דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואת שיניים בעידן המודרני - הלבנת שיניים, טיפול שורש, יישור שיניים 

מאת    [ 19/12/2011 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 1608 פעמים ]

רפואת שיניים היא אחד מהענפים החשובים בתחום הבריאות והרפואה; שלא כמו בעבר, רפואת שיניים כוללת היום, נוסף לטיפולים משקמים ומסורתיים, כדוגמת טיפול שורש, סתימת חורים והשתלת שתלי שיניים, גם טיפולים אסתטיים נלווים חשובים, כדוגמת: יישור שיניים או הלבנת שיניים. מגוון טיפולי שיניים אלה ואחרים מבטיח כי הלסת, חלל הפה והשיניים יהיו לא רק בריאים אלא גם אסתטיים יותר. שכן, לשיניים ישרות ולבנות, ולחיוך מושלם ישנו תפקיד חשוב לא רק מבחינת הרושם החיצוני אלא גם מבחינת הביטחון העצמי ותחושת שביעות הרצון. מסיבה זו, חשוב ביותר לבחור מרפאת שיניים עם רופאים מנוסים בכל פעם שדרוש טיפול, כדוגמת: יישור שיניים, טיפול שורש או הלבנת שיניים. 

 

טיפול שורש – מה חשוב לדעת?

טיפול שורש הוא שם כולל לתהליך שלם, המורכב מכמה שלבים, החל מהרחקת הריקבון מהשן, דרך סתימת החור שנפער בה וכלה בהתקנת הכתר על הסתימה עם תום הטיפול. טיפול שורש מבוצע במקרים בהם הדלקת בשן היא קשה יחסית ובלתי הפיכה. לדוגמה, במצבים בהם חיידקי השן מגיעים למוך, ממנו מועברת בין השאר אספקת הדם לשן. במקרים אלה, אם לא יבוצע טיפול שורש, עלולה הדלקת להתפשט לאזורים נוספים ולהחמיר מאוד. במהלך טיפול שורש מנקה רופא השיניים את תעלות השורש ומחטה אותן באמצעות מכשור מיוחד ועדין, ובשילוב עם שטיפות של חומרים פעילים. לאחר שלב החיטוי של טיפול שורש, סותם הרופא את החור שנפער באמצעות סתימה המורכבת מחומרים שונים, המונעים את חזרתם של החיידקים. בימים הראשונים שלאחר טיפול שורש לעיתים קרובות מתפתח כאב, החולף בתום כמה ימים. את הכאב ניתן למנוע, במידת הצורך, באמצעות משככי כאבים.

 

הלבנת שיניים – לחיוך מאיר עיניים

הלבנת שיניים, כשמה כן היא – טיפול המיועד להלבנת שיניים ששינו את צבען מלבן לצהוב עכור במהלך השנים, כתוצאה מסיבות שונות, כדוגמת: עישון, אכילה של מזון מסוגים מסוימים ושתיית תה. הלבנת שיניים היא טיפול הנחשב לפשוט מאוד ומתאים כמעט לכל האנשים מעל גיל 16. את הטיפול ניתן לבצע היום בשתי דרכים – הלבנת שיניים במרפאת השיניים או הלבנת שיניים בבית, באמצעות ערכה מיוחדת שנתן רופא השיניים. שתי שיטות הלבנת שיניים אלה הן יעילות אך הטיפול אצל רופא השיניים הוא מטבעו מקצועי יותר, והתוצאות הן בהתאם. במהלך טיפול הלבנת השיניים נעשה שימוש במי חמצן או בג'ל הלבנה רפואי מיוחד. רופא השיניים מורח על שיני המטופל חומר הלבנה, לאחר שכיסה את אזורי הפנים הרגישים, ומקרין עליהן אלומת אור מיוחדת. החומרים הפעילים חודרים אל השן ומלבינים אותה, כאשר תוצאות הטיפול נשמרות לתקופה של כשנתיים, שלאחריה יש לחזור על הטיפול.

 

יישור שיניים – לחיוך מושלם

יישור שיניים, הקרוי גם "אורתודונטיה", הוא תחום ברפואת השיניים, שמטרתו לפתור בעיות שונות הנגרמות כתוצאה ממיקום לא נכון של השיניים בלסת ובחלל הפה. בהתאם לכך, נדרש טיפול יישור שיניים במקרים שונים, כדוגמת: מצבים של שיניים בולטות, רווחים גדולים בין השיניים, קשיים בסגירת מנשך השיניים ובעיות נוספות. שלא כמו בעבר, היום ניתן לבצע יישור שיניים כמעט בכל גיל, למרות שגיל הנעורים, לאחר התחלפות שיני החלב בשיניים קבועות, הוא התקופה האידיאלית לכך. כמו כן, היום קיימות שיטות שונות לביצוע יישור שיניים, המותאמות למצבו ולרצונותיו של כל מטופל. לדוגמה, ניתן לבצע יישור שיניים באמצעות שימוש בסמכים שקופים או יישור שיניים על ידי הדבקת הסמכים בחלקן האחורי של השיניים.

 

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב