דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צוחקים, כל הדרך - על שלטון החוק 

מאת    [ 26/12/2011 ]

מילים במאמר: 691   [ נצפה 2361 פעמים ]

היועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור את תיקי החקירה נגד הישראלים שהשתתפו במשט "המרמרה" – וביניהם ח"כ זועבי.

הסיבה – קשיים ראייתיים ומשפטיים.

התגובה ההולמת, במילה אחת – "בולשיט". בשתי מילים – "בולשיט משפטי".

לא פלא שהח"כים הערביים ואזרחים ישראלים למיניהם, צוחקים ומצפצפים על "שלטון החוק בישראל" ואין מונע ואין מגיב. 

* מאת: עו"ד אברהם פכטר 
 

הנימוק העיקרי לסגירת התיקים – הפחד, מה יגידו הגויים, מה יגידו העמותות האנטי ציוניות, המסיתות השכם והערב נגד ישראל ומשתתפות אקטיביות, בכל פעילות אנטי ישראלית וב"משטים" למיניהם.

הפחד, לא להרגיז את הפריץ – היא תופעה מושרשת לצערי בתפיסת שלטון החוק הישראלי.

הח"כים הערביים, בליווי מספר ישראלים מומרים ומחופשים לפלסטינאים אקדמאיים, מסתובבים בעולם, משמיצים את המדינה, נפגשים עם אויבי ישראל מוצהרים ואין מגיב.

ח"כים פעילים נוסעים לארצות ערב, המוגדרות כארצות "אויב" שהמגע איתם אסור עפ"י החוק והעונש חמור לצידו, אך הם חוזרים לארץ וצוחקים כל הדרך לכנסת.

למה? כי הם יודעים שלא יעמדו לדין, ימצאו נימוקים, איך למרוח ולברוח מהבעיה ולבסוף, כמובן שיסגרו את התיק. זה כולל גם את הנימוק השחוק והמטעה "חסינות חברי הכנסת" שלא חל במסרים כאלה של פעילות פלילית/ביטחונית נגד המדינה.

נא הזכירו לי – כמה ח"כים או ישראלים מסוג זה, הועמדו לדין ב-10 השנים האחרונות?

כמה פעמים ח"כ לשעבר, עזמי בשארה – הסתובב בעולם, נפגש עם אויבי ישראל, נוסח נסראללה, ביחד עם חבריו ח"כים נוספים מכנסת ישראל מייצגי המגזר הערבי, הועמד לדין או נחקר.

רק אחרי שעבר עבירות ביטחוניות חמורות, בתקופת מלחמת לבנון ה-II, ואיפשרו לו לברוח לחו"ל, כדי לא להסתבך במשפט מתוקשר, תבינו עד כמה "האבסורד" שולט בשלטון החוק הישראלי.

ואם זה לא מספיק – עוד תקופה ארוכה, אחרי בריחתו, המשיך להיחשב כח"כ ולקבל משכורת מהמדינה, אותה השמיץ, בגד בה ועזב אותה. אם זה לא "אבסורד" או אנומליה משפטית פוליטית, אז זה יכול להיחשב כקטע סטנד-אפ קורע.

הנימוק המשפטי של חוסר ראיות – הוא כל כך קלוש, שכל מתמחה היה פורץ בצחוק מתגלגל.

הראיות המצולמות מ"המרמרה" – הראיות מתוך אתר האינטרנט, שליווה את "המרמרה", הראיונות ההקלטות, נתנו לפרקליטות שפע של חומר ראייתי למספר תיקים במקביל.

גם הטענה שהמשט היה מחוץ למים הטריטוריאליים, אינו עומד במבחן המשפטי, שהרי יש פעולות פוליטיות "חוץ טריטוריאליות", שניתנות לשפיטה, הן עפ"י החוק המדינתי והן עפ"י הקריטריונים של המשפט הבינלאומי.

יתירה מכך – וועדת האו"מ קבעה מפורשות שתורכיה לא עשתה מספיק, כדי לעצור את המשט.

וועדה בינלאומית – קבעה, שישראל פעלה כדין, וזכותה הריבונית משפטית להגן על גבולותיה גם מחוץ לגבולותיה.

ובאשר לטענה שאין הוכחות שהישראלים ב"משט" – תקפו בפועל את חיילי צה"ל, גם טענה זו אינה רצינית, שהרי היותם על הספינה, פעילותם, הסתתם, השתתפותם בהתלהמות לפני ותוך, הם בבחינת עזרה, הסתה, שותפות לעבירה שהן עבירות פליליות.

בקיצור, אזלת היד ורפיון הפעולה, של מערכת אכיפת החוק באה לידי ביטוי מובהק במקרה זה, במקביל לפרסומים שכמה מחיילי שייטת 13, שהשתתפו במשט, הוכרו כנכים ע"י משרד הביטחון וזכאים לפיצויים.

בנסיבות אלה, אין פלא שגם בעתיד, נראה תופעות בזויות של אזרחים ישראלים, הפועלים בגלוי נגד המדינה, ביטחונה ואזרחיה וממשיכים לצחוק ולצפצף על שלטון החוק.

האפשרות שניתן עפ"י חוקי המדינה – לשלול את אזרחותם או להעמידם לדין, או לשלחם לחו"ל, כלל לא עלתה על הפרק - עד כה. אך ניתן לשער כי גם זה יגיע, במועד מתאים.

ובהזדמנות זו – אם מישהו יכול להצביע או למצוא מדינה שבה ניתן לח"כים שלה, או עמותות למיניהן, לפעול נגד המדינה, לקבל כספים, ממדינות זרות, כדי לעורר תסיסה אנטי ממשלתית, יקום, יצביע ויסמן אותה לציבור הרחב.

הערות והרהורים בענייני דיומא:

1.  המדע צועד קדימה – ואילו החרדים אצלנו צועדים בבטחה לאחור. לא ברור אם מיוזמתם או בהשפעת האסלאם הקיצוני, שגם הולך לאחור ובמהירות.

2. נושא הדרת נשים, שהגיע גם לערים חילוניות מובהקות כמו אשדוד. שלטי חוצות, המכוונות נשים למדרכות מעבר לבית כנסת, יציאת חיילים (מהנוער הציוני-דתי), מכנסים שיש בהם שירת נשים, שמירת חיילות באזורים סטריליים, הם לא רק מתכון להתנגשות חברתית ומלחמת דת אלא סכנה לפילוג צה"ל.

3. אבל המקום הראשון, בכותרת גועלית ודוחה, מגיע ללא ספק לעיתון החרדי "יתד נאמן", שאחד מכותביו כתב: שגם במחנות ההשמדה בשואה, היתה הפרדה בין גברים ונשים ואפילו הנאצים, חיות האדם האלה הבינו ולא נרתעו מהמעשה.

4. זוועה מסוג זה – עדיין לא נשמעה בארצנו.

5. אך מאחר ובחנוכה – היה ויש עדיין ניסים, אז הנה 5 נשים סיימו קורס טייס בהצלחה. זו הפעם הראשונה בכמות כזו. ממש תענוג ומחזה של יופי. עכשיו תארו לעצמכם שהן גם ישירו? 
 

 

הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב