דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח תוכנה לעסקים - האם שימוש במוצר תוכנה קיים הוא הפתרון החסכוני? 

מאת    [ 14/12/2011 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2164 פעמים ]

כל עסק חייב היום תוכנה, מחשב ואינטרנט.

אין זה חדש, כי העסקים של היום , בין אם הם קטנים, בינוניים או ארגונים גדולים , מתבססים על מערכות מידע ומחשבים בכל היבטי העסק – החל מרישום מאגר לקוחות,הנהלת חשבונות,  שיווק דרך הרשת, וכלה בתוכנות ומערכות מידע מורכבות שנועדו לשרת את התהליכים העסקיים / התפעוליים השונים בעסק או בארגון.

מאחר וכל עסק הוא שונה, וישנם הרבה מאפיינים ייחודיים שהוא דורש, פעמים רבות מגלה בעל העסק כי אין בשוק מוצרי תוכנות המדף  אין תוכנה שתענה בדיוק על צרכיו הייחודיים של ארגונו.

כיצד עליו לנוהג במקרה זה? האם עליו להתאים את תהליך החשיבה והעבודה בארגונו לפתרון או תוכנה מדף שקיימת כבר בשוק? או שמא עליו לנסות לזכך ולייעל  את תהליכי העבודה בארגון ע"י פיתוח תוכנה התפורה לעסק שלו כמו כפפה ליד?

לדוגמא: אם יש לך עסק שהוא פיצריה מיוחדת במינה שמוכרת פיצות בצורת מלבן, האם תשנה את הצורה לעיגול רק בגלל שתוכנת מדף להזמנות פיצות לא יודעת להתמודד עם הזמנה של תוספות לריבועים אלא רק למשולשים?

ובכן, על פניו נראה, כי שימוש בתכנת מדף יהיה הפתרון המהיר והזול – המוצר כבר קיים, אין צורך בתהליך עבודה ואפיון מול בית תוכנה, רק להתקין את התוכנה במחשב, ולהתחיל לעבוד.

אבל במציאות המצב הוא למעשה הפוך – ברגע שמתחילים לעבוד עם מוצר קיים, נאלצים לשנות צורת חשיבה ועבודה בארגון כדי להתאימה למוצר מדף לא גמיש וסטנדרטי,שפותח כפתרון כוללני יותר ולאו דווקא היעיל ביותר עבור העסק הספציפי.  תהליכי עבודה , במקום להתייעל, נעשים במקרה זה מסורבלים עוד  יותר ופחות נכונים לעסק הספציפי, מה שגורם לבזבוז זמן ומשאבים יקרים.

לכן, במקרים רבים, מומלץ להשקיע זמן ומשאבים התחלתיים באפיון ופיתוח תוכנה מותאמת אישית לעסק. בחינה מדוקדקות ואיפיון מקוציע של מערכות מידע ותהליכי עבודה בארגון , והטמעתם בתוכנה התפורה בדיוק לעסק הספציפי , יתבררו כהשקעה כדאית לעתיד העסק, ויחסכו לבעל העסק זמן וכסף יקרים בכל שנות הפעילות הבאות. כל משתמש בארגון, בכל יום שימוש, גם יהנה מנוחות עבודה בתוכנה שפותחה, וגם יצליח לבצע עבודתו בצורה היעילה ביותר.

אין ספק, כי פיתוח תוכנה ואפיון מערכות מידע ותהליכים בעסק צריכים להתבצע ע"י גורמים מקצועיים, לרוב  בתי תוכנה בעלי מוניטין מוכח שעוסקים בפיתוח תוכנה בהתאמה אישית.

תכונה יעילה ומקצועית, שפותחה עבור העסק הספציפי באופן ייחודי , מאפשרת גמישות ויכולה  לגדול ולהשתנות בהתאם לצורכי העסק. כמו כן ,במהלך כל תקופת השימוש, יש לבעל העסק גב תומך בכל הנושא הטכני , ההדרכה והשימוש היומיומי.  כל אלה חוסכים גם הם זמן יקר והופכים פתרון מסוג זה למועדף ע"י עסקים רבים, בין אם קטנים או גדולים.

לסיכום, בחירה בפתרון פיתוח תוכנה מתואמת לעסק מתברר עבור בעלי עסקים רבים כפתרון כלכלי טוב ונכון יותר מאשר בחירה מאולצת בתוכנת מדף והתאמת העסק לתוכנה הקיימת.

 

Prog4Biz הינו בית תוכנה המתמחה בפיתוח תוכנה ומערכות מידע. בנוסף לכך פרוג4ביז מספק מגוון פתרונות אינטרנט כגון אפיון ופיתוח תוכנות ואפליקציות , מערכת לניהול תוכן ובניית אתרים, קידום אורגני וממומן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב