דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נוטריון בישראל - מיהו? ומה סמכויותיו? 

מאת    [ 20/12/2011 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2389 פעמים ]

המסמך הנוטריוני נערך ע"י נוטריון ונחתם על ידו. על כל עמוד ועמוד מופיעה חותמת וחתימת הנוטריון. האישור המסמך ונספחיו מהודקים יחדיו במספר הידוקים וסרט אדום כורך אותם יחדיו כשבקצוות הסרט מודבקת המדבקה האדומה המפורסמת. מטרת הכריכה הינה למנוע הוספת או הסרת דפים למסמך. על גבי המדבקה האדומה מוטבע חותם הנוטריון באמצעות חותם לחץ. חשיבות ההטבעה הינה על מנת למנוע זיופים. 

מסמך נוטריוני כאמור, בעל כוח על מול מסמכים אחרים. כמובן שאדם יכול לחתום על יפויי כוח בפני עורך דין, אולם כוחו של יפויי הכוח מוגבל מאוד, להבדיל מיפויי כוח נוטריוני אשר אומת נוטריונית.

אישור הסכם יחסי ממון

לנוטריון הוענקה הסמכות לאשר הסכם יחסי ממון בין בני זוג, ואישורו של הנוטריון יפה כאילו אימות ההסכם נעשה בפני בית משפט. בבוא היום, בן זוג יהיה מנוע לטעון שההסכם "לא היה ברור" או חתמתי תחת לחץ".

צוואה נוטריונית - צוואות הדדיות

כמו כן, בכוחו של נוטריון לאשר צוואות להעניק להן "תוקף על". נהוג, כי שני בני זוג יערכו צוואות הדדיות אצל נוטריון, ולרוב תוכנן קובע כי במקרה של פטירה כל רכוש בן זוג א עובר לבן זוג ב, וההפך, ובמקרה של פטירת בני הזוג יחד, עובר הרכוש ליורשים המשניים.

יפויי כוח נוטריוני

כל אדם אשר נוטל משכנתא מהבנק מחויב להמציא לבנק יפויי כוח נוטריוני שמטרתו הינה רישום משכנתא על גבי הנכס הנרכש לטובת הבנק. לשם כך, מחויב נוטל המשכנתא לאמת חתימתו בפני נוטריון מוסמך. על נוטל המשכנתא להתייצב אצל נוטריון, להציג בפני הנוטריון תעודה מזהה (תעודת זהות או דרכון), לחתום על המסמך ולאחר מכן הנוטריון יאמת חתימתו של פלוני.

לעיתים, נדרשת חברה לשלוח נציגה למדינה זרה לצורך הקמת שלוחה או התחלת פעילות עסקית בשם החברה. על מנת שאותו אדם, במידה והוא אינו בעל שליטה בחרה או דירקטור, יכול לפעול בשם ובמקום החברה יידרש השלוח להציג בפני הרשות הזרה או הגוף הזר יפויי כוח מאושר ומאומת כדין אשר מעניק לו את הסמכות לפעול בשם ובמקום החברה. יודגש, כי אכן ניתן לערוך יפויי כוח "רגיל" מהחברה לשלוחה אולם כוחו של יפויי כוח זה אינו יפה אצל רשויות ממלכתיות, בנקים וגורמים נוספים. המעוניין לערוך יפויי כוח דנן, יתייצב עם מלוא מסמכי התאגדות החברה בפני נוטריון, יפויי הכוח (במידה וקיים נוסח מוכן) ולאחר שהנוטריון ימצא כי פלוני מוסך לחתום בשם חברה אלמונית, יאמת חתימתו של החותם בפניו.

תרגום תעודות ומסמכים

זוגות רבים אשר בוחרים להינשא במדינות כגון קפריסין, צ`כיה ואוקראינה, נדרשים על ידי משרד הפנים להמציא תרגום נוטריוני של תעודת הנישואין. על בני הזוג להמציא לנוטריון, אשר דובר את השפה בה ערוכה תעודת הנישואין, את התעודה, הנוטריון יתרגמה, יבדוק תרגומה ולאחר מכן יאשר כי התרגום לשפה העברית הינו התרגום המדויק, המלא והנכון של התעודה המצורפת לתרגום.

כמוכן, בוגרי מכללות, אשר מעוניינים להציג את התואר הזר בישראל נדרשים על ידי גופים רבים להציג תרגום נוטריוני של המסמך.

תעודת חיים

קשישים, אשר מעוניינים לבצע פעולות משפטיות בחו"ל נדרשים לעיתים להמציא תעודת חיים. תעודת חיים הינה תעודה אשר נערכת בפני ועל ידי נוטריון, ומטרתה הינה לאשר כי פלוני נמצא בחיים.אזרח המעוניין בתעודת חיים יתייצב במשרדו של הנוטריון (או שהנוטריון יתייצב במעונו) ולאחר הצגת תעודה מזהה בפני הנוטריון, יאשר הנוטריון כי פלוני הינו בחיים.  

אפוסטיל

יפויי כוח אשר נערך לצורך ביצוע פעולות בחו"ל ייתכן וידרש לאישור אפוסטיל בהתאם לאמנת האג בעניין תוקפם של מסמכים בקרב המדינות החתומות על האמנה. לדוגמא, יפויי כוח נוטריוני לצורך מכירת דירה ברוסיה, אשר נערך בישראל, כוחו יהיה כאילו נערך בפני נוטריון רוסי במידה והמסמך יישא אישור אפוסטיל, יחד עם אישור הנוטריון כמובן.

 


עומד בראש משרד עורכי הדין והנוטריונים לאון רוזנברג. משרדנו מעניק שירותי נוטריון בנתניהושירותי נוטריון בתל אביב בפרט ובכל הארץ בכלל.


מנהל המחלקה לענייני זרים ואשרותהמחלקה הנוטריונית ומחלקת צוואות וירושות.


בנו של עורך דין רוזנברג לאון ז"ל.


עלה לישראל יחד עם אביו בשנת 1973. 


בוגר הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב.


את התמחותו עשה עו"ד פבל רוזנברג בבית משפט השלום בנתניה אצל שני שופטים בכירים. 





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב