הטעות הנפוצה ביותר בכתיבת חוברת או עלון שיווקי היא התמקדות במידע במקום בשכנוע. אמנות השכנוע לא מסתיימת בקופירייטינג למודעות פרסומת. למעשה, חוברות שיווקיות משמשות ככלי רחב יותר לשכנוע ועל כל כותב טוב לעשות בכך שימוש.
חוברות שיווקיות הן כלי מכירה ביסודן. בין אם הן נועדות לקהל צרכנים רחב, ככלי לקידום רעיון שיווקי או כמוצר נלווה בין מוצרי החברה המפרסמת, הכתיבה לחוברת כזו חייבת להיות ממוקדת במכירה. קופירייטינג לחוברת שיווקית חייב להציג מידע באופן בהיר ומשכנע ועל הכתיבה להסתמך על מבנה אסטרטגי יציב של שכנוע.
מבנה השכנוע בחוברת כזו מדמה שלבים בתהליך מכירה. לכן, לפני שכותבים חוברת או עלון שיווקי, חשוב להבין איזה שימוש יעשה בחוברת כולל הדרך בה תוטמע במהלך השיווקי הכולל, כיצד תופץ, מי יקרא אותה ולא פחות חשוב – מה אתה, ככותב וכמפרסם, מבקש מהקורא לעשות לאחר שקרא אותה. הבנת המטרות הללו חשובה לאופן הכתיבה ובניית השכנוע. למשל, הקופירייטינג לחוברת שמטרתה לעורר עניין בנושא מסוים שונה מהדרך בה תיבנה חוברת שמטרתה היא סגירת עסקה באופן מיידי.
תהליך השכנוע לשמו נוצרת החוברת מתחיל כבר בכריכה שלה. מפרסמים רבים מפספסים את ההזדמנות הזו שנקראת עמוד השער. רבים מבעלי החוברות מסתפקים בכתיבת שם החברה או המוצר על השער במקום להשתמש בו לשם העלאת רעיון הממצב את החברה או את המוצר באופן נכון.
יש עוד כמה כללים חשובים - המשיכו לקרוא...
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com