דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המונחון המלא לקופות הגמל בישראל 

מאת    [ 22/12/2011 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 3899 פעמים ]

 לקסיקון קופות גמל יכול לעזור לכל חוסך להיערך לעתידו. מאז שנת 2008 ורפורמת בכר ישנו ביקוש רב לנושא של פתיחת קופות גמל, והיצע הקופות בשוק יכול לבלבל את הלקוח הפשוט. בניגוד למה שנהוג לחשוב, קופות גמל מורכבות ממספר מושגים בסיסיים בלבד. מומלץ  להיעזר באיש מקצוע על מנת להחליט איזו קופת גמל לבחור, אך היכרות עם המונחים מספקת ללקוח כלים רבים לקבלת החלטה נכונה. לפני שאתם ניגשים לבחור קופת גמל, השקיעו כמה דקות וקראו את המונחון המקיף שלפניכם.

 

קופת גמל

מבחינת הגדרה, קופת גמל היא תכנית חיסכון הבנויה לטווח הבינוני והארוך. בניגוד לתכניות חיסכון אחרות המובנות בתוך הבנקים, קופות גמל מוכרות ומעודדות על ידי המדינה, ואף נלוות אליהן הטבות מס. קופת גמל מיועדת לשכירים ולעצמאיים, ועבור כל עובד ישנה נוסחת חישוב אחרת הרלוונטית לנתוניו האישיים. השימוש בקופה מיועד לגיל הפרישה מהעבודה, וההתייחסות אל קופת גמל צריכה להיות במונחים וצרכים פיננסיים.

 

קופת גמל לתגמולים לשכירים 

אלו הן קופות בהן העובד והמעביד מפרישים הפקדות בצורה שוטפת וחודשית. הפקדות אלו נעשות בשיעור של מקסימום 7% מהמשכורת של העובד, ו-7.5% לכל היותר מחלקו של המעביד בשכר. במקרה הזה של קופות גמל זוכה העובד לזיכוי ממס בהתאם להפרשות שביצע בחשבון ותחת התקרות שנקבעו בחוק.

 

קופת גמל לתגמולים לעצמאים

עבור עובדים עצמאיים ישנה התנהלות שונה בכל הקשור לנושא של קופות גמל: עמית קופת הגמל מפקיד את הכספים, ללא תשלום מקביל ממעביד. מבחינת הטבות מס, זוכה העמית בניכוי ישיר מההכנסה ובזיכוי בהתאם לתקרות בחוק.

 

קופת גמל אישית וקופת גמל מרכזית לפיצויים

המטרה של הקופות היא כאמור להכין את העובד לשלב הפנסיה. במקרה של פתיחת קופה אישית לפיצויים, המעביד למעשה מפקיד כספים לצורך תשלום פיצויי פיטורין, והכספים עצמם רשומים על שם העובד. הקופה מבטיחה את זכויותיו של העובד, ולכן היא חשובה לשני הצדדים. החוק בישראל קובע כי בכל שנה גדלים ההתחייבויות של המעסיק כלפי העובד, ולכן פיטורין לאחר תקופה ממושכת יכולים לגרור תשלום בסכומים גבוהים. בקופת גמל מרכזית מקצה צובר העובד כספים לכל העובדים, אשר מועברים אליהם במקרה הצורך. מטרתה של קופה זו היא לעזור למעסיק לשלם בעתיד סכומים נכבדים בגין פיטורין.

 

קרן השתלמות לשכירים וקרן השתלמות לעצמאים

בקופת גמל כזו מפריש המעסיק סכומים גבוהים יותר מאשר בקופת הגמל הרגילה. בקרן השתלמות העובד מפריש עד 2.5% משכרו, בעוד המעביד מפריש עד 7.5%, והחיסכון הוא לתקופה של 6 שנים. עם זאת, ניתן לממש את החיסכון מוקדם יותר ובהתאם לתנאים המופיעים בפקודת מס הכנסה. במידה ומדובר על עצמאים, עמית קופת הגמל מפריש את הכספים ישירות לקופה בהתאם לניכוי הרלוונטי להכנסתו ועד התקרה הקבועה בחוק.

 

דמי ניהול

עבור ניהול קופת גמל משלם העמית בתשלומים חודשיים רצופים. נציב מס הכנסה הוא זה שמאשר למנהלי קופות גמל את גובה דמי הניהול, והם אינם יכולים לעלות על שיעור זה. דמי הניהול משתנים בין הקופות השונות, ולכן זהו פקטור אשר יכול לשנות בצורה משמעותית את האטרקטיביות של קופה מסוימת לעומת אחרות. 

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות, צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב