דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקות בניתוח שחזור שד 

מאת    [ 22/12/2011 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2684 פעמים ]

הסטטיסטיקה מראה כי אחת מכל תשע נשים בעולם המודרני תחלה בסרטן השד. עשרות אלפי נשים בכל רחבי העולם מתמודדות עם המחלה בכל שנה, מנותחות ומחלימות. הטיפול במחלה דורש ברוב המקרים את כריתת הגידול ועקב כך נוצרים צורך בכריתה חלקית או מלאה של השד ובמקרים קיצוניים כריתה של שני השדיים. בעבור נשים אלו ניתוח שחזור שד הוא אפשרות לשקם את גופן ואת עצמן ולחזור לחיים שהיו להן לפני המחלה.

כריתת שדיים ופגימה בשלמות השד והסימטריה בחזה הנשי עשויים להיות קשים מאוד לאישה. השדיים הם סמל הנשיות והפריון, פגיעה בשלמותם עלולה לגרום לחוסר ביטחון עצמי ולפגוע בתחושת הנשיות. ההתקדמות בתחום הרפואה הפלסטית בשנים האחרונות מציעה לנשים המחלימות מהמחלה ניתוחי שיחזור שד ברמה גבוהה.

מתי ניתן לבצע ניתוח שחזור שד?

ההחלטה מתי לבצע את השחזור היא רפואית לכל דבר. ישנם מקרים בהם ניתן לבצע את השחזור מיד לאחר הכריתה. במקרה כזה האישה תוכל לעבור ניתוח אחד בלבד ולא תאלץ להרגיש מה זה להיות ללא שד. ניתוח שחזור כזה מתאפשר במקרים בהם מדובר בכריתת גידול שפיר או במקרים בהם אין התפשטות של המחלה אל בלוטות הלימפה.

במקרים בהם אין אפשרות לבצע את השחזור סמוך למועד הכריתה, ניתן לבצע את הניתוח לאחר כחצי שנה מיום כריתת השד. אין דחיפות רפואית לביצוע ניתוח השחזור, ניתן לבצעו גם מספר שנים לאחר הכריתה בהתאם להחלטת המטופלת ובייעוץ של מנתח פלסטי. חשוב לציין כי ניתוח שחזור שד לא יוכל לשחזר את מראה השד הטבעי בצורה מדויקת.

טכניקות פופולריות לביצוע הניתוח

קיימות היום שתי שיטות מומלצות לביצוע שחזור שד. בחירת טכניקת הניתוח מתבצעת על פי המלצת רופא מומחה לשחזור שד. השיטה הותיקה ביותר לניתוחי שחזור היא השתלת שתלי סיליקון. ההליך דומה ואף זהה להליך ניתוח הגדלת חזה רגיל.

במהלך הניתוח מוחדרים שתלי סיליקון מתחת לרקמת השד. שיטה זו מתאימה לנשים שעברו כריתת שד חלקית ולא למי שעברה כריתה מלאה. מדובר בהליך רפואי פשוט למדי בעל אחוזי הצלחה גבוהים ותקופת החלמה קצרה.

שיטה נוספת לביצוע ניתוח שחזור שד היא שיטה המשתמשת ברקמות אחרות בגוף. במהלך הניתוח נוטלים עודפי עור ושומן מאזור הבטן והירכיים, בונים מהם שד ומשתילים אותם במקום השד המקורי. מדובר בהליך רפואי מורכב יותר מאשר שיטת שתלי הסיליקון.

לנשים מלאות יש יתרון בניתוח מסוג זה היות ולמנתח יש נגישות למצבורי שומן בגופן להם הוא זקוק. בקרב נשים רזות קשה יותר למנתח לבצע את הניתוח. ראוי לציין כי נטילת השומן מהבטן למטרת בניית השד היא בעצם ניתוח מתיחת בטן לכל דבר.

תהליך ההחלמה והחזרה לשגרה

הניתוח דורש אשפוז של מספר ימים להתאוששות. במשך חודשיים לאחר הניתוח מומלץ לנוח ולהימנע מפעילות גופנית. תקופת ההחלמה כרוכה בתחושה לא טבעית בשד, נוקשות בחזה וכאבים, והמראה הסופי של ניתוח שחזור שד יתקבל רק לאחר כשנה מיום הניתוח. במהלך שנה זו המטופלת תימצא תחת מעקב רפואי צמוד של הרופא המנתח בכדי לטפל בכל סיבוך שעלול להתעורר בגופה בעקבות הניתוח.

הכול על שיחזור שד - מתי ניתן לבצע ניתוח שחזור שד, טכניקות פופלריות לביצוע הניתוח, תהליך החלמה וחזרה לשגרה ועוד'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב