אבחון בעיות למידה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אבחון בעיות למידה 

מאת    [ 18/12/2011 ]
מילים במאמר: 359   [ נצפה 2310 פעמים ]

 
 

מידי שנה מאובחנים עשרות אלפי תלמידים בתלמידים לקויי למידה, כ 22% מכלל התלמידים בישראל הנם תלמידים לקויי למידה.
משנת 2000 עד תחילת שנת 2011 כמעט הוכפל אחוז התלמידים המאובחנים הלקויי למידה אשר מקבלים הקלות והתאמות לימודיות שונות במטרה לעזור להם לשפר את הישגיהם הלימודיים.
לא כל התלמידים סובלים מלקויות למידה באופן שווה, ישנם דרגות חומרה לכל לקות ומספר הדרגות מתחיל מדרגה קלה לבינונית ועד קשה, כאשר מאבחן מקצועי בסוגי אבחונים שונים בוחן את אופי ורמת הלקות במטרה לספק את שיטות הלמידה המותאמות לתלמיד.

אבחון ראשוני של לקות למידה מתחילה בדרך כלל לאחר איתור בעיות למידה אצל התלמיד, כאשר מורה או ההורה מזהה קשיים שאינם אופיניים לתלמידים האחרים בכיתה.
האבחון הראשוני על ידי אדם שאינו בעל מקצוע מהווה נורה אדומה המתריעה על הלקות, מיד לאחר אבחון כזה מופנה התלמיד באמצעות יועצת בית הספר או המורה המחנכת למכון לאבחון לקויות למידה וזאת במטרה לאבחן את מקור הלקות.

ישנם מספר סוגים של ליקויי למידה, המתבטאות בצורה של קשיי כתיבה, קשיים להתמודד עם חשבון (דיסקלקוליה), קשיים להתמודדות עם קריאה.
האבחון הראשוני של ליקויי למידה נקרא אבחון דידקטי שמטרתו ראשית לשים את האצבע על מקור הלקות ולסווג את הלקות על פי סוגי הליקויים המצויינים לעיל, האם מדובר בדיסגרפיה? דיסקלקוליה?.
מיד לאחר מענה ראשוני על השאלה במהלך האבחון, מאבחן פסיכודידקטי יחתור לאיתור מקור הלקות, כאשר איתור מקור הלקות מהווה את המפנה הראשוני בהתאמת שיטות הלמידה והתאמת ההקלות הדרושות לתלמיד, הקלות למידה לדוגמא הן: תוספת זמן, שאלון מותאם, הקראה שאלון וכד'.

מטרת ההקלות במבחנים הניתנות מיד לאחר האבחון הן להקל בצורה פסיכולוגית על התלמיד בכדי לאפשר לו להמודד עם החומר בצורה מיטבית ולהצליח בלימודים.
אחד הגורמים הנוספים ללקות הלמידה היא השפעה פסיכולוגית אשר מקנה לתלמידים לקויי למידה שאינם מאובחנים, תדמית עצמית נמוכה המחזקת את הלקות ופוגעת ביכולות הלמידה, לשם כך אבחון מוקדם יכול לסייע גם בהמשך הדרך.
ישנם מקרים בהם הלקות מעורבת עם דחיקה פסיכולוגית, או תקיעה פסיכולוגית מעברו של התלמיד, המחזקת את השפעת הלקות על היכולות הלימודיות,

אבחון דידקטי עשוי לא לעזור במקרים בהם ישנה מעורבות פסיכולוגית, לשם כך ישנו סוג נוסף של אבחון הנקרא אבחון פסיכודידקטי שמטרתו לשלב את אבחון לקויות הלמידה עם אבחון פסיכולוגי המאתר את המקור הפסיכולוגי של הלקות וגם זאת במטרה לטפל בבעיה מהשורש.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב