דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניסים ומעשים 

מאת    [ 20/12/2011 ]

מילים במאמר: 677   [ נצפה 1883 פעמים ]

לקראת חג החנוכה, יצא לי לחשוב הרבה על ניסים. נראה לי שבאמת ישנם דברים שישתנו פה רק בעזרתו של נס. אני יודעת למי ישר הייתי מקדישה נס חנוכה, לריפוי מחלה, לפתרון בעיות חולי ורעב בעולם ואולי אף ליצירת שלום במזרח התיכון – נראה לי שגם כאן יקרה משהו רק בעזרת נס. יתר הדברים המורכבים פחות, אלו שנראה לנו מורכבים הרבה יותר, שיסתדרו רק בעזרת נס – דווקא הם לא זקוקים לניסים, אלא הם זקוקים לנו.

לא פעם אנו מייחלים שיקרה איזה נס, אז כדי שבאמת אזכה בלוטו (למשל), באמת יש צורך בנס כי אני הרי לא ממלאת את הטופס למרות שיש לי רשימה של דברים אותם אממש בזכות הכסף בו אזכה (אם וכאשר).

אבל בכדי שחיי יהיו טובים יותר, מלאים יותר, מספקים יותר ואף מאושרים יותר אין לי צורך בניסים. ראשית עלינו להבחין בחיינו יום יום, אם נסתכל בהם טוב נראה שמתרחשים בהם ניסים על בסיס קבוע, פשוט אנחנו לא מבחינים בהם. על מה אני מדברת אתם שואלים? אספר לכם, באם יש בחייכם משפחה תומכת ואוהבת, בן או בת זוג חבריי נפש, חבר טוב אחד שאתם יכולים להתקשר אליו בכל נושא – בכל שעה של היום, בית חם ואוהב לחזור אליו, פינה חמה שאפשר להניח בה את הראש, להתכרבל ולהתנחם, אהבתו של ילד אליכם גם הוא אינו שלכם (ואם הוא שלכם – על אחת כמה וכמה), אם אתם עושים את מה שאתם אוהבים ונהנים ממה שאתם עושים, אם יש לכם תוכניות שאתם רוצים להגשים, מגרה מלאת חלומות ושאיפות – הרי שאתם ואני בני מזל שניסים מתרחשים בחייכם.

נראה לנו מובן מאליו, אנחנו מומחים בלמצוא פגמים, מה אין לנו, מה חסר לנו, מה לא טוב בנו, מה לא בסדר אצל האחר, מה ההינו משנים ומתקנים. אני אומרת, עצרו רגע, חשבו, החליפו תקליט: במקום "מה לא" חשבו "מה כן". מה כן יש בחייכם שאתם אוהבים, מה כן טוב בכם, באופייכם במראה החיצוני שלכם, מה כן טוב לכם ומוצא חן בעיניכם באנשים שסביבכם. התחילו להכניס אווירה חיובית ואופטימית לחייכם. נכון שייתכן לעיתים ללא יתרחשו שינויים מסוימים ללא נס, אבל אתם לא תאמינו אלו ניסים יכולה לחולל גישת מחשבה והסתכלות על עצמכם ועל העולם, נסו אותי, נסו את עצמכם.

אנחנו עומדים בפתחה של שנה חדשה, אזרחית אומנם, אבל חדשה. נראה לי זמן מעולה לנצל את הרגע ולצאת בהצהרות – כמה שיותר. מה הולך לקרות לנו השנה, התחלה חדשה של גישה אחרת. חשבו מהם הדברים אותם את מעוניינים להכניס לחייכם, מהם הדברים אותם תרצו להשאיר מאחור.

אין צורך להיות מאמינים גדולים בניסים בכדי לראות את השינויים שאימון ושינוי מחשבות וגישות יכולים לחולל בחייו של אדם, בזכותו, בזכות מה שיש בו – הנס מתחולל מעצמו ברגע שמאמנים בו.

בטור האחרון עסקתי באכזבות, אפילו רמזתי בציניות שלא מדובר בציפיות של כריות אלא בציפיות אמיתיות של אנשים מאנשים. גיליתי עד כמה אנשים אחרים משקיעים אנרגיה, זמן ומאמץ בכדי להתמודד עם אכזבות בחייהם, הטור העלה המון דילמות שלי, ושל אנשים סביבי שהטור הציף בהם את המחשבות האם הם בחרו נכון בדרך ההתמודדות שלהם עם אותה אכזבה. נכון, לפעמים נתאכזב, לא תמיד נוכל להימנע, אך על רצף השאלות שבדרך נוכל לענות אחרת אם נבחר, ואולי, מי יודע נגיע למסקנה אחרת, לא בלתי נמנעת.

רק שני אנשים יכולים לגשר על הבעיות שביניהם,לנהל דיאלוג, לאפשר, לרצות לפתור וליישב, לאהוב ולא להלחם. אין צורך בניסים, אם כי לפעמים המצב נראה כה נואש ומאכזב שנדמה לנו שרק התערבות חיצונית כגון נס (או מכת ברק) יכולות לפתור. האמת היא, שהמשאבים נמצאים כאן, אומנם לא תמיד בידנו אלא אצל האחר, אבל עדיין, מדובר בגורם אנושי לגמרי שפעולתו יכולה להתחרש באופן קסום ממש כמו נס. חשבו על ההשפעה הרבה שיש לבני האדם, אלו שינויים התחללו כאן רק בזכות או בגלל שאנשים החליטו להוביל מהלך, לרקום חלום ולהגשים אותו. אנשים עושים ניסים עבור אחרים בכל יום. חשבו על השתלת איברים לדוגמא, תרומות ומעשים טובים אחרים שעבור אנשים הם ניסים, ממש.

וביחס לאימון ושיפור איכות חיינו, שינוי דפוס מחשבה בהחלט יכול לגרום לנס בחיינו, עלינו ליהנות מחיינו עכשיו, לא בעוד מספר שנים, לא כשיהיה לנו או כשנהיה....בלי "כש..." – כאן ועכשיו: נס גדול קורה פה.

מאחלת לכם חג אורים שמח, לכם ולבני ביתכם, הרבה ניסים, מעט כעסים, המון אהבה ואופטימיות.   

חשוב, עשה - היה! אימון אישי לשיפור איכות החיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב