דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח בריאות פרטי- כדי להיות מכוסים מכל הכיוונים 

מאת    [ 20/12/2011 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2389 פעמים ]

על פי חוק הביטוח הבריאות הממלכתי אשר נכנס לתוקפו בינואר 1995, מחויב כל אדם במדינת ישראל לביטוח בריאות מטעם קופת החולים שלו. יחד עם זאת, על אף העובדה שכולנו משלמים לקופות החולים שלנו עבור ביטוח בריאות, ביטוח בריאות זה לא מכסה את כל המקרים בהם נזדקק להוצאות בריאות בלתי שגרתיות. כמו כן, ביטוח בריאות ממלכתי לא מכסה טיפולים פרטיים, ופעמים רבות משאיר אותנו נתונים תחת מערכת הבריאות הממלכתית. בשל העובדה שביטוחי הבריאות אשר מוצעים בקופות החולים, אינם מספיקים, קיים לצד שירותי ביטוחי הבריאות הממלכתיים, שוק רחב של ביטוחי בריאות פרטיים.

 

מהו ביטוח בריאות פרטי?

ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח בריאות אשר נעשה דרך חברה פרטית, ולא דרך קופת החולים. הכוונה היא לאחת מחברות הביטוח השונות. ביטוח בריאות פרטי מציע למבוטח מבחר של שירותים בריאותיים להם הוא עלול להזדקק, ושאינם כלולים בביטוחי הבריאות של קופות החולים. שירותים אלו יכולים לכלול טיפולים כגון ניתוח מורכב, אשר הכרחי אך לא במצב של סכנת חיים, טיפולים בחו"ל, התייעצות עם רופאים אשר אינם כלולים בקופת החולים שלנו, ועוד.

 

למרות העובדה שביטוח בריאות פרטי הוא לא חובה על פי הגדרת החוק, מדובר בביטוח חשוב ביותר, אשר מיועד ועונה לצרכים של כל אחד. ביטוח בריאות ממלכתי הוא טוב ויפה, עד שאנו נתקלים במצבים בהם הוא לא מתאים לנו יותר. ביטוח בריאות ממלכתי לא מאפשר לנו לבחור את המנתח לו אנו זקוקים, או תרופות מיוחדות וטיפולים מיוחדים להם אנו זקוקים, ואינם כלולים במסגרת הסל הממלכתי. ביטוח בריאות פרטי עונה על החוסרים הללו, ודואג שנהיה מכוסים לכל מקרה שלא יהיה.

 

מה חשוב לבדוק?

בשל העובדה שמדובר בביטוח חשוב במיוחד, קיימת דרישה גבוהה מאוד לביטוחים רפואיים פרטיים. הדרישה הגבוהה מובילה כמובן לפוליסות שונות ומגוונות בתחום זה, אשר כל אחת מהן כוללת מרכיבים אחרים. כשאנו באים לבחור פוליסת ביטוח בריאות פרטי, חשוב מאוד לבדוק האם היא מתאימה לדרישותינו וצרכינו המיוחדים. היתרון הגדול בפוליסת ביטוח רפואי פרטי, היא שהיא באה להשלים את צרכינו האישיים, אשר קופות החולים לא מספקות לנו. על כן, חשוב מאוד שפוליסות אלו יתאימו לצרכינו באופן אישי. על כן, חשוב לבדוק את מצבינו הרפואי, ולהתאים את השירותים המיוחדים למצבינו הרפואי הכללי. כמו כן, חשוב להתאים את התרופות שמציע ביטוח זה לתרופות אשר אנו עלולים להזדקק להם. בשל העובדה שמצבינו הבריאותי משתנה עם הזמן, חשוב להיות עם היד על הדופק, ולעדכן את פוליסת הביטוח, כך שתדאג לנו בכל מצב חדש שייווצר.

 

נוסף על כך, עלינו להיות מודעים לעובדה, שבשל עצם היותו שוק הביטוחים הרפואיים הפרטיים, שוק חופשי, קיים שוני רב בין הביטוחים והפוליסות השונות. על כן, חשוב לבדוק כל פוליסה בפרוטרוט לפני שאנו מכריעים בנוגע לפוליסה כזו או אחרת. עצם היותו של ביטוח בריאות פרטי השקעה כלכלית משמעותית מן הצד האחד, וחשובה ביותר לבריאותנו מן הצד השני, מחייבת אותנו לעשות סקר שוק יסודי לפני הכרעה סופית בנוגע לפוליסה המתאימה לנו. באמצעות חיפוש אינטרנטי, לצד ישיבה עם סוכני הביטוח השונים, נוכל להתאים פוליסת ביטוח רפואי אשר תתאים לצרכינו המיוחדים, ותשלים את הביטוח הרפואי הממלכתי לו אנו מחויבים על פי חוק.

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב