דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בגידה באהבה 

מאת    [ 29/11/2007 ]

מילים במאמר: 1391   [ נצפה 5477 פעמים ]

אריק היה בעל למופת עד שהופרה האידיליה

באחד הערבים הוא הכה את אישתו באכזריות, בנוכחות ילדיהם וגרם לשברים בגופה. הוא השפיל אותה, מנע מימנה כספים ובגד בה לא אחת. השיא היה כאשר איים עליה ועל ילדיהם המשותפים ברצח. כאן אמרה הדס די! והרחיקה אותו מהבית, בתקווה שהפעם לתמיד

הדס ואריק, (שמות בדויים). היו מה שנקרא בלשון העם 'זוג יונים'. אהבה גדולה שררה ביניהם. הם הכירו לפני כעשרים שנה, כשהדס הייתה נערה בת 16. הכל היה ורוד ואופטימי ולאחר מספר שנות חברות, נישאו בחתונה גדולה ומפוארת. חייהם התנהלו על מי מנוחות. הם עבדו והביאו לעולם חמישה ילדים. האהבה הלכה ופרחה.
אריק והדס היו מאושרים מאין כמותם. לחברים המשותפים היה אריק מספר עד כמה הוא מאוהב באישתו הדס, אשת נעוריו וגם הדס לא חסכה בדברי שבח והלל על בן זוגה, אך האושר לו זכו, לא המשיך לשכון במעונם לנצח.

"הכל התחיל", מספרת הדס, "כשאימו של אריק החלה להתערב בחיינו. היא הייתה מציקה לי בהערות שונות כשהיא מתערבת בקניותיי, בסידורים שהייתי נוהגת לערוך ועוד... היא הייתה טוענת בפניי שאני כל היום מטיילת, מסתובבת ומבזבזת כספים. דבר שהיה שטות מוחלטת, תמיד דאגתי לילדיי והשקעתי בהם את המירב שיכולתי."

"לא רק שהיא התערבה בחיי הכלכליים", ממשיכה הדס, "היא נהגה להפלות את ילדיי, נכדיה, לעומת נכדיה האחרים, דבר שלא נסתר מעיני ילדיי. זאת ועוד, היא התקשתה לשלוט בכעסה כלפיי והוא היה בא לידיי ביטוי כלפי ילדיי, דבר שגרם לילדים לא לאהוב את הביקורים אצלה."

בנוכחות אריק היא הייתה מתנהגת כרגיל והוא לא ידע על כך דבר, עד לרגע שכבר לא יכולתי להסתיר עוד את מורת רוחי מהמצב והטחתי זאת בפניו. אריק הגן על אימו ואפילו הצדיק אותה... הרגשתי בודדה במערכה".
אפשרתי להדס לספר את סיפורה כשמידי פעם, הפסקתי את דבריה ושאלתי אותה שאלות. דבריה מובאים כאן כמונולוג של אישה כאובה, עצובה, נבגדת ומוכה שמתמודדת עם מצב כלכלי קשה.

"אט אט היחסים הטובים ביני לבין אריק השתנו לרעה.
אריק, שהיה נותן לי כספים לקניות, מצרכי מזון ועוד, חדל לפתע ממנהגו. את התשלומים השוטפים, יש לציין, הוא נהג לפרוע בזמן, אך כספים לקניות הוא מנע ממני. הוא טען שאין לו כסף והייתי צריכה להתחנן בפניו שייתן לי כסף כדי לקנות אוכל למשפחה. הוא המשיך לאכול בבית כרגיל, מתקציב זעום ביותר שהיה מקציב לי וגם זאת לעיתים רחוקות".

"המריבות ביני לבין אריק הלכו והתרבו, עד לאותו יום, יום שלא אשכח לעולם. אריק, שהיה אהבת חיי ושהייתי בשבילו מלכה, הרים עליי יד באכזריות ובנוכחותם של ילדינו. הוא דחף אותי בעוצמה והפיל אותי על הריצפה. הוא בעט בי בכל חלקי גופי, חבט בי באגרופיו, משך בשערי והשליך לעברי רהיטים, כשהוא משתולל מחמת זעם.

ילדיי פרצו בבכי קורע לב וזעקות שבר ואני, מוכה, כואבת ומושפלת, שרועה על הריצפה בלי יכולת להניע איבר מעוצמת כאביי. האלימות הקשה הזאת הסתיימה בשברים בגופי. הזעקתי למקום את המשטרה, הגשתי נגד אריק תלונה והוא הורחק מהבית לשבוע ימים".
ישבתי בשעות הערב בסלון ביתי, בודדה וכואבת, מנסה לעכל את גודל הכאב ושואלת את עצמי לאן נעלמה אהבתינו הגדולה? הרגשתי אכזבה, עלבון, תסכול ועצב עמוק, על אובדן האהבה הגדולה, החלום ושיברו".

"אריק שב לביתנו לאחר שבוע, כשפג מועד הרחקתו מהבית. הוא התנצל על התנהגותו והבטיח שלא יחזור עליה לעולם. רציתי להאמין לו והשלמנו".
"תקופה קצרה לאחר חזרתו הביתה, התחלתי לגלות סימנים המעידים על בגידה. באותו שלב התחלתי לפקפק קשות בנאמנותו. חיטטתי בארנקו וגיליתי את מה שהעדפתי לא לדעת... מצאתי בו אמצעי מניעה ותכשירים לשימוש בזמן קיום יחסי מין. הגילוי הכה בי כרעם ביום בהיר.

לא די שנאלצתי לקבלו בחזרה למען שלום בית, לאחר האלימות הקשה שהפגין כלפיי, עתה היה עליי להתמודד גם עם העובדה שאיבדתי את נאמנותו לחלוטין.
ניסיתי להתעמת עמו בעניין, והוא, מן הסתם, הכחיש וטען שהפריטים שמצאתי בארנקו הושאלו לו על ידי "חברים טובים", במטרה לשפר את חיי הזוגיות שלנו.
ברור שלא האמנתי לו, מכיוון שמצאתי בארנקו, בין היתר, מספרי טלפון שונים של נשים".

"התנהגותו של אריק השתנתה גם בתחום יחסי האישות, והדבר התבטא בדברים שהנייר לא יוכל לסבול ולא אפרט כאן. אציין רק שלמשל, הוא החל להעיר הערות על דמותן החיצונית של בחורות אחרות וזאת דוגמה קטנה ועדינה".

כיצד פעלת לאור ההתפתחויות האחרונות וההרעה במערכת היחסים שלכם. האם העדפת להבליג ולהמשיך בנישואייך כרגיל?
"חששתי מאוד להמשיך לבד", היא משיבה, "כבר שנה שאינני עובדת, עקב פיטורים ממקום העבודה האחרון שבו עבדתי. באותה תקופה אריק עבר תאונה קשה, מצבו הבריאותי הידרדר והדבר השפיע קשות על מצבו הנפשי. מיום ליום הוא הפך לאדם ממורמר ועצבני, החל לנבל את פיו ולקלל אותי ואת הילדים..."

"בעקבות התאונה אריק קיבל הכרה באחוזי נכות גבוהים במוסד לביטוח לאומי והוא אמור לקבל סכום פיצויים גדול ומכובד. רציתי להמתין ולא להביא את המצב לידי הליכי גירושין, בין היתר, על מנת לזכות ליהנות מסכום הפיצויים.
חשבתי שהכסף עשוי לעזור בשיקום יחסינו, אם לדוגמא נעבור דירה וננסה לשנות את חיי נישואינו.
לאכזבתי הרבה גיליתי שאריק מנהל רומן ארוך, עם אישה לא יהודיה, המתגוררת מחוץ לעיר."

איך "עלית" על הרומן?
"הוצאתי פלט שיחות טלפון של בזק וגיליתי שניהל שיחות טלפון מהבית. בנוסף, מצאתי בארנקו קבלה על תשלום עבור שהייה בבית מלון. כששאלתי לפשר הקבלה בארנקו, הוא טען שבגלל התאונה שעבר, ביקר במלון במטרה לקבל עיסוי רפואי. התקשרתי למלון והתברר לי שזה מלון שמשכיר חדרים על בסיס יומי והוא אינו מעניק שירותי עיסוי רפואי כלל.

מבירורים נוספים שערכתי הסתבר לי שאריק מחזיק בכספים ממקורות שונים כגון: המוסד לביטוח לאומי ומקדמות שהוא מקבל על החשבון, לכספי הפיצויים להם הוא זכאי (עקב התאונה שעבר).

לא יכולתי עוד להמשיך ולסבול את שקריו ושיתפתי בסוד מעלליו את בני משפחתו וקרוביו, בתקווה להשיג מהם אמפתיה ועזרה בגידול הילדים- חובה שאריק הזניח יותר ויותר עם הידרדרות היחסים בינינו. לצערי, בני משפחתו היו רחוקים מלהעניק לי גיבוי. הם אכן הזמינו את אריק לשיחה והוא כמובן טען לחפותו המלאה בקשר לטענותיי. לאחר ששוחחו עימו, טענו בני משפחתו בפניי, שבגידותיו מוצדקות "כי חסר לו משהו בבית...".
ברור שלאחר חוסר פרגון משווע שכזה, איני מבקרת בבית משפחתו של אריק כלל, וגם ילדיי מדירים רגליהם משם".

"זמן לא רב לאחר מכן, גיליתי שאריק מתכוון להפליג לחו"ל לטיול תענוגות עם המאהבת שלו. הוצאתי נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ והוא נאלץ לוותר על הטיול המתוכנן".
אריק המשיך לנהוג באלימות מילולית כלפיי וכלפיי הילדים, כשהוא מתבטא ביתר חריפות, עד כדי כך שהוא הגיע למצב שאיים ברצח בנשק חם עליי ועל הילדים. דמייני לעצמך... עם איום כזה קשה לאנשים מבוגרים להתמודד, קל וחומר לילדים... הפחד אצל הילדים נתן את אותותיו בירידה חדה בהישגי לימודיהם.

לא יכולתי יותר להמשיך לנהל את החיים כאילו הכל בסדר, כמשפחה רגילה לכל דבר. הרמתי ידיים והוצאתי את אריק באמצעות צו הרחקה באופן סופי מהבית, וזאת לאחר הגשת תלונה במשטרה.
אריק פתח נגדי תיק גירושין ברבנות וטען שאני "אישה מורדת" מאחר ואיני מקיימת עימו יחסי אישות. הוזמנתי לדיון וטענתי להגנתי בפני הדיינים שאיני מקיימת עימו יחסי אישות בצדק רב, מאחר והוא מנהל רומן מחוץ לנישואין והדבר עלול לפגוע בתקינות בריאותי. הדיינים קיבלו את טענתי ללא ערעור.

הוא ניסה להכין טיוטת הסכם גירושין כאשר רוב תנאי ההסכם הם לתועלתו. מן הסתם, לא הסכמתי לחתום על הסכם שכזה. הוא ניסה לשכנע אותי לחתום על ההסכם והשקיע בכך לא מעט מאמצים, כשכל רצונו להשתחרר ממחויבותו כלפיי וכלפי ילדינו".

היכן הדברים עומדים כיום?
"כיום, לצערי הרב, אני במצב כלכלי קשה מאוד. אין לי כסף לקנות מזון לילדים. אנחנו מתקיימים מהיד לפה וזאת מכיוון שאין עדיין פסיקה של דמי מזונות".

האם פנית ללשכת הרווחה בבקשת עזרה?
"פתחתי תיק באגף הרווחה. נכון להיום, העזרה היחידה שניתנת לי מהם היא ניהול שיחות נפש מול גורם מקצועי. לצערי, משיחות לא אוכל להגיש לילדיי לחם לשולחן.למען האמת, מעולם לא הייתי אישה שנזקקת לחסדים. זהו מצב מביך וכלל לא נעים. אינני יודעת למי ניתן לפנות בבקשת עזרה, תמיכה וסיעוד, באופן זמני, עד שאצליח להסתדר בכוחות עצמי".

הדס נשמעת כאישה חזקה ואמיצה. היא לא מבקשת רחמים והיא נזקקת כרגע לתמיכה וסיוע, בעיקר עבור ילדיה שסבלו וסובלים רבות, מהמצב אליו נקלעו.
עברת מסכת ייסורים לא קלה שלצערינו שומעים עליה לא מעט. ישנם מקרי גירושין רבים, אלימות במשפחה והתמודדות יום-יומית של נשים חד-הוריות עם קשיים כלכליים. נשים רבות חזרו לבעליהן המכים והאלימים, חרף התנהגותם.

מה הם תוכניותייך לעתיד? האם קיים סיכוי שתחזרי לבעלך?
או האם בדעתך להמשיך ולהתמודד לבד, למרות הקשיים הרבים הכרוכים בכך?
"אין בכוונתי לחזור לבעלי. נכון להיום הוא מתחנן בפניי לחזור הביתה. הוא מתקשר ומביע צער. אבל די, קצתי מייסוריי! הגיעו מים עד נפש! לא אחזור אליו. אינני מזוכיסטית.

אני רוצה לומר לכל הנשים המוכות והמושפלות באשר הן: אל תחששו מה"לבד"! איזרו אומץ, עם כל הקושי שבדבר, קומו ועשו מעשה. אל תוותרו! אם תוותרו, האלימות תימשך וחלילה יהיה מאוחר מידיי להציל אתכן. אנו שומעים חדשות לבקרים על מיקרים טרגים של אלימות במשפחה. אתן צריכות להאמין בעצמכן. מגיע לכן לחיות חיים טובים יותר. צעדו קדימה באופטימיות, למרות הכל".


הכתבה פורסמה"בשופינג מקומי"
http://www.gglove.co.il - פורטל הגירושין של ישראל
אתי מולא עתונאית פרילנסרית במקומון של בית שמש ומטה יהודה. מנהלת פורטל הגירושין של ישראל http://www.gglove.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב