דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעות המאפיינות תיק השקעות סולידי 

מאת    [ 21/12/2011 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2969 פעמים ]

כאשר בוחרים את הרכב ההשקעות בתיק ההשקעות, לוקחים בחשבון את מידת הסיכון אליה מעוניין המשקיע להיחשף. סיכון משמעותו כי ייתכן והכסף שנשקיע יאבד בחלקו. ככל שהסיכון גדול יותר כך הסיכוי לאבד חלק מכספי ההשקעה גבוה יותר. לכאורה, רצוי להשקיע רק בתיקי השקעות בהם הסיכון הוא הנמוך ביותר, אך למעשה כאשר מגבילים את הסיכון מגבילים גם את הסיכוי לתשואה. אם משקיעים בתיק השקעות מרובה סיכון (הידוע גם כתיק השקעות אגרסיבי) אז הסיכוי להרוויח גדול, אבל גם הסיכוי להפסיד. תיק השקעות סולידי הוא תיק השקעות בו הסיכון הינו נמוך, ולרוב גם הסיכוי להרוויח בו הוא נמוך. המטרה העיקרית בהשקעה בתיק השקעות סולידי היא לדאוג כי קרן ההשקעה תישמר, ואולי אף תפיק רווחים כלשהם.

למי מתאים תיק השקעות סולידי?

תיקי השקעות סולידיים מתאימים במיוחד לאנשים שונאי סיכון ולאנשים הזקוקים לכסף בטווחי זמן קצרים, לדוגמה אנשים המשקיעים כספים אותם קיבלו בעת הפרישה לגמלאות.

השקעות מסוכנות והשקעות שאינן מסוכנות

נהוג להגדיר השקעה במניות כהשקעה מסוכנת. תיקי מניות הם תיקים תנודתיים (יש בהם עליות וירידות רבות) ואינן מתאימים לרוב לטווח זמן קצר.

לרוב, נהוג להתייחס לאג"ח (אגרות חוב) כאפיק השקעה סולידי. חשוב להבין כי אג"ח הוא הלוואה המוחזרת עם ריבית לגורם כלשהו. כאשר הגורם הוא מדינת ישראל, הסיכון שהכסף יאבד הוא קטן מאד. גם כאשר הגוף לו אתם מלווים הוא בנק, לדוגמה, הסיכוי שלא תקבלו חזרה את הכסף, כולל הריבית על ההלוואה, הוא קטן מאד. מצד שני, אם ההלוואה ניתנת למדינה בעולם השלישי או לחברה שמצבה הכספי רעוע או לא ידוע, ייתכן כי החזר ההלוואה אינו כה מובן מאליו ? למשל במקרים בהם החברה פושטת רגל.

אג"ח מתחלק לאג"ח ממשלתי ואג"ח קונצרני. אג"ח קונצרני מלווה לחברות ואילו אג"ח ממשלתי ? לממשלה. אג"ח ממשלתי ישראלי נחשב להשקעה הבטוחה ביותר ומוגנת ביותר מפני סיכון ? הווי אומר, ההשקעה הסולידית ביותר. גם בין האג"ח הממשלתי חשוב להבחין בין אג"ח שקלי לאג"ח צמוד מדד. אג"ח צמוד מדד מגן על ההשקעה גם מפני אינפלציה אפשרית בשוק, אולם התשואה בעבורו קטנה אף יותר מהאג"ח הממשלתי השקלי. אג"ח ממשלתי שקלי לא צמוד למדד, אולם הריבית שתקבלו עבורו גבוהה מהריבית באג"ח הממשלתי צמוד המדד.

אג"ח קונצרני הוא למעשה הלוואות הניתנות לחברות. אג"ח קונצרני מסווג על פי רמת הסיכון שלו. ככל שהמשקיע סולידי יותר כך מומלץ לו לבחור בהשקעה באג"ח קונצרני בעל דירוג גבוה יותר. אג"ח קונצרני שאינו מדורג נמצא ברמת סיכון גבוהה יחסית.

 

בהתאם לנאמר, עבור רוב האוכלוסיה מומלץ לרוב לבחור בהרכב תיק השקעות סולידי. במקרה שכזה הסיכוי לאיבוד הכסף שהושקע אפסי, והשקט הנפשי גדול יותר. אמנם יש גם פחות סיכוי לרווח, אולם יש לזכור כי עבור מרבית האוכלוסיה, תיקי ההשקעות מהווים חסכונות עבור "ימי סגריר", קיום עתידי בזמן הגימלאות או הבטחת חלק מעתידם של הילדים (למשל חסכון עבור לימודים אקדמיים).

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב