דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקרי האינטרנט של חברת Panels 

מאת    [ 27/11/2007 ]

מילים במאמר: 643   [ נצפה 5745 פעמים ]

פאנל אינטרנטי, מהו ?
פאנל אינטרנט הוא קבוצה של אנשים ונשים, יותר נכון לומר "קהילה", שנרשמו כחברים בפאנל משיבים מתוך ידיעה ברורה של מהות החוזה שבין הצדדים. הם באים על מנת לענות לשאלות בנושאים שונים, ובתמורה הם צוברים קרדיט (לכל שאלה...) שבסופו של דבר ובהנחה שהם מתמידים יכול להיות מומר ל כ 80 ש"ח (הם יכולים לקבל או לתרום אותם, כרצונם) אחרי כ 6 חודשים של פעילות רציפה כמשיבים לסקרים. אין בכך לתת להם "פרנסה" וזה גם לא המניע המרכזי שלהם., כפי שניתן לקרוא בהמשך המסמך.
כאשר הפאנליסט מתגייס (הוא מוצא את הקישור לפאנל באתרים שונים - התמהיל הנכון שלהם הוא חלק חשוב מההצלחה של תהליך זה), הוא מוסר פרטים אישיים בסיסיים ובתהליך תלת שלבי של אימות נתונים קפדני, אנו מקבלים ממנו גם פרטים סוציואקונומיים, דמוגרפיים ומאפייני סגנון חיים.

הפאנל מונה כיום כ 15,000 חברים והוא גדל כל העת. אוכלוסיית הפאנליסטים כוללת משתתפים מגילאי 10 ומעלה מכל שכבות האוכלוסיה מבחינת מין, השכלה, הכנסה, פיזור גיאוגרפי ועוד. היקף הפאנל מאפשר גזירת מדגמים מייצגים כמעט לכל פלחי האוכלוסיה הנדרשים במחקרי שוק ובסקרי דעת קהל.

מרכיבי המערכת:
מחולל דגימה: מגוון הפרטים שנאספו על הפאנליסט, מאפשר להפעיל מנגנון סינון ודגימה משוכלל כך שבעת השקת סקר הוא מוכוון לתת אוכלוסיה מדוייקת (למשל: נשים, בגילאי 25 עד 50 , בעלות הכנסה מעל הממוצע). מעבר לכך, בתוך תת האוכלוסיה שנבחרה, מתבצעת דגימה רב שכבתית, כולל קינון (nesting) ומערכת ניהול הסקר דואגת למלא מכסות מדוייקות בכל תא של דגימה.

מחולל שאלונים: המערכת מאפשרת יצירת שאלונים ובהם כמעט כל סוגי השאלות והתשובות (חד ברירתי, מולטי, דרוג, מטריצה ועוד') ובכלל זה רנדומיזציה,התניות ודילוגים בין שאלות.
ניתן לשלב בשאלון פריטי Visual מסוגים שונים - תמונה, אודיו, וידיאו, פלאש. וכמו כן ישנה שליטה מרכזית על אפשרויות התנועה בשאלון (קדימה בלבד, קדימה/אחורה) ובקרה מלאה על אופן מילוי השאלון (מהירות תגובה, זמן צפיה בויזואל ועוד).

בקרת איכות: התהליך מתחיל כבר בשלב הגיוס לפאנל ומאפשר סינון רישומים כפולים באמצעות מנגנון משוכלל. לאחר מכן, נעשות באופן שוטף בקרות בדרך של שתילת שאלות חוזרות ובחינת סתירות אפשריות בין תשובות / פרטים שנמסרו במועדים שונים. כמו כן, נערכת בקרה מתמדת על מידת הפעילות של כל פאנליסט. פאנליסטים לא פעילים או לא מהימנים עוברים תהליך ולידציה חוזר שבמסגרתו הם גם יכולים למצוא עמצם מוצאים מהפאנל.


תהליך העבודה:
ביצוע הסקר באמצעות פאנל האינרנט מתחיל בהזנת השאלון למערכת, כולל מאפייני שאלות ותשובות נדרשים (רנדומיזציה, דילוגים וכד').
בשלב שני מוגדר מדגם המשיבים - גודל ומאפייני דגימה, כולל מכסות לכל פלח דגימה (למשל: 49% גברים ו 51% נשים).
בשלב שלישי נשלח זימון לחברי תת האוכלוסיה שהוגדרה למדגם (ראה להלן). הזימון מגיע במייל ומפנה את הפאנליסט לאתר הפאנל שם הוא צריך להכנס לסקר הפעיל באמצעות שם משתמש וסיסמה.

שלום חיים כהן, ממתין לך סקר.
ממתין לך סקר בנושא:אקטואליה, בערך של 50 נקודות.
כדי להכנס לסקר עליך לבצע כניסה לכרטיס האישי שלך באתר, באמצעות כתובת הדוא"ל שלך: haim.cohen@gmail.com וסיסמתך:XXYYZZ, ואחר מכן ללחוץ על אופציית "סקרים ממתינים".
לידיעתך מספר הנשאלים בסקר זה מוגבל, כך שכדאי מאד להזדרז ולענות עליו בהקדם.
לחץ כאן על מנת לעבור לאתר.

בברכה,
צוות הפאנל.

הזימון נערך בצורה מבוקרת כאשר תחילה מקבלים אותו מי שמשתייכים לאותה תת אוכלוסיה ואשר ענו הכי פחות על סקרים בתקופה אחרונה. רק לאחר מיצוי קבוצה זו נשלח הזימון לשכבה הבאה - מי שענו מעט יותר לאחרונה, וכן הלאה. הליך זה בא למנוע מה שמכונה "פאנליסט מקצועי" ולתת סיכוי שווה לכל אחד לענות על סקרים המיועדים אליו.
מערכת הדגימה סוגרת בהדרגה את המכסות (מי שנכנס לאתר יכול למצוא הודעה שאומרת כי הקבוצה אליה הוא משתייך נסגרה, ולהתראות בסקר הבא...) עד להשלמת מלוא מכסת הדגימה. לאחר מכן נסגר הסקר ומופק קובץ הנתונים לעיבודים סטטיסטיים והפקת דוחות.

הפאנליסט נכנס לסקר ועונה על שאלות (להלן דוגמה). ניתן לשלב במסך השאלון תבנית (Skin) בהתאם לצרכי הלקוח.
התוצאה הסופית של תהליך הסקר היא קובץ נתונים מלאים של הנשאלים, כולל מאפיינים דמוגרפיים וסוציואקונומיים שנאספו עליהם מלכתחילה. נתונים אלו משמשים את צוות המחקר של מכון הסקרים Panels Research להפקת דוחות מחקר עבור לקוחותיו. ניתן גם לרכוש סקר איסוף בלבד שבסופו מועבר קובץ הנתונים הגולמים אל הלקוח להמשך עבודה.
פסיכולוג ארגוני/חברתי בעל תואר MA מאוניברסיטת בר אילן, עם נסיון רב במגוון חברות וארגונים ציבוריים ופרטיים.
תחומי המומחיות העיקריים שלי הם איסוף מידע ממקורות שונים וניתוחו על מנת ליצר ממנו את התובנות המועילות ביותר לארגון ולמנהליו. על אלו ניתן למנות את תחומי הידע של הערכת עובדים במגוון שיטות, מדידת שביעות רצון עובדים, לקוחות וצרכנים (כולל במסגרת ISO), ביצוע משובים ארגוניים, פרוייקטים של Business Inteligence וכן סקרים מסוגים שונים. החל בסקרים פנים ארגוניים וכלה בסקרים שיווקיים וסקרי דעת קהל במגוון כלים ושיטות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב