דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעילות טיפול זוגי 

מאת    [ 27/12/2011 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2233 פעמים ]

טיפול זוגי הינו טיפול פסיכותרפי הכולל את השתתפותם של שני בני הזוג יחד עם מטפל זוגי מוסמך. הטיפול נועד בכדי לסייע לבני זוג לפתור אי אלו משברים וקונפליקטים איתם הם מתמודדים בחיי היומיום, לדוגמא: ויכוחים הנוצרים בעקבות נושאים חברתיים, רגשיים, משפחתיים, כלכליים או מיניים. טיפול זוגי אינו נועד רק לזוגות הנמצאים במצבי משבר, אלא שבכוחו לשפר ולהעצים את מערכות היחסים הזוגיות. במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

מתי טיפול זוגי יכול לסייע?

כאמור, טיפול זוגי יכול לסייע לבלל מצבי משבר שונים, אליהם נקלעו בני הזוג. בין המגוון הרחב של מצבי המשבר בהם טיפול זוגי יכול לסייע, ניתן להבחין בוויכוחים שונים הנשענים על רקע חיי היומיום והשגרה, כמו למשל: מריבות בדבר חינוך הילדים, אי הסכמה על ניהול ההוצאות הכלכליות, חילוקי דעות בעניינים הקשורים לבני המשפחה ולעיתים אפילו כשמדובר בבעיות הנובעות מקושי בתפקודים מיניים. בנוסף, טיפול זוגי נחשב ליעיל ומוצלח גם כאשר מדובר במשברים קשים ועמוקים יותר אותם חווים בני הזוג, לדוגמא: מקרים של בגידה, אובדן אדם קרוב או בן משפחה וכיוצא בזה. כמו כן, טיפול זוגי יכול להועיל לבני זוג רבים, לא רק ככלי טיפולי ומשקם, אלא גם ככלי משפר ומעצים המאפשר להם לחזק את הקשר הרומנטי בניהם, לשפר את התקשורת שלהם ולהעצים את האהבה, הכבוד וההערכה ששוררת בניהם.

מתי טיפול זוגי פחות יעיל?

על אף יעילותו המוכחת של תהליך הטיפול הזוגי ואחוזי ההצלחה של הזוגות המטופלים, חשוב לדעת כי תהליך ייעוץ זוגי מצריך התקיימותם של מספר דברים. הראשון שבהם הינו כמובן נכונותם ורצונם החופשי של שני בני הזוג לעבור את התהליך. צריך להבין, כי טיפול זוגי שיכפה על אחד מבני הזוג, כמו למשל במקרה שבו אחד מבני הזוג כבר החליט כי הוא מעוניין בגירושין, אבל משפחתו מחייבים אותו לנסות ולשקם את מערכת היחסים, יהיה טיפול זוגי לא יעיל וברוב במקרים גם לא מוצלח, מאחר והוא לא נעשה בלב שלם, אלא רק בשביל "לצאת ידי חובה". נוסף על זאת, ישנם מצבים נוספים בהם טיפול זוגי לא ימצא יעיל. מצבים אלה יהיו בדרך כלל מצבים פסיכולוגיים דוגמת: נטיות פרנואידיות או הפרעות נרקיסיזם ואישיות. במצבים דמויי אלה, לא רצוי לפנות לטיפול זוגי, ועדיף לפנות לפסיכולוג המוסמך להתמודד עם מצבים אלה.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב