דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אז בעצם - איך בונים קמפיין פרסום אפקטיבי בפייסבוק 

מאת    [ 20/12/2011 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 2756 פעמים ]

פרסום בפייסבוק יכול להשלים את המאמצים שאנחנו משקיעים בערוצי שיווק נוספים אבל, כמו בכל קמפיין פרסומי, גם בפייסבוק צריך לעבוד נכון כדי להשיג תוצאות. למי שעדיין לא השתמש בפייסבוק כערוץ פרסומי, התהליך יכול להישמע קצת מורכב אבל למעשה זה די פשוט. המדריך לפרסום מודעות של פייסבוק מציע 5 שלבים פשוטים בדרך אל מיליוני לקוחות פוטנציאליים בארץ ובעולם, או במילים אחרות אל 800 מיליון משתמשי פייסבוק. הנה כמה טיפים שיהפכו את הקמפיין שלכם לאפקטיבי:

 

1.       יעדים ומדדים להצלחה

תפסת מרובה - לא תפסת. כשרוצים לקדם הכל, לא מצליחים להשיג דבר ולכן קודם כל צריך להחליט מה אתם רוצים להשיג באמצעות המודעה ומה יהיו המדדים להצלחה. הגדרת יעד ברור תקל עליכם לבחור מה לפרסם כדי להשיג את התוצאות שהגדרתם: מוצר, שירות, אתר אינטרנט, אירוע, דף אוהדים, וכדומה.

 2.       קהל היעד

אפקטיביות המודעה תלויה במידת העניין שהיא תעורר בקרב קהלי היעד. אפיינו את קהל היעד אליו אתם רוצים שהמודעה תפנה, ואת הנושאים שיעניינו את קהל היעד. הקריטריונים יכולים להתייחס למיקום גיאוגרפי, חתך סוציו-אקונומי, עיסוק או גיל, מין, שפה, השכלה, מצב משפחתי, תאריכי ימי הולדת. הפילוח לתחומי עניין מבוסס על מילות מפתח בפרופיל המשתמשים ולכן צריך להתמקד במה שמעניין אותם (כמו למשל רכיבה על אופניים, מוסיקה, בילוי רומנטי) ולא במוצרים שהם אולי מעוניינים לקנות (אופניים, דיסק של פינק פלויד, צימר בגליל וכדומה). רצוי גם להגדיר כמה קריטריונים כדי לבדוק איזו קבוצה מגיבה יותר למודעה.

יחד עם זאת, כשאתם בוחרים את הקריטריונים, קחו בחשבון שמודל החיוב של פייסבוק מעניק הנחה על הטווחים הרחבים, ומחייב יותר על הטווחים המדויקים (שבדרך כלל משפרים את אפקטיביות המודעה). כך למשל, כשמגדירים גיל אפשר להגדיר מ- 18 עד 70 במקום מ- 18-30. כך גם לא תפספסו קהלי יעד שהחליפו קידומת יום לפני שפרסמתם את המודעה.

 3.       תקציב

הפרסום בפייסבוק עובד בצורה מאוד דומה לשיטה של Google Ads. אתה מחליט כמה תרצה להשקיע בפרסום המודעה והחיוב מתבצע לפי כמות הקליקים שקבלה המודעה שלך (מה שנקרא בשפה המקצועית תשלום פר קליק או PPC) או לפי מודל ה- CPM  (Cost Per Thousand Impressions) בו החיוב מתבצע לפי כל 1,000 איש שפוטנציאלית צפו במודעה.

בחרו במודל החיוב המתאים לכם ובהצעת המחיר שבתוך או מעל הטווח שמציעה פייסבוק, כדי להגיע אל קהלי היעד וזכרו, שבתקציב נמוך מידי המודעה עלולה כלל לא להופיע. אפשר להגדיר סכום שמתאים לכמה ימים, רק צריך לקחת בחשבון שהמודעה אולי תפסיק להופיע גם לפני המועד, אם כמות הקליקים או הצפיות במודעה מימשה את מלוא הסכום שהגדרתם. בדף התאמת המודעות של פייסבוק תוכלו לראות למשל אילו מודעות עשויות להתאים לתחומי העניין שהגדרתם בפרופיל שלכם וללמוד איך אחרים מנהלים את קמפיין המודעות שלהם בפייסבוק.

4.       מעקב

חשוב מאוד לבדוק את תוצאות הקמפיין לפחות מידי כמה ימים. אם המודעה אפקטיבית וגוררת המון תגובות, כדאי לעדכן את הסכום בהתאם כדי שהיא תיחשף בפני יותר אנשים. אפשר לעקוב אחרי רמת האפקטיביות באמצעות כלי המעקב והניתוח באתר האינטרנט שלכם או באמצעות Google Analytics.

 

5.       מבחן המודעה

כדאי לפרסם כמה סוגים של מודעות גם כדי לבדוק איזו מודעה תשיג את כמות התגובות המקסימאלית וגם כדי לרענן את הקמפיין. על מנת לחסוך עלויות עצבו מודעת "אב טיפוס" שתשמש תבנית ראשית, ובכל פעם שנו בה משהו ספציפי, כמו צבע הרקע, תמונה, פונט וכו'. החלפת המודעה מידי שבוע, תאפשר לכם לבדוק את רמת האפקטיביות וגם תשדר את הדינאמיות שהגולשים אוהבים לראות.

 

חשוב לזכור שכדי להניע את קהל היעד לפעולה המודעה צריכה להיות מחוברת אל המטרה, קהל היעד והערך המוסף שהקמפיין מציע. כך למשל, אם היעד הוא להגדיל מכירת מוצר מסוים פרסמו מודעת מבצע, או אם המודעה נועדה ליצור מודעות למותג או לקדם את דף האוהדים שלכם פרסמו מודעה שתציע איזה שהוא ערף מוסף ותעודד כמה שיותר אנשים לעשות "לייק". באותו באופן אם המטרה היא למשוך מבקרים לאתר שלכם, המודעה צריכה לכלול תוכן שמזמין את הגולשים לבקר באתר בתמורה למשהו שימתין להם שם.

 

שרון ישראל מנכל חברת Xtra Mile חברת Xtra Mile מספקת שרותי שיווק, פיתוח עסקי ומכירות במודל של מיקור חוץ (OS) http://www.xtra-mile.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב