דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הידרותרפיה שיטה טיפולית לחולי אסטמה 

מאת    [ 25/12/2011 ]

מילים במאמר: 324   [ נצפה 2117 פעמים ]

מחלת האסטמה פוגעת באוכלוסייה רבה עוד משחר הילדות – מדובר במחלה אלרגית שבדרך כלל עוברת בתורשה אך לא רק. חלק מהחולים נרפאים במהלך החיים וחלק נאלצים להתמודד עמה לאורך כול חייהם.  כיום יש מגוון פתרונות לטפל באסטמה ובייחוד בילדים . אחד הטיפולים הנפוצים המסייעים ומשפרים את הנשימה היא שיטת הידרותרפיה.  מדובר בשחייה שיקומית המשקמת את המחלה ומסייעת להתמודד עם המחלה ובתוך כך להפחית את הסימפטומים.

באמצעות הידרותרפיה לומדים לבצע תרגילים המסיעים לנשום טוב יותר ובתוך כך ניתן לראות כי חל שיפור ניכר בנשימה. הידרותרפיה אף מצוינת עבור ילדים חולי אסטמה – כאשר אלו קשה להם להתמודד עם התקפי הנשימה בגלל היותם קטנים.

יש מכלול של סיבות הגורמות לאסטמה לתקוף את הגוף לא רק הסוגיה התורשתית. לפיכך הידרותרפיה מטפלת גם בפן הנפשי בו חלק מחולי אסטמה לוקים בחרדות  מה שעלול להחמיר את מצבם ואף לגרום להתפרצות המחלה באמצע החיים.

למי פונים לקבלת טיפול הידרותרפי

כמו בכול טיפול בן אם קונבנציונאלי ובן אם אלטרנטיבי. חשוב להגיע עם מספר בדיקות על מנת שהמטפל יוכל לבנות תכנית מתאימה באופן אישי למטופל. חלק מהבדיקות הרלוונטיות עבור טיפולים הידרותרפיים  לצורך בעיות נשימה ואסטמה הן: בדיקת מאמץ ובדיקות תפקודי ריאה.

תפקודי הריאה חשובים מאוד בטיפול הידרותרפי משום שאנו מפעילים את הריאות במים הרבה יותר מפעולות רגילות אחרות. בתוך כך , מרכזי הידרותרפיה נמצאים כמעט בכול אזור בארץ. אם לדוגמא ניקח את הגליל העליון יהיה מרכז הידרותרפי ממוקם באזור מרכזי שיהיה קרוב לכול הישובים מסביב וכדומה.  חולי אסטמה עובדים בתרגילי הידרותרפיה על סיבולת לב וריאה ולומדים להתמודד באמצעות כלים אלו בחיי היומיום עם הנשימה.

 לנשום אחרת

תפקידה של שיטת הידרותרפיה בעיקר עבור חולי אסטמה היא לפתוח כמה שיותר את מרחבי הנשימה – ולדעת לבצע זאת גם כשאתם בזמן התקף ולא רק במים. הכול עיין של תרגול מקצועי בו תוכלו לשפר את נשימתכם לאין שיעור. לא חייבים לסבול ולחיות עם הגזירה שאין הרבה מה לעשות – ברפואה המודרנית האלטרנטיבית הקיימת בימינו אנו זוכים לעידן המשפר את איכות חיינו גם בהיותנו סובלים מסימפטומים וממחלות שונות.

גבי טפרברג, מנכ"ל גלגל הצלה, המרכז ללימודי שחייה, הידרותרפיה   טלפון: 09-7679623 09-7664529 פקס: 09-7668475 אתר: הידרותרפיה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב