דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית בהריון - בדיקת מי שפיר 

מאת    [ 26/12/2011 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2393 פעמים ]

ההיריון בעידן המודרני הוא תהליך מורכב, ויש במהלכו לא מעט בדיקות רפואיות שמטרתן לבדוק האם העובר מתפתח כראוי, והאם רחמה של האישה מתפקד כראוי בתור סביבת הגידול שבה מתפתח העובר.

אם וכאשר הבדיקות הרפואיות השונות מתנהלות כראוי ומתבצעות כראוי ע"י הצוות הרפואי אזי  אין סיכוי שיגרם במהלכן נזק גופני כלשהו לעובר או לאישה ההרה, אולם במקרה שהבדיקות הרפואיות מתנהלות בצורה רשלנית, ולא מקצועית והרופא חרג מחובתו של הרופא הסביר ואינו פועל בהתאם למחויבותו  המקצועית של הרופא הסביר ובמהלך אחת הבדיקות נגרם נזק גופני כלשהו לעובר שמתפתח בתוך רחמה של האישה ההרה, או אז יש לבדוק האם יש כאן מקרה של רשלנות רפואית בהריון.

אחת הבדיקות שבהם יש סיכון גבוה היא בדיקת מי שפיר. בדיקת מי שפיר כאשר אינה מבוצעת באופן מקצועי היא יכולה לגרום לנזק גופני בלתי הפיך גם לאישה וגם לעובר. ויש לצערנו לא מעט מקרים שבהם נשים הרות שעברו בדיקות מי שפיר רשלנית ובלתי מקצועית שהסתיימו בהפלות או בדיקות מי שפיר שבהם הרופא לא פעל במקצועיות ולא אבחן את המום הקיים אצל העובר המתפתח.  

ועקב כך הן הגישו תביעות משפטיות בגין רשלנות רפואית במהלך ההיריון.

להלן דוגמאות לרשלנות רפואית במהלך ההיריון שיכולה להיגרם עקב בדיקת מי שפיר רשלנית ובלתי מקצועית.


    • הרופא המבצע את הבדיקה מבצע אותה בצורה מקצועית אך תהליך הפענוח של תוצאות הבדיקה אינו מתבצע כראוי והרופא אינו מזהה כי העובר המתפתח הוא עובר עם מומים ועקב כך האישה מחמיצה את ההזדמנות של הפסקת הריון, וממשיכה לגדל ברחמה עובר שסובל ממום כלשהו, ובסופו של תהליך ההריון ייוולד וולד עם נכות כלשהי. במקרה כזה הרשלנות הרפואית היא בעצם העובדה המצערת שלא ניתנה להורים הזכות להחליט על הפסקת ההריון , לאור המידע שהעובר המתפתח הוא עובר הסובל מומים ופגמים שיגרמו לו נכות קשה.
    • הרופא אינו מבצע את תהליך בדיקת מי השפיר כראוי וגורם במהלכה לנזק גופני לאיש או לעובר . לצערנו יש גם מקרים שבהם הרופא אינו מבצע את בדיקת מי השפיר בצורה מקצועית כפי במחויב הרופא הסביר ועקב כך נגרם לאישה ההרה נזק גופני כלשהו, לעתים זה יכול להיות הפלה של ההריון, ולעתים זה יכול להיות פגיעה בעובר באמצעות המחט בשל ניהול לא מקצועי של בדיקת מי השפיר.

אלו הם דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית בהריון שיכולים להתפתח במהלך בדיקת מי השפיר, ולכן נשים שעברו בדיקות מי שפיר שבמהלכן, נגרם נזק גופני להן או לעובר שלהן, זכאיות לבדוק אצל עו"ד המתמחה בתחום של רשלנות רפואית האם מדובר כאן במקרה של רשלנות רפואית בהריון.

חברת דרונט בניית אתרים, הוקמה בשנת 1999 ע"י צוות מקצועני בתחום האינטרנט, במטרה לספק לקהל יעד רחב, שרותי בניית אתרים, עיצוב, שיווק וקידום אתרים במנועי חיפוש בהתאמה מלאה לצורכי הלקוח. בחברה מועסקים כ-120 אנשי מקצוע ובינהם מתכנתים, מנהלי פרויקטים, אנשי תמיכה ומעצבים, כך שכל הפתרונות ללקוחותינו ניתנים במסגרת החברה. אודות לפלטפורמה ייחודית, פרי פיתוח של דרונט, ביכולתנו לספק פתרונות איכותיים, במחירים הנותנים את הערך הגבוה ביותר עבור השקל וכל זאת בזמני שיא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב