכיח לה את כוחה לפני שתקרא בכוס הקפה שלה. לטענתה של דינה, ביקשה ע' מהאישה להוציא דף ועט, ולרשום עליו שמות. לאחר מכן, היא ביקשה מהאישה להתלוות אליה מחוץ לחדר. "מסתבר", סיפרה דינה, "שהרשימה כללה את שמות הממתינים בתור לע'". בביקור אחר אצל ע', סיפרה דינה, כי אישה חרדית שיצאה מחדרה של ע' בוכה, סיפרה לדינה בסודי סודות, כי ע' אמרה לה שבתה לסבית, אבל שזה עניין זמני של בלבול זהות בגיל ההתבגרות ושהתופעה תחלוף מאליה.

לגילה, גרושה ואם לשתי ילדים, חזתה ע' שתינשא בשנית לגבר עקר, נהג מונית במקצועו. לאחר שנהג מונית נאה חיזר אחריה בעקשנות במשך חודש, והיא נענתה לחיזוריו, התוודה הבחור בפניה שהוא אינו יכול להביא ילדים לעולם. דינה חייכה ואמרה לו שזה בסדר ושהיא לא מעוניינת בילדים נוספים. דינה והבחור מתגוררים כיום יחד.

הממתינות בתור לע' שואלות את ביתה של ע' על יכולותיה המיסטיות של אימה והיא משיבה:"אמא שלי היא לא ה'. היא יכולה לראות משהו ואם הוא יחליט שזה לא יקרה. אז זה לא יקרה נקודה".


הכתבה פורסמה"בשופינג מקומי"
www.sun4u.co.il
ובאתר http://www.gglove.co.il
פורטל הגירושין של ישראל
אתי מולא עיתונאית פרילנסרית במקומון של בית שמש ומטה יהודה. מנהלת פורטל הגירושין של ישראל http://www.gglove.co.il
אימייל: etimul@walla.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב