דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התדמית שלך היא מי שאתה 

מאת    [ 14/12/2011 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 1936 פעמים ]

בטח קרה לך פעם שדיברת עם לקוח פוטנציאלי. שיחה של יצירת קשר ראשונית. השיחה התקדמה והרגשת שהכל הולך טוב והנה אתה הולך לקבל את העבודה. ואז, בלי שום התראה מוקדמת, הגיעה שאלת המחץ! זאת שהיתה אמורה לגרום לך להגדיר בדיוק מה אתה עושה. גמגמת אנושות. הלקוח אמר שתהיו בקשר ומאז לא שמעת ממנו.


כמובן שאיך שהשיחה נגמרה לא יכולת להפסיק לחשוב "איך לא אמרתי לו ש..." אבל כבר מאוחר מדי. הסיבה שלא אמרת שאתה עושה ככה וככה היא מאוד פשוטה. לא באמת הגדרת לעצמך עד הסוף את השאלה החשובה הזאת: מי אני ומה שמי?


אני יודעת שזה נשמע לך קצת מטומטם. הרי ברור שאני יודע מה אני עושה! ברור! לא?
נסה להגדיר לעצמך במשפט אחד או שניים איזה שירותים העסק שלך מספק ולמי. מה הדבר הייחודי בו שאין למתחרים שלך? עכשיו תוסיף משפט נוסף- איזה תכונות מאפיינות אותך? מה העסק שלך רוצה לשדר- יוקרה ואיכות? הקשבה ללקוח? או אולי נועזות ויציאה מהקופסא? אם תדע לדייק ולכתוב בשיא התמציתיות את התשובות לשאלות- הצלחת! אתה בדרך הנכונה. עכשיו, כשתגיע אליי במטרה ליצור לוגו, העבודה תהיה הרבה יותר עניינית. חשוב מזה, מועילה ואפקטיבית בשבילך. תקבל לוגו שבאמת משקף אותך.


לוגו טוב מכיל בתוכו את הערכים של העסק בצורה תמציתית ופשוטה. הוא זכיר- כי הוא בלי הרבה פרטים אך יש בו משהו ייחודי שאין אצל אחרים. הוא קליט- כי גם כשרואים אותו בזווית העין יודעים שזה הלוגו שלך. כשרואים אותו בפעם הראשונה, ישר יודעים מה העסק שלך מציע. לוגו טוב הוא חלק מתדמית כוללת המעוצבת במיוחד בשבילך. התדמית הזאת, כמו הלוגו, משקפת אותך- מבחינת צבעוניות, צורניות וכד'. היא לא דומה לאף תדמית אחרת ומציגה אותך במיטבך.


הלוגו, הוא נגזרת של התדמית וכך גם כרטיס הביקור הוא נגזרת של התדמית והלוגו. כולם משקפים את אותם ערכים דרך אותה צבעוניות וצורניות.
אתה בטח חושב עכשיו: "אם ככה, הכל אמור להיראות אותו דבר”. אבל זה ממש לא נכון. תדמית טובה תציג את אותם הערכים שמבטאים את העסק שלך. היא מכילה בתוכה מגוון דרכים שונות ויצירתיות, להראות את אותם ערכים דרך אותו הסגנון. כך כל מוצר יזוהה מיידית ואפילו אינסטנקטיבית, עם העסק שלך. אפשר (ורצוי) להסתכל על זה כמו סדרה של מוצרים מאותו בית יוצר.


טעות נפוצה של הרבה אנשים היא לזלזל בשלב הלוגו ולהוציא מהר מהר כרטיס ביקור. נכון, עכשיו יש לך מה לחלק לאנשים אך אין לכרטיס הזה משמעות. לעיתים זה עושה יותר נזק מתועלת. לוגו נישאר איתך לאורך זמן. זאת השקעה לטווח ארוך. הוא יהיה מזוהה איתך ולקוחות יזכרו אותו וישייכו אותו אליך. לכן, אם תשקיע בו, יזכרו אותך לטובה, גם אם לא באופן מודע. באותה מידה, לוגו שנעשה "על רגל אחת",  נראה כך ומשדר חוסר מקצועיות. לקוח שרואה שאתה לא משקיע אפילו בעצמך, יחשוב שלא תשקיע גם בו.


תדמית טובה היא חלק בלתי נפרד מעסק מצליח. לקוח פוטנציאלי מקבל רושם ראשוני של העסק שלך מהתדמית. לכן, היא עובדת לטובתך אם היא משקפת אמת. לקוח שמקבל ממך רושם מסוים ונוכח אח"כ כי הרושם רחוק מהמציאות, ירגיש מרומה. כמו כן, אם יש בה עניין, חכמה וכמובן אסתטיות היא תמשוך אליך את הלקוח שעוד לא באמת מכיר אותך. היא תתן ללקוח תחושה של מי אתה ומה אתה מציע, או במילים אחרות: מה יוצא לו מזה.

כשאתה בתהליך של יצירת תדמית, של עיצוב לוגו וכרטיס ביקור, תן להם את החשיבות המגיעה להם. כי במקרה הזה, התדמית שלך זה מי שאתה בעיניי הלקוח. ואתה חייב את זה לעצמך.

מיכל נמצוב- מעצבת גרפית ומאיירת לעסקים קטנים ובינוניים. מתמחה בפיתוח שפה חזותית ייחודית, רעננה וזכירה לעסקים קטנים ובינוניים, במטרה ליצור בידול מהמתחרים. עובדת בשילוב טכניקות ייחודיות ומקוריות של עיצוב גרפי ואיור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב