דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים לצד עבודה 

מאת    [ 20/12/2011 ]

מילים במאמר: 652   [ נצפה 2006 פעמים ]

צעירים רבים עובדים ולומדים. עבודתם היא עבודה חלקית או במשרה מלאה. מעבר לכסף שמתקבל מהעבודה, עונה העבודה גם על צורך אישי וחברתי. במסגרת העבודה מכירים אנשים, קושרים יחסים מקצועיים ואישיים וחשים תחושת סיפוק והישג. במשך הזמן מתקדם העובד בתפקידו ומשובץ בתפקיד אחראי יותר, המעניק לו גם הכנסה גבוהה יותר.

צעירים רבים מתחבטים בשאלה האם ניתן בכלל לשלב לימודים ועבודה. החשש שלהם הוא שעיסוק אחד לא יפגע בשני. לצורך מענה הולם לשאלה זו, אנו מביאים בפניכם כמה כללים שיעזרו לכם לשילוב מתאים של לימודים ועבודה.

ראשית דבר, כדאי מאוד להחליט על הכיוון המקצועי שלכם. אם אתם אוהבים את נושא המחשבים, למשל, כדאי לבחור בקורס טכנאי מחשבים ולשלב אותו עם עבודה, שיכולה להיות במשרה חלקית או מלאה. קורס טכנאי PC, לדוגמה, נערך בשעות שונות של היממה. אם אתם עובדים בבוקר, מצאו קורס טכנאי מחשבים הנערך בערב. מצד שני, אם אתם עובדים בערב (למשל במלצרות או בשמירה), בחרו בקורס הנערך בשעות הבוקר. ניתן אף למצוא לימודי טכנאי מחשבים הנערכים בימים מסוימים בשבוע, למשל בימי שישי בבוקר. זהו פתרון טוב למי שעובד במשמרות, למשל, אך יכול להקדיש את הבקרים של ימי שישי ללימודים.

הדברים שנכתבו לגבי קורס טכנאי PC  נכונים, כמובן, גם לגבי קורסים מקצועיים אחרים, כמו למשל קורס טכנאי מיזוג אוויר, קורס טכנאי ציוד רפואי או קורס טכנאי מערכות שמע ומיגון לרכב. כל הקורסים הללו - ורבים אחרים- מוצעים במסלולי בוקר או ערב ולעיתים גם בימי שישי.

אפשרות נוספת היא לשלב בעבודה לימודים באוניברסיטה הפתוחה. האוניברסיטה הפתוחה מאפשרת לתלמידים ללמוד בקצב ובזמן הנוח להם. האוניברסיטה הפתוחה מציעה מגוון עצום של תארים אקדמיים בכל התחומים. אם אינכם יודעים במה לבחור, רצוי להסתייע ביועץ מטעם האוניברסיטה הפתוחה או בשרות של יעוץ פרטי. למרות הגמישות הרבה באופן הלימודים, נדרשת מהתלמיד הלומד באוניברסיטה הפתוחה נחישות ומשמעת עצמית לא מבוטלת. כדאי, על כן,  להקציב מראש זמן מוגדר כדי להשלים את התואר שבחרתם בו ולתכנן בהתאם הספק חודשי או חצי שנתי. אם לא תעשו כן, אתם עלולים למצוא את עצמכם לומדים שנים רבות לקראת תואר אקדמי, עד שהדבר עשוי להימאס עליכם או להפוך ללא רלוונטי.

רעיון נוסף בקשר לשילוב מוצלח של לימודים ועבודה הוא פשוט שיחה עם הבוס. גשו אל האחראי עליכם ואמרו לו שאתם מעוניינים לשמוע ממנו רעיונות לאפשרויות לימודים, שיקדמו אתכם במקום העבודה. שיחה כזאת תשרת אתכם מכמה בחינות. ראשית, היא תוכיח למנהל שלכם שאתם עובדים האוהבים את מקום עבודתם ומעוניינים להתקדם. שנית, היא תאפשר לכם לבחור מסלולי לימוד שבאמת יסייעו לכם להתקדם בעבודה. כך למשל, אם סיימתם קורס טכנאי מחשבים, עשוי המנהל שלכם להציע לכם ללמוד קורס MCITP לניהול שרתי הארגון, או קורס CCNA, הקרוי גם קורס סיסקו, שיכשיר אתכם בתחום תקשורת הנתונים. בנוסף, אם אתם עובדים טובים וחרוצים, לא רק שהבוס יאפשר לכם ללמוד בלי להלחיץ אתכם בעבודה, הוא עשוי גם להשתתף בשכר הלימוד של קורס כזה. מאחר וקורסים איכותיים להכשרה מקצועית ומתקדמת אינם זולים כלל, מדובר בצ'ופר אמיתי עבורכם. קחו בחשבון, שאם תעלה הצעה כזו, ייתכן ותידרשו להתחייב לעבוד במקום העבודה לפרק זמן מסוים לאחר סיום הקורס.

דרך אחרת לשילוב של לימודים ועבודה היא פשוט לימוד עצמי, במקביל לעבודה. למשל, אם מעניין אתכם תחום של לימודי טכנאי מחשבים, תוכלו להשיג ברשת האינטרנט שפע של חומר, בעברית ובאנגלית, שיקנה לכם ידע רב בנושאים הנכללים בקורס טכנאי PC. תוכלו גם להזמין מחנויות ספרים בארץ או בחו"ל ספרים מקצועיים, אשר יסייעו לכם לרכוש מומחיות בתחום זה. גם כאן יש לזכור שתלמיד הלומד בעצמו, במקביל לעבודה, נדרש למשמעת עצמית לא מבוטלת. לעיתים תחושו שלאחר העבודה מתחשק לכם לצאת ולבלות עם חברים, במקום ללמוד. פשוט שאלו את עצמכם, האם תהיו מסוגלים לגייס את הנחישות הדרושה כדי ללמוד לבד את התחום שמעניין אתכם. אם התשובה חיובית, מומלץ מאוד לנקוט בדרך זו.

אם אתם מוצאים את עצמכם שקועים עד צוואר בעבודה ולא מוצאים תחום לימודים שיכול להשתלב בעבודה, אל דאגה. לעיתים לוקח מעט זמן עד אשר יתברר לכם התחום המתאים. במקרים כאלה, מומלץ מאוד לקחת קורס קצר שיכול להועיל לכם במיומנות העבודה. קורס כזה יכול להיות למשל קורס ניהול זמן או קורס תקשורת בינאישית. עם יישום החומר שנלמד בקורס, תגלו עד מהרה שמתפנה לכם זמן פנוי מתאים כדי ללמוד קורס אינטנסיבי וארוך יותר.

המרכז הישראלי לטכנולוגיה ותקשורת מזמין אתכם לבחור בין מגוון קורסי מחשבים המוצעים במכללה. תוכלו לבחור ללמוד קורס CCSA, קורס MCITP, קורס CCNP ועוד מגוון רחב של קורסים. פנו אלינו לייעוץ ונתאים עבורכם את הקורס המתאים ביותר!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב