דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מימוש זכויות סיעוד 

מאת    [ 18/12/2011 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 3562 פעמים ]

עת הגיע אדם לגיל פרישה והוא זקוק לסיוע סיעודי עומדות לפניו מספר אפשרויות מימוש זכויות סיעוד המגיעות לו. זכויות אלה מגיעות לו מגורמים רלוונטיים שונים האמונים על סיוע במצבים אלו לרבות ביטוח לאומי וחברות ביטוח. הסיוע נועד להקל על הנזקק והוא ניתן כקצבה חודשית, כמענק חד פעמי או בשעות סיוע ממשיות ולא בכסף.

קשה להתמצא בין הגורמים האמונים על סיוע לאדם הזקוק לסיעוד, וקשה לדעת לאן לפנות וכיצד ולכן יוצא שנזקק מתקשה בתהליך מימוש זכויות סיעוד וקבלת מלוא זכויותיו.

ביטוח לאומי יחד עם שירותי הרווחה מקדמים מגמה של פיתוח האפשרויות עבור אלו שהגיעו לגיל פרישה על מנת שהם יוכלו להמשיך להתגורר בביתם גם אם הם נזקקים לסיוע סיעודי. עידוד זה למגורים בקהילה על פני מעבר למוסד סיעודי נעשה באמצעות הענקת גמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי המוענקת לזכאים שהגיעו לגיל פרישה, מתגוררים בביתם ומתקשים בביצוע פעולות יומיומיות כגון רחצה, אכילה, הליכה וכד'.

גמלת הסיעוד מטעם הביטוח הלאומי מוענקת בשווה כסף בדמות שעות סיעוד הניתנות באמצעות מטפל המגיע לבית הזכאי למספר שעות שבועיות ומסייע לו בביצוע הפעולות היומיומיות, יחד עם עזרה בניהול משק הבית. כמו כן, גמלת הסיעוד ניתנת לטובת התקנת לחצני מצוקה בבית, שירותי כביסה ועוד.

מימוש זכויות סיעוד במל"ל: הביטוח הלאומי מעניק גמלת סיעוד על פי זכאות הנבחנת בהתאם למבחני התלות שפיתח הנסמכים על גובה ההכנסות של הזכאי, וקצבאות אחרות להן הוא זכאי במקביל.

חשוב לדעת כי הקרן לרווחת ניצולי שואה מממנת באופן קבוע תוספת טיפול סיעודי של תשע שעות שבועיות לניצולי שואה התלויים לחלוטין בזולת.

נוסף על הביטוח הלאומי ישנם ביטוחי קופות החולים המפעילות ביטוח סיעודי משלים בעבורו על המבוטח בקופת החולים לשאת בתשלום נוסף על מנת להיות זכאי ליהנות מתגמולי הביטוח בעת הצורך. נוסף על ביטוחי קופות החולים קיים הליך מימוש זכויות סיעוד מול חברות הביטוח בהם לזכאי ישנה פוליסת ביטוח סיעודי, וזאת מבלי להיזקק למבחני תלות, בחינת גובה ההכנסות וקצבאות נוספות מקבילות להן זכאי הנזקק. בהגיע הזכאי לגיל פרישה והוא נזקק לתגמולי הביטוח הסיעודי עליו לפעול למימוש זכויות סיעוד המגיעות לו מהמבטח שלו, היינו חברת הביטוח.

החיסרון מול גורם מבטח פרטי הוא שתביעות מימוש זכויות סיעוד רבות נדחות על ידי חברות הביטוח, על אף שבמקרים רבים על פי המצב הרפואי ותנאי הפוליסה הנזקק המבוטח זכאי לתגמולי הביטוח בהתאם לפוליסת ביטוח סיעודי. בהקשר זה נקבע בברע"א 7589/08 דקלה נ' עשור כי משהתממש האירוע הביטוחי המזכה בקבלת תשלומי הביטוח, זאת אומרת שאדם הפך נזקק לכספי הביטוח הסיעודי שרכש לצורך מימון צרכים סיעודיים, משהוכר על ידי חברת הביטוח ומקבל תשלומים בהתאם לפוליסה שברשותו הרי שאין להמשיך ולגבות ממנו תשלום בעד פרמיית הביטוח במקביל.

עוד חשוב לדעת כי אדם שמצבו התפקודי מוגדר כעצמאי או תשוש פיזית והוא מעוניין לחיות במוסד סיעודי, הוא יכול לפנות למחלקה לשירותים חברתיים של משרד הרווחה המסייעת במציאת בית אבות מתאים ומשתתפת במימון לזכאים.

בשל הקושי להתמצא במכלול הפרטים הנוגעים לתהליך מימוש זכויות סיעוד בהקשרים שונים של זכאות לגמלת סיעוד, כמו למשל קבלת גמלת סיעוד עבור מי שהגיע לגיל פרישה ונזקק לסיוע סיעודי, אפשרות לשיקום, הנחות בתשלומים ועוד, רצוי ומומלץ להתייעץ בעורך דין שיוכל להנחות את הזכאי ולנתב אותו בין הגופים השונים הרלוונטיים, לעדכן אותו במלוא הזכויות המגיעות לו ולסייע לו במסגרת מימוש זכויות סיעוד המגיעות לו מכוח החוקים השונים החלים בעניינו.

 

 

lawtip.co.il הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב