דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשמור על המוניטין המקוון באינטרנט? 

מאת    [ 18/12/2011 ]

מילים במאמר: 312   [ נצפה 2343 פעמים ]

שם טוב לארגון הוא נכס יקר שנובע מאמינותו לאורך שנים. הנזק כאשר הלקוחות מאבדים בו אמון עלול להיות גדול ואף קריטי והוא יכול להתרחש תוך זמן קצר, לפעמים אפילו מספר ימים. הדוגמאות לכך הן רבות, כאשר בארץ ראינו זאת עם מחאת הקוטג' ובעולם עם פרשת שונות סביב חברות ענק כמקדונלדס,United Airlines וסוני.
 
התפתחות האינטרנט יצרה תחום ביטוי חדש עבור מוניטין ארגוני, המציג אתגרים חדשים של מעקב אחריו ושליטה בו. הפתרון, הוא התחום המכונהOnline Reputation Management, ORM או ניהול מוניטין באינטרנט.
 
ההיבט המרכזי בניהול מוניטין הארגון, שרלבנטי למנמ"ר, הוא ניטור התייחסויות ברשת האינטרנט לארגון ולמוצריו ומתן תגובה מהירה לביקורת. התחומים העיקריים בהם הדבר מתבטא, הם המדיה החברתית (רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים ופידבקים למוצרים); במנועי החיפוש (הרבה לקוחות נוטים קודם לבדוק ביקורות על הארגון באינטרנט לפני בחירת מוצר), אתרי וידאו ותמונות אשר צוברים פופולאריות רבה בתקופה האחרונה ומלאים בתוכן שמעלים הגולשים; אתרים פרטיים שמופיעים במקומות בולטים במנועי חיפוש ואתרי חדשות.
 
מלבד ניטור וניהול המוניטין באינטרנט, ניתן לראות מגמות נוספות מרכזיות המשפיעות על התחום, כמו פריחת הרשתות החברתיות (עם השפעה מיוחדת על המוניטין, של גוגל+), שילוב הנושא בעולם ה-CRM (sCRM), קניית ובדיקת מוצרים באינטרנט, והשפעות הסלולאר (חשיפה גדולה יותר לתכני האינטרנט ותגובות מהשטח בזמן אמת). 
 
בין האתגרים העומדים בפני המנמ"רים בבואם להתמודד עם נושא זה, בולטים היקפו האדיר של התוכן המצוי באינטרנט, אתגר מדידת המוניטין, עלויות הטיפול, תכנים פרטיים שאליהם אין גישה, היבטי חוק של הפעילות באינטרנט שאינם מגובשים דיים, ופעילות מתחרים שמתחזים לגולשים אנונימיים.
 
40% מהצרכנים מעריכים שיש סבירות גבוהה שיגיבו באינטרנט לגבי מוצר שהם לא מרוצים ממנו. במקביל, 70% ישקלו בחיוב הצעה לסקור מוצר, שמגיעה מהיצרן עצמו. נתוני RatePoint. 
 
לסיכום - ניהול המוניטין בכלל ובאינטרנט בפרט, הוא תחום משמעותי ואחד הגורמים לשימור הצלחת הארגון. לכן חשוב להכירו ולהשתמש בכלים הדרושים, לבנייתו ושמירתו.

להרחבות כולל סרטון קצר ומרוכז + סיכום מנהלים + טיפים שימושיים - www.pCon.co.il/Free1

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב