דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחילתו של עידן חדש 

מאת    [ 21/12/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2125 פעמים ]

בזמנינו האנושות איבדה עניין אפילו בחקר החלל, ונשאר רק השימוש המסחרי בו, על מנת לשלוט מהלוויין בטלפונים הסלולריים, ולמטרות ריגול. טיסות לכוכבים רחוקים כבר אינן מעוררות בנו עניין, מפני שהרצון הפנימי של האדם השתנה והוא אינו נמשך למרחקים קוסמיים, אלא ההפך: יותר פנימה.

נשאלת השאלה, מהיכן זה הגיע? לשם מה? בפעם הראשונה בהיסטוריה האנושית אנחנו לא סתם מנסים לעשות יותר, אלא קודם רוצים להבין: מדוע לעשות?! לאן מובילים אותנו?

עם כל שנה נעשה יותר קשה למכור משהו חדש. כולם כבר שבעים מכל זה. אין זה אומר שאין לאנשים רצונות, אלא פשוט קשה לספק להם את מבוקשם! לכן הם נשארים לא מסופקים, מאוכזבים ומתחילים להשתמש בסמים כדי לשכוח מהכול. אנשים דורשים תשובה על שאלת משמעות החיים, ולא רק כיצד להיות שבעים, לבנות קיום נוח ונעים לגוף. רואים זאת גם על האופנה, עד כמה היא פשוטה וחופשית. זה מצביע על כך שהאדם משתחרר מהערכים הגשמיים שבהם כבר אינו מוצא מילוי ומשמעות. הוא רק רוצה שיהיה לו נוח ללא מחסור. אך הוא אינו רוצה להתרכז בכך ולדאוג לכך יתר על המידה. זהו הבדל גדול מאוד: אנחנו צריכים מכונית, בית ואלף דברים אחרים כדי לחיות נוח. הדברים בעצמם אינם מעניינים אותנו, אלא אנחנו פשוט רוצים לספק לעצמנו נוחות, אחרת לא היינו צריכים דבר. הם מקלים את חיינו וזה מצוין, אך כל אלה אינם מהווים מטרה בפני עצמה. אנחנו רוצים לגלות משהו אחר, נעלה יותר.

בשלב זה מתגלה שאלה על המהות, על מטרת החיים. אז כבר לא תעזור לנו ההתפתחות הטכנולוגית, המדעית או הפילוסופית. דבר לא יספק לנו תשובה על כך. כיוון ששאלה זו היא על שורשנו: מהיכן אנחנו מגיעים? האם יש לנו מטרה נעלה כלשהי מעבר לחיים, שבהם כבר מיצינו את עצמנו? מתעוררות בנו שאלות ששייכות לדרגה אחרת. מתעורר בנו הרצון להנאה מהשתוות צורה עם הטבע,

מעבר ממבט פנימה למבט כלפי חוץ, זוהי שיטה אחרת של הנאה, הנאה מלתת, במקום ממילוי הרצון לקבל הפרטי.

על פניו זה נראה תלוש לחלוטין. שאני ארצה לתת? מה ייצא לי מזה? אבל האמת היא שההבדל בין שתי הדרכים הללו להנאה הוא פסיכולוגי בלבד. הטבע יצר אותנו כיצורים שרוצים ליהנות. לא באמת אכפת לנו ממה, העיקר ליהנות.
מרגע שנולדנו, הוטבעו בנו תבניות של הנאה מלמשוך הכול לעצמנו, וכך אנו רגילים לחיות. ברגע שאנו מתחילים להרגיש שזה לא עובד, ולא מספיק, ומשעמם... אנו בשלים למעבר לשלב הבא.
האמצעי לביצוע - ע"י השפעת הסביבה מגדילים את הרצון הקטן להשפיע שיש בכל אחד לרצון גדול. ואז ברצון החדש הזה מרגישים מלאים, ללא גבול וללא הפסק.
(לא מדובר על עזרה לזולת במישור הגשמי, שמבלי לפגוע באיש גם היא מבוססת על אגו, אלא על משהו אחר לחלוטין).

חסרה לנו מודעות שבסוף אלפי שנות התפתחות, כשמגלים שממה שנהנו בעבר לא יכול למלאות אותנו באמת, יש באפשרותינו לחבר אלינו רצונות של הסביבה. כדי להתחיל באמת ליהנות מהחיים, בצורה מושלמת ונצחית.

ללמוד את החוקים שאנחנו פועלים בתוכם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב