דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה שבועית שוק ההון 25.12.2011 

מאת    [ 25/12/2011 ]

מילים במאמר: 753   [ נצפה 1727 פעמים ]

תל-אביב: מקווים לעליות בהשראת חו"ל

לאחר ירידה של 0.2% במדד ת"א 25 בשבוע החולף, ונפילה של 17.7% מאז תחילת שנת 2011,  ייפתח היום בבורסה המקומית ברחוב אחד-העם שבוע המסחר האחרון של השנה הלועזית. על רקע עליות סוף השבוע בוול-סטריט וברחבי העולם, יקוו המשקיעים לרוח גבית ירוקה גם כאן בת"א.

כזכור, ביום חמישי ננעל מדד ת"א 100 על 1,091.46 נקודות, ועמיתו מדד ת"א 100 נסגר ברמה של  982.01 נקודות. במסחר של אותו היום בלטה בין היתר מניית ענקית התרופות טבע, לאחר שהכריזה על תחזית רווחים שמרנית לשנת 2012, והודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מנייתה, בהיקף של 3 מיליארד דולר. רכישה עצמית משמעותה שהחברה עצמה רוכשת את מניותיה בשוק החופשי במטרה למחוק אותן מהמסחר, והיא מתבצעת כאשר ראשי החברה מאמינים כי מחיר המנייה הינו זול משמעותית משווייה הכלכלי, או כאשר הם מעוניינים לתמוך באופן מלאכותי במחיר המנייה. טבע הדואלית רשמה במסחר בוול סטריט ירידה קלה ביום חמישי ועלייה קלה בשישי, והיא חוזרת הבוקר למסחר בת"א בפער ארביטראז' שלילי של 1%. ניתן לבצע השקעות במסחר אונליין במניות שנסחרות בוול סטריט.

בשבוע הקרוב ירכזו עניין כמה החלטות מאקרו כלכליות חשובות ונתונים מאקרו-כלכליים, חשובים לא פחות. ההחלטה החשובה היא כמובן החלטת הריבית של בנק ישראל, אשר תפורסם ביום שני עם תום המסחר. הריבית במשק עומדת כיום על 2.75%, וחלק מהאנליסטים צופים כי הנגיד פישר יוריד את הריבית לרמה של 2.5%.

באותו היום בו תפורסם הודעת הריבית, תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני האבטלה לחודש אוקטובר. ביום חמישי יפורסם שיעור הצמיחה במשק ברבעון השלישי, וכן אומדן לצמיחת התמ"ג בשנה כולה.

בזירת המט"ח לא נרשמו הפתעות מיוחדות, ובשבוע החולף הדולר המשיך להיסחר ברמות שמתחת ל-3.80 שקלים, רמת השיא השנתי אליה הגיע לפני שבוע וחצי.

בעולם: שבוע של עליות

שבוע ירוק ננעל ביום שישי במרבית בורסות העולם, כאשר המשקיעים שואבים עידוד מנתוני מאקרו חיוביים בארה"ב ומהמהלכים האחרונים של הבנק המרכזי האירופי. רגע סמלי נרשם ביום המסחר האחרון של השבוע, שבו רשם מדד ה-S&P 500 עלייה 0.9% ובכך הצליח למחוק לחלוטין את כל הירידות מתחילת השנה. ה-S&P 500 רושם כעת תשואה של 0.3% מאז תחילת 2011, ותשואה של 3.3% בשבוע החולף.

גם המדדים האחרים בוול-סטריט רשמו שבוע חיובי. במונחים שנתיים, מוביל את המירוץ מדד הדאו ג'ונס עם תשואה של 5.9% מתחילת השנה, ומפסיד בו מדד הנאסד"ק, שעדיין מצוי בתחום האדום עם תשואה שלילית של 1.5% מתחילת 2011.

בין נתוני המאקרו שסיפקו למשקיעים עדות על כך שלפחות ארה"ב אינה גולשת למיתון חדש, ניתן לציין את נתון התחלות הבנייה מיום שני שעבר, ונתון ההזמנות של מוצרים בני קיימא (מוצרים ש"חיי המדף" שלהם ארוכים מ-3 שנים) שפורסם בשישי, אשר רשמו שניהם הפתעה גדולה לטובה. עוד ביום חמישי, פורסם נתון מכירות הבתים החדשים, שעקף רק במעט את ממוצע התחזיות בשוק. המשקיעים בחרו להתעלם באלגנטיות מהאכזבות של נתון מכירות הבתים הקיימים שפורסם בשלישי, ומהאומדן החדש לצמיחת התמ"ג האמריקני ברבעון השלישי אשר פורסם יום לאחר מכן. ביום שלישי הקרוב יופנו עיני המשקיעים לעבר מדד אמון הצרכן האמריקני, שצפוי להציג עלייה מתונה.

בזירת המדיניות, התרשמו השבוע המשקיעים לטובה מהצעדים האחרונים של הבנק המרכזי האירופי, ה-ECB, אשר סיפק בשבוע שעבר הלוואות ארוכות טווח ל-523 בנקים, בסכום כולל של חצי טריליון יורו.

בזירת המט"ח נרשמה השבוע יציבות: היורו נסחר כעת בתמורה ל-1.3044 דולר, ירידה של 2 מאיות הסנט בערך המטבע האירופי בהשוואה לשבוע קודם לכן. בהשוואה למטבע של יפן רשם הדולר התחזקות של 0.4% בשבוע החולף, בעוד היורו מאבד מערכו בשיעור זהה למול הין. ניתן לקבל תשואה של 85% בזמן קצר באופציות בינאריות באתר איזיטרייד.

כדאי לשים לב השבוע: הנפט מתקרב שוב ל-100 דולר לחבית – האם יחצה את הרף?

לא רק מדדי המניות זינקו בשבוע החולף, בעקבות נתוני המאקרו המעודדים מארה"ב – גם הסחורות התעשייתיות רשמו עליות נאות, ובראשן כמובן הנפט. אחרי זינוק של 6.6% בשבוע החולף, השבוע הירוק ביותר של הסחורה השחורה בחודשיים האחרונים, הנפט חוזר להתקרב לרף ה-100 דולר לחבית. במסחר בבורסת הסחורות של ניו-יורק ביום שישי, ננעל מחיר של חבית נפט על 99.68 דולר.

מחיר הנפט מושפע, כמובן, לא רק מנתוני המאקרו הטובים המשפיעים על צד הביקוש, אלא גם מהזירה הפוליטית, שעלולה לבשר על קשיים עתידיים בכל הקשור להיצע, אם וכאשר יחליטו מדינות המערב להגביר את העיצומים על איראן לכדי אמברגו על הנפט של הרפובליקה האיסלמית. מנגד, יצרנית נפט אחרת הודיעה כי אספקת הנפט מאדמתה הולכת ומתאוששת: לוב, בעלת עתודות הנפט הגבוהות ביותר באפריקה, מייצרת כעת למעלה ממיליון חביות נפט ביום, ומתקרבת לרמה של 1.6 מיליון חביות בנפט שנרשמה בינואר האחרון, חודש לפני תחילת ההתקוממות העממית שהביאה לקץ שלטון קדאפי.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב