דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתרים לעסקים במחיר נמוך? לא בדיוק מה שחשבתם... 

מאת    [ 25/12/2011 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 1371 פעמים ]

בניית אתרים לעסקים 

אם אתה בעל עסק קטן-בינוני, בוודאי התלבטת פעמים רבות כיצד לחלק את העוגה התקציבית של השיווק. ובמציאות השיווקית, חלק מתקציב זה צריך להיות מוקצה לבניית אתר, מכיוון שאם אתה לא שם אתה לא קיים. כמה פעמים שמעת את הבקשה "שלח לי לינק...", אז מה תגיד, "אין לי"?

 וכשניגשים לפרויקט של בניית אתר, הדבר הראשון שמגלים זה שטווח האפשרויות והעלויות הוא עצום. בעלי עסקים מוצפים בהצעות מאוד מפתות: אתרים חינמיים, אתרים ב"מחירי רצפה" של כמה עשרות שקלים בלבד בדמי מנוי חודשיים, או אתרים בעלות של עד כמה מאות שקלים. ויש כמובן גם את האופציה לבנות אתר בעלות של אלפי שקלים ומעלה, ומשם השמיים הם הגבול.

 עבור עסקים קטנים-בינוניים זה יכול להיות מאוד מפתה להיכנס להתקשרות עם חברות שמציעות בניית אתרים בשיטת "עשה זאת בעצמך" במחיר זניח ? העסק קטן והלחץ התמידי לצמצם הוצאות הוא מציאות יומיומית. דווקא מסיבה זו שווה לבחון האם הזול הוא באמת כל כך זול? האם ההצעה מקיימת את ההבטחה?

 על פניו נראה שההצעה הזולה ביותר היא הטובה ביותר, אבל כדי לעשות הערכה כלכלית מהימנה כדאי לבעל העסק לחשב "עלות בעלות כוללת". מונח זה, המוכר גם בשם: TCO  (Total Cost of Ownership) מתאר שיטת הערכה כלכלית, שעוזרת לצרכנים ולמנהלים להעריך את העלויות הישירות והעקיפות המתייחסות לעסקאות רכש של החברה.

 הערכת TCO אידיאלית בוחנת את מחזור העלות של הנכס (לצורך העניין אתר הוא נכס של העסק), שכולל: רכישה, התקנה, תמיכה, תחזוקה שוטפת, שרות, ובנוסף את כל ההוצאות התפעוליות. זה ממקד את תשומת הלב על סך כל ההוצאות שכרוכות בבעלות על נכס, בניגוד לבחינה מצומצמת של עלות התחלתית או של עלות הקניה בלבד. דוגמה לכך יכולה להיות קניית מכונית ישנה מיד-שנייה.

 אמנם עלות הקניה נמוכה יחסית, אבל אם לוקחים בחשבון תחזוקה, תיקונים, זמן, ובנוסף את כל ההוצאות הרגילות שנלוות לאחזקת מכונית - המסקנה עשויה להיות שהקניה יקרה יותר ממה שזה נראה בהתרשמות ראשונית.

דוגמה נוספת תהיה רכישת תוכנה למחשב. לתוכנה עצמה יש מחיר קניה מוגדר, אבל עם "עלות בעלות כוללת" מגלים שלמחיר זה מתווספות עלויות של עוד המון שעות של לימוד של התוכנה (וזמן זה כסף), תמיכה, עדכונים ועוד.

 באותו אופן שווה לבדוק כדאיות של הצעות לבניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן, בשיטת "עשה זאת בעצמך". בפועל השיטה מאוד תובענית וכרוכה בהוצאות נלוות, שהלקוח אינו מודע להן בדרך כלל כשהוא עושה החלטת רכישה.

 עלויות נסתרות לבניית אתרים לעסקים יכולות לנבוע ממספר סיבות:

1) אתרי "עשה זאת בעצמך" אינם באמת אתרים ? הם מערכת ניהול תוכן, שדורשת שעות לימוד רבות עד שהמשתמש מגיע לרמת שליטה טובה. זה תהליך שלא קורה ביום אחד ויכול לקחת אפילו שנה. שעות העבודה הללו עולות כסף, שנכנס לחישוב העלויות.

 2) בעל האתר צריך לייצר תכנים (טקסטים ותמונות) בכמות סבירה. אפשר לומר שלכל הפחות צריך שיהיו באתר כ-5 עמודים שמסבירים באופן כללי מהי החברה ובמה האתר עוסק. עמודי האתר מכוונים את הגולש לשירות או למוצר שהאתר מספק, נותנים אפשרות ליצור קשר וכו'. טיפול בתכנים דורש זמן ומקצועיות וזה יכול להעסיק אדם במשרה מלאה. כמובן שעם הזמן אפשר להגיע לקצב מהיר ולרמה נאותה, כמעט מקצועית ? אבל האם זה באמת המקצוע שלך? ושוב נכנסת שאלת עלות שעות ההתלמדות.

 3) האתר הוא חלון ראווה וערוץ שיווקי. לכן, חשוב שיהיה בנוי בהיגיון מסוים, יספק חווית גלישה נעימה, ימשוך את הגולשים להישאר באתר, אולי גם יגרום להם לבצע רכישה על ידי הנעה לפעולה ועוד. ללא כל אלה לאתר אין שום משמעות.

 למטרה זאת נדרש ניסיון רב בבנייה וניהול פעיל של אתרים. היות ותחום האינטרנט דינאמי ומשתנה תדירות זה מחייב את בעל האתר ללמוד את הנושא כדי לבנות במו ידיו אתר סביר. מניסיוננו, חלק זה לוקח לא פחות שעות מכל החלקים שקדמו לו, ושוב מדובר בהוצאה משמעותית של שעות עבודה יקרות.

 בניסיון לחסוך בעלויות קורה שבעלי אתרים חדשים מתפשרים על איכות ונכנסים להרפתקה, שמבזבזת את זמנם היקר. כתוצאה מכך האתר מפסיק להיות כלי שיווקי כדאי, וחבל. על פי תחשיבי TCO שעשינו מצאנו שבעלות של שעת עבודה אחת של בעל עסק (מחיר התחלתי מוערך סביב 200 ש"ח לשעה + מע"מ) ניתן לקבל אתר מעוצב על-ידי בעל מקצוע וכך לחסוך הוצאה אדירה ומיותרת.

 הכותבת: רחלי נטע, מנכ"לית פרומו ומנהלת פרויקט GetID  - אתרים מעוצבים בבניה מקצועית, בדמי מנוי חודשיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב