דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונת עבודה - תביעת פיצויים מהמעביד 

מאת    [ 24/11/2007 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2700 פעמים ]

לעובד אשר נפגע בתאונת עבודה אפשרות לקבל פיצויים משני מקורות - הביטוח הלאומי ומעבידו.
רבים סבורים, בטעות, כי כל אדם שנפגע בתאונת עבודה זכאי אוטומטית לפיצוי מהמעביד שכן "למעביד יש ביטוח". חשוב לדעת כי פוליסות ביטוח חבות מעבידים אינן מקנות פיצוי מיידי בכל מקרה של פגיעה בעבודה אלא הן מותנות בהוכחת אחריות של המעביד לנזק שנגרם לעובד בשל רשלנות המעביד.

את מי ניתן לתבוע?

העובד יכול לתבוע את מעסיקו הישיר ובחלק מהמקרים ניתן אף לתבוע גופים נוספים. כך, למשל, אם העובד נשלח על ידי מעסיקו למפעל אחר על מנת להביא סחורה והעובד נפגע בשטח המפעל אליו נשלח בשל רשלנות של בעל המפעל אשר לא הקפיד על סביבת עבודה בטוחה העובד יכול לתבוע הן את מעסיקו והן את בעל המפעל בשטחו נפגע.
בכל מקרה של פגיעה בעבודה אשר הינה תאונת דרכים על פי מחוק התביעה על נזקיו של העובד תופנה לחברת הביטוח שמבטחת את הרכב בביטוח חובה ולא כנגד המעביד. הגדרת תאונת דרכים בחוק ובפסקי הדין הינה רחבה ביותר ואינה כוללת רק פגיעה בעת נסיעה ברכב אלא מגוון פגיעות הקשורות גם בעקיפין לרכב. כך למשל עובד אשר נפגע בשל נפילת סחורה מרכב נוסע יוכר כנפגע תאונת דרכים ויהיה זכאי לתבוע את חברת הביטוח של הרכב.

באילו עילות ניתן לתבוע?

ניתן לתבוע את המעסיק בעת פגיעה בעבודה אשר ניתן להוכיח שהמעסיק אחראי להתרחשותה ברשלנות או במחדל. העילות הנפוצות אשר בגינן מוגשות תביעות בשל פגיעה בעבודה הינן אי הקפדה על נהלי עבודה בטוחים, אי מתן הדרכה על בטיחות בעבודה, העדר של ציוד מגן מתאים לעבודה, שימוש בחומרים מסוכנים או במכונות מסוכנות ללא אמצעי בטיחות מתאימים, חוסר הקפדה ורשלנות ביצירת סביבת עבודה בטוחה ועוד.

מתי כדאי להגיש את התביעה?

תביעה בגין פגיעה בעבודה מומלץ להגיש בחלוף לכל הפחות כשנה מיום התאונה משום שחלה חובה לפי החוק לצרף לכתב התביעה חוות דעת מאת מומחה רפואי בעניין הנכות שנותרה לנפגע בעקבות התאונה. חוות הדעת הרפואית צריכה להינתן בחלוף כשנה מהתאונה על מנת שתוכל לשקף את הנזק הקבוע שנותר לנפגע. מומלץ עם זאת לא להמתין לאחר התאונה אלא לפנות בסמוך לקרות התאונה לעורך דין המתמחה בתחום.
תביעה בגין פגיעה בעבודה כנגד המעביד ניתן להגיש עד שבע שנים לאחר התאונה. את התביעה לביטוח לאומי יש להגיש בסמוך למועד התאונה ובתוך לכל היותר שנה מיום התאונה.

כיצד יש לפעול לאחר תאונת עבודה?

ראשית מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ משפטי אצל עורך דין אשר בקיא בתחום הנזיקין. יש לנסות ולקבל מספר רב ככל הניתן של שמות של עדים לתאונה. מומלץ לרשום בסמוך לתאונה את פרטי האירוע. בעת קבלת טיפול רפואי יש לציין באזני הרופא המטפל את הנסיבות המדויקות של התאונה ולבדוק שאכן נסיבות אלו נרשמו בצורה נכונה בתיעוד הרפואי בפרט בעת הטיפול הראשוני.
מומלץ לשמור העתקים מהתיעוד הרפואי וכן קבלות או רישומים על הוצאות.
לאחר הגשת התביעה יש להימנע מלשתף פעולה עם חוקרים מטעם חברת הביטוח של המעביד.

חשוב לבחור בייצוג משפטי של עורך דין אשר הינו בעל ניסיון עשיר בתחום התאונות ונזקי גוף על מנת להבטיח פיצוי הולם בסוף ההליך.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב