דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי צריך דיור מוגן? 

מאת    [ 15/12/2011 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2704 פעמים ]

דיור מוגן הינו מקום מגורים ממוסד ומפוקח, השומר על בטחונם האישי והרפואי של החוסים בצילו. בתי דיור מוגן מספקים, בנוסף להגנה, עזרה במשק הבית ושפע גירויים ופעילויות חברתיות ותרבותיות. מתקנים מסוג זה, מאוכלסים לרוב בתושבים בעלי מכנה משותף על בסיס גיל, סוג מגבלה, רמה סוציו-אקונומית וכדומה. ניתן לפגוש בבתי דיור מוגן לאוכלוסיות שונות כמו בעלי פיגור שכלי, אוטיסטים או בני גיל הזהב. לכל אחת מן הקבוצות הללו צרכים שונים ומגבלות שונות, המביאות אותם או את אלו המופקדים על משמורתם לבחור בסוג זה של פתרון עבורם.

דיור מוגן לגיל הזהב

בניגוד לסוגים אחרים של דיור מוגן, זה, המיועד לבני גיל הזהב, אינו עונה על צורך או מגבלה מסוימת, שיש לטפל בה, אלא מוגדר כבחירה חופשית, אשר מאפשרת רמת חיים גבוהה ומפנקת. אין הדבר דומה למוסדות כמו בתי אבות סיעודיים, בית החלמה או בתי חולים גריאטריים, אשר פעמים רבות נכפים על האדם, מכורח מצבו. נכון יותר לתאר דיור מוגן כמותרות.

מדובר בכעין קיבוץ פרטי של יחידות דיור מרווחות ומעוצבות, המותאמות באופן מיוחד לאוכלוסיה מבוגרת, אשר מעצם היותה כזו, עלולה לחוות קשיים בפעילויות, הדורשות כושר גופני מסוים. פעילויות אלו כוללות מטלות יומיומיות פשוטות כנקיון, תחזוקה ובישול, אשר מערכות דיור מוגן ערוכות לספק או לסייע במילויין.

יחידות המגורים עשויות להיות פרושות על שטח נרחב בצורת בתי קרקע או להשתכן באיזור עירוני וצפוף יותר, מרוכזות בבנין רב קומות. ישנם מוסדות קטנים, בהם חיים תריסרים בודדים של קשישים עצמאיים ואחרים, המזכירים שכונה קטנה, שכל דייריה עברו את גיל הפנסיה. כך או כך, הדיירים נמצאים שם כולם מבחירה חופשית שלהם, בכדי להנות מרגיעה, עזרה וחברה.

בית החלמה

אל בית החלמה מגיעים אנשים ממקומות שונים. אלו יכולים להיות קשישים, החיים את חייהם בבתיהם, דיירי דיור מוגן או כאלו החוסים בבתי אבות למיניהם. בית החלמה משמש מקלט זמני בלבד, לשם מילוי צורך פיזי, המתעורר בדרך כלל לאחר ניתוח או טיפול פולשני אחר, אשר השיקום שלאחריו ארוך וקשה, במיוחד למי שגופו אינו חזק כשהיה.

בית החלמה מספק שירותים רפואיים, סיעודיים ושיקומיים, שבית חולים רגיל אינו ערוך לספק. הוא מאפשר לקשיש להשלים את תהליך ההבראה על הצד הטוב ביותר ובסופו לשוב אל מסגרת חייו הרגילה.

בתי אבות סיעודיים

אל בתי אבות סיעודיים, כמו אל בית החלמה, מגיעים מטופלים לאו דוקא מרצון, אלא עקב מצבם הגופני המתדרדר, אשר אינו מאפשר להם עוד חיים עצמאיים. אלו אנשים, המתקשים בביצוע  משימות כרחצה, אכילה, עשיית צרכים והתלבשות ואין מי שיסייע להם באופן שוטף ומקיף. למרבה הצער, דיירי בתי אבות סיעודיים אינם יכולים לחוות שיפור משמעותי במצבם ועל כן מדובר בפתרון של קבע.

אז כששואלים שאלה כמו: 'מי צריך דיור מוגן', בהתייחס לבני גיל הזהב, התשובה היא פשוטה. אף אחד; אך, רבים מאד בוחרים בו. מונחים כמו בית החלמה או בתי אבות סיעודיים מעוררים אסוציאציה שלילית, מאחר ומדובר במקומות אליהם מגיעים מתוך קושי, כאב או חוסר אונים. המצב שונה לחלוטין, כשמדובר בבתי דיור מוגן, אשר משמשים אי של שלווה, נוחות ואטרקציות למכביר, בתוך בליל החיים הגועש.

 

Prog4Biz הינו בית תוכנה המתמחה בפיתוח תוכנה ומערכות מידע. בנוסף לכך פרוג4ביז מספק מגוון פתרונות אינטרנט כגון אפיון ופיתוח תוכנות ואפליקציות , מערכת לניהול תוכן ובניית אתרים, קידום אורגני וממומן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב