דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי מומלץ לעשות רענון או שינוי תדמית לעסק? 

מאת    [ 26/12/2011 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 2680 פעמים ]

כולנו מתבגרים. ככה זה בטבע. חלקנו מתבגרים ורק משתבחים עם השנים. צוברים ידע, ניסיון וחוויות שהולכות איתנו לאורך כל הדרך ומשרתות אותנו הלאה. אבל חלקנו, איך אומרים בפולנית- כבר היו לנו ימים יותר טובים. יושבים בחושך לבד ומחכים שמישהו כבר יבוא כדי שנוכל להגיד לו את זה. ככה זה גם עם עסק. אז לאלו מביניכם שהשנים עשו רק טוב, איזה כיף! כל הכבוד. ולאותם פולנים, יש לי בשבילכם פיתרון! בואו נעשה רענון תדמית! בואו ניקח את החלקים המוצלחים יותר בעסק ואת אלה שעבודתם הסתיימה נשחרר לחופשי. זאת הזדמנות מצויינת לעבוד על עצמינו ולהוציא את המיטב. להיוולד מחדש. זה הזמן לחשוב שוב על הערכים שצריכים לייחד ולייצג אתכם, במטרה ליצור תדמית טובה שתשרת אתכם לעוד שנים רבות.

 

הרעיון פה הוא לרענן ולא לבנות לגמרי מחדש. אפשר אפילו להקביל את זה לפתיחה מחודשת. זה לא שאנחנו סוגרים עסק ופותחים חדש, אנחנו מחדשים את העסק ונותנים דגש על ערכים שנראים יותר רלוונטים לקהל שלנו. שפיכת אור חדש על העסק מצד אחד ומצד שני שימור האסוציאציה הקיימת באופן לא מודע לעסק. לכן, העדיפות היא לנסות ולשדרג את מה שכבר קיים ולא לזרוק הכל לפח. רענון יכול לבוא במגוון אופציות שונות- אם זה בצבעוניות או בטכניקה, בתוספת של אובייקט או בשינוי הטקסט. משהו שיגרום ללקוח לראות שישנו שינוי, משהו עדכני יותר, משהו שמתאים יותר לצרכים שלו, אך מאותו בית היוצר של המקום הקודם. זה לא צריך להיות שינוי קיצוני. זה פשוט צריך להיות שינוי שיש רעיון מאחוריו. שינוי שיש לו הסבר וסיבה. אם כבר הבנתם שיש בעיה, עשיתם צעד חשוב. עכשיו, יש עוד משהו שכדאי שתעשו לפני שתפנו למעצב.

נסו להבין ולהגדיר לעצמכם מהו בדיוק הדבר שלא עובד. איפה הבעיה? ובעיקר, מה כן הייתם רוצים לשדר עכשיו שלא קיים במצב הנוכחי? תמיד תוכלו להציג למעצב את המצב הקיים ומי קהל הלקוחות שלכם והוא יוכל לתת לכם את עצותיו, אך מומלץ לנסות לשבת ולהבין את הדברים קודם עם עצמיכם. לאחר שתמצאו את הערכים לשימור והערכים לשיפור יהיה גם לכם וגם למעצב הרבה יותר קל להתקדם. כמובן שגם השינוי יהיה הרבה יותר משמעותי ונכון, כי הוא מתבסס על מחקר פנימי ולא נעשה על רגל אחת.

פה המקום להדגיש כי רענון תדמית הוא צעד דרסטי. הוא ליגיטמי ולעתים מומלץ, אך יש לקחת בחשבון גם את ההשלכות שהוא מביא עמו. שינוי תדמית לעתים תכופות לא מאפשר לתדמית להקלט בזכרונו של הקהל הרחב. יותר מזה, השינוי יוצר הרגשה של חוסר יציבות עסקית.

נסו לחשוב על חברות מוכרות שעשו רענון תדמית. אם קשה לכם למצוא כאלה, זה אומר שהם עשו את זה טוב. הם הצליחו לשמור על הלוגו שלהם זכיר ומזוהה מבחינתכם ויחד עם זאת לעדכן אותו כך שיהיה יותר רלוונטי. שינוי הלוגו מקצה לקצה מצביע על בעיה ומעורר את השאלה למה נעשה שינוי? תדמית טובה יוצרת סביבה חוויה. משהו שהוא מעבר לשימוש במוצר מסוים. היא יוצרת חוויית שימוש, או אולי מייצרת אווירה בה היתם רוצים להיות, או מודל לחיקוי לו היתם רוצים להידמות ובשימוש במוצר הזה אנחנו מרגישים יותר קרובים להשיג את מה שהתדמית משדרת. מי שמגיע למצב בו הוא זקוק לשינוי תדמית צריך לדעת להבין את האיזון שבין שמירה על לקוחות קיימים – אם יש מספיק כאלה, ורענון לצורך משיכת לקוחות פוטנציאלים.

לפעמים, התשובות נמצאות אצל הלקוחות הקבועים שלנו, ואם רק תשאלו הם ישמחו להגיד לכם מה הם אוהבים ומה הם היו רוצים שתשפרו בשבילם. גם תרוויחו לקוחות מרוצים שיודעים שאיכפת לכם מהם, וגם תרוויחו תשובות אמתיות לשינוי התדמית. עיצוב שמסתמך על עובדות נכונות יהיה הרבה יותר אפקטיבי ויחזיק לאורך זמן, ואז גם עליכם יגידו שאתם רק משתבחים עם השנים!

מיכל נמצוב- מעצבת גרפית ומאיירת לעסקים קטנים ובינוניים. מתמחה בפיתוח שפה חזותית ייחודית, רעננה וזכירה לעסקים קטנים ובינוניים, במטרה ליצור בידול מהמתחרים. עובדת בשילוב טכניקות ייחודיות ומקוריות של עיצוב גרפי ואיור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב