דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמצים כלב? מה צריך לקחת בחשבון 

מאת    [ 19/12/2011 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 1978 פעמים ]

אימוץ כלב בנסיבות מתאימות זה דבר מבורך ונהדר. לעומת זאת אימוץ כלב בנסיבות לא מתאימות יכול לגרום להרבה כאב לב, הזנחת הכלב או תיסכול רב. אלה הדברים הבאים שצריך לקחת בחשבון.

 

1. האם יש אדם בוגר ואחראי שיכול טפל בכלב? לעיתים הילד מאוד רוצה כלב, ומבטיח לטפל בכל מה שצריך. אך ילד אינו באמת יכול להבין איזו אחריות זו, וילד לא יכול וגם לא צריך לקחת אחריות שלמה על כלב. אי אפשר לצפות ממנו שיוציא אותו 3 פעמים ביום, ישים לו כמות מדוייקת של אוכל, ידאג לקחת אותו לוטרינר כשצריך וכו'. בוודאי לא הייתם נותנים לילד בן 11 למשל לקחת אחריות שלמה על ילד קטן ממנו, וכך גם כלב. האחריות הזאת צריכה להיות של בן אדם מבוגר ואחראי. כמובן שיש לשתף כמה שיותר את הילד בגידול הכלב וללמד אותו איך מטפלים באחריות. ובמידת האפשר רצוי לחלק בין כל בני הבית את הטיפול והגידול. לא פעם נתקלתי במצב בו הילד הבטיח לטפל בכלב ובסופו של דבר נזנח או נמסר. ורצוי מאוד למנוע מצבים כאלה מראש.

 

2. בנוסף לכך שיש אדם בוגר לקחת אחריות האם יש מספיק זמן באמת לטפל כמו שצריך? אם יש מספר בני בית בדרך כלל אין בעיה ואפשר לחלק את הטיפול (ובכל זאת לבדוק שבאמת כולם עושים מה שצריך) אך אם אתה אדם יחיד בבית חשוב מאוד לחשוב האם יש לך את הזמן והאנרגיות להוציא את הכלב לטיול לפחות 3 פעמים ביום וטיול אחד לפחות צריך להיות ארוך רצוי בפארק או מקום בו יוכל לרוץ בחופשיות. בנוסף יש לקחת את הכלב לוטרינר (או להזמין אלייך הביתה וטרינר נייד) פעם בשנה לעשות חיסון משושה וכלבת ופעם בשלושה חודשים תולעת הפארק וכמובן בכל מקרה של מחלה או פציעה לקחת אותו בהקדם האפשרי. וכמובן צריך גם לשחק איתו ולתת לו תשומת לב כמה שיותר. האם באמת תוכלו להקדיש את הזמן לזה?

 

3. רוב הכלבים זקוקים במידה זו או אחרת לאילוף. אם מדובר בגור הוא מאוד אנרגתי ומשתולל ולעיתים הרסני ואם מדובר בכלב שלקחתם כבוגר (נגיד שנמסר או נזנח) סביר להניח שיהיה חרדתי או אפילו מעט תוקפני. לא להבהל מזה, ולא להתייאש. לעיתים לוקחים כלב מגלים שהוא הרסני/מעייף/תוקפני ומחליטים שהכלב "דפוק" ומחליפים אותו באחר. בדרך כלל זה לא פותר את הבעיה. העובדה היא שרוב הכלבים אינם יודעים או לומדים לבד איך הם אמורים להתנהג, צריך ללמד אותם מה מותר ומה אסור, איפה עושים צרכים ומה "מקומו בלהקה". אילוף זה לא רק לצרכים ואיך לעשות טריקים ולהיות צייתן. מאלף טוב נותן לך ולכלבך את הכלים שאיתם הכי תוכל להנות מהכלב והכלב ידע  להתנהג בצורה שהכי טובה לשניכם. רצוי להתחיל כמה שיותר מוקדם כדי שהתנהגויות לא רצויות לא יתקבעו בו, מה שאומר אילוף ארוך יותר וכתוצאה מכך יותר כסף. אילוף דורש זמן, השקעה וכסף. זה כדאי וזה רצוי אך האם תוכלו לעמוד בזה?

 

4. כלב זאת הוצאה כספית לא קטנה בכלל. תחשובו האם יש לך את האמצעים? טיפולים וטרינרי בדרך כלל מתחילים מ600   ומעלה לשנה וזה רק לחיסונים, גור עוד יותר. וזה לא כולל מחלות ותרופות לא צפויות וחס וחלילה מקרה קשה בו הכלב זקוק לניתוח, אישפוז, טיפולים ארוכים וכו' שיכולים להסתכם באלפי שקלים.

רצוי מאוד לעקר/לסרס, דבר העולה כמה מאות שקלים. סדרת אילוף בסיסית יכולה לעלות 1000-2000 שקלים

אוכל איכותי לכלב עולה בערך בין 15-50 שקל לקילו. כמובן כלב גדול אוכל יותר מכלב קטן אך שקים קטנים עולים יותר לפי מחיר לקילו משקים גדולים. ניתן לראות על השקים כמה הכלב צורך ליום ולפי כך לחשב באיזה הוצאה מדובר. בנוסף צריך חומר נגד פרעושים, כדורי תילוע, משחקים...

 

5. הדבר הכי חשוב: זמן חיים של כלב 12-19 שנה, זאת התחייבות להרבה מאוד שנים. ברגע שהתחייבתם הוא שלכם, מסירה או נטישה של כלב בדרך כלל גוזרת עליו מוות או במקרה הטוב טראומה וחרדות .תחשבו האם באמת יש לכם את היכולת והרצון להתחייב לזמן ארוך.

 

אם כל אלה דברים שאתם יכולים ומוכנים לעמוד בהם אז קדימה, לכו לאמץ! עם כל התנאים הכלב יסב לכם אושר רב וגם אתם לו. מזכירה לכם תמיד רצוי לאמץ כלב נטוש מעמותה ולא לתמוך בתעשיית ההרבעה של כלבים גזעיים. תמיד ניתן לפנות אליי עם שאלות נוספות.


וטרינרית ניידת באזור המרכז. ביקורי בית במחירי מרפאה
www.mobilevet.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב