דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לכתוב מאמר תוכן ב- 20 דקות 

מאת    [ 14/12/2011 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 5719 פעמים ]

אני מאוד אוהבת לכתוב. אבל זה לא אומר שאני מוכנה לבלות את כל היום בכתיבת מאמרים. תאמינו לי, יש לי עוד כמה דברים שאני אוהבת לעשות (לטייל עם הכלבה, לשיר, לקרוא ספרים... תודה ששאלתם... מה, לא?)

לכן, אני לא מוכנה להשקיע יותר מ- 20 דקות על כתיבת מאמר. מאמר טוב, אני מתכוונת. 20 דקות. מספיק בהחלט. וזה בדיוק מה שאני עומדת להשקיע במאמר ההדרכה שלפניכם. השעה 21:19. מתחילים.

אני יודעת שיהיו בכם כאלה שיראו בהגדרת הזמן שלי סוג של חילול קודש. בכל זאת, התוכן הוא המלך. הוא צריך צומי וכבוד ... וכל היתר... אבל כשיש לי בלוג שצריך מנות תוכן קצובות, ועסק שצריך להרוויח, והתוכן הוא המנוף השיווקי של העסק שלי - אנחנו לא פה בשביל להמציא מחדש את "מלחמה ושלום", אלא כדי לייצר נוכחות מניבה ואפקטיבית, שתענה על הצרכים של קהל היעד של העסק, תיתן להם פתרונות ראויים ורלבנטיים, ותפקח את עיניהם להבין - שאנחנו הכתובת הכי טובה עבורם.  וכמו שאומר השיר... יותר מזה אנחנו לא צריכים...

אז הבשורה הראשונה היא, שכתיבה מהירה לא צריכה ובשום אופן לא תבוא על חשבון האיכות. זה הכל – שאלה של תכנון נכון. בואו נראה כיצד: 

1. טפחו לעצמכם רשימת רעיונות

כל מי שהגיע למפגשי ההיכרות שאני עורכת עם הכלים והכללים של שיווק מבוסס תוכן, כבר מכיר את פנקס הרעיונות שאני מעניקה לבאים. "כשרושמים – מיישמים" כתוב על הכריכה. אני מאמינה בזה בכל ליבי וגם מיישמת.

לרישום רעיונות יש שני יתרונות מופלאים. האחד, לא שוכחים. השני, לא מאבדים את השפיות בניסיון להיזכר ברעיון הטוב שהיה לנו לפני רגע ופפפפ... נעלם

2. תנו לרעיונות זמן לתפוח

היתרון הגדול באמת של רישום הרעיונות בזמן אמת הוא זה: מרגע שרושמים את הרעיון הוא מתחיל לתפוח, כמו עוגת שמרים, ולגדל סביבו עוד ועוד רעיונות. וכך, מבלי לשים לב, תוך יום-יומיים יש לנו מאמר כמעט אינסטנט. מוכן לכתיבה

3. ערכו את המאמר עוד לפני הכתיבה

זה אולי מוסיף מעט ללו"ז, אבל זה מוסיף לו מהצד הלא נספר. אם יש לכם כמה רעיונות – החליטו לפני הכתיבה במי אתם בוחרים למאמר הנוכחי. וזהו. העבודה הכי קשה בכתיבה היא העריכה. הוויתור על המילים שנכתבו ללא צורך. אם תחסכו לעצמם את הבזבוז לפני שהוא מתרחש – תחסכו לעצמכם זמן יקר, ותלמדו למקד את המחשבות

4. השתמשו בבוליטים או במספרים

לשימוש בבוליטים במקום בתחביר משורשר יש שני יתרונות בולטים. מבחינת הקורא – קל הרבה יותר לעקוב אחר התוכן, ומבחינת הכותבים – קל הרבה יותר להתקדם עם המאמר, בלי לחפש מילות קישור, משפטים מתחברים ורצף לוגי סיפורי בין הקטעים.  יתרון נוסף – קחו את יתרון הנקודות היישר לכותרת, חברו אותם לתועלת משמעותית – והרי לכם מתכון מנצח לכותרת מושכת ומעניינת

5. קצר זה הארוך החדש

זוכרים את הנסיך מהאגדות? קחו איתכם נשיקה לדרך. kiss - keep it simple, sweetheart. על "מלחמה ושלום" כבר דיברנו? 250-300 מילה מהודקות היטב, אינפורמטיביות, פה ושם משעשעות ובעיקר – מכוונות מטרה ברורה, תורמות ידע, יכולת או תובנה מועילה ובונות קשר עם הקוראים – זה כל מה שצריך, וזה הרבה, אבל בשליטה, לגמרי. 

6. קחו כמה דקות להתרעננות

אם פתאום נתקעתם? קומו, התמתחו, קחו מים, וחזרו אל הטקסט. כמו שכל נשר מתחיל יודע, דברים שרואים משם - לא רואים מכאן. דקה שתיים של התרעננות, ומחשבה עם מבט שלא מול המחשב - מחוללות נפלאות למחשבה, מרעננות את היצירתיות ומחדדות את המיקוד.

7. אל תשמרו את הרעיונות הטובים לאחר כך

מניסיוני, כשרעיונות טובים צצים בראש – הם באים עם כל הכבודה, מההתחלה ועד הסוף. לא תתייחסו אליהם בזמן אמת - הם הולכים למקום אחר... רגע... מה בעצם רצינו להגיד... אוף, מה היה לי בראש... מוכר? מוכר ולא חביב! אז נכון שרישום עוזר. אבל אם תרשמו את הכל – זה כבר לא יהיה רישום, זה יהיה שלד מאמר, שכל מה שתצטרכו לעשות איתו הוא לצקת עליו בטון של מילים, טיח של עריכה, פה ושם פיניש בפנלים - ואפשר לעבור לחדר... אופס... למאמר הבא. 

20 דקות גג. אמרתי? השעה היא 21:39. עמדתי במשימה! עכשיו תורכם! בהצלחה!

אגב, רוצים להכיר עוד רעיונות וטכניקות לקיצורי דרך, לייעול תהליכי הכתיבה ולהכרת הטריקים של גדולי הכותבים שיהפכו את חיי הכתיבה שלכם לכיף גדול ומקור הכנסה אפקטיבי? מוזמנים להצטרף אליי לסדנה מלהיבה ומיוחדת במינה ליצירת "תוכן בקלי קלות". הנה כל הפרטים.

שמי עידית נעמן ואני מומחית לשיווק באמצעות תוכן. על ידי יישום של אסטרטגיות שיווק באמצעות תוכן, וחשיפת הנוסחאות לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי, אני מלמדת בעלי עסקים  להגביר את התנועה לאתר, לייצר יותר לידים, להגיע ללקוחות הנכונים ולהגדיל משמעותית את רווחיות העסק. אני מזמינה אותך להיכנס עכשיו לאתר שלי, http://www.aocm.co.il/ ולהירשם לקורס האינטרנטי החינמי לשיווק באמצעות תוכן, בו תלמד ב- 10 שיעורים קצרים וקלים ליישום, איך להפוך את הידע המקצועי שלך לאיש המכירות האפקטיבי ביותר בעסק שלך. כי התוכן שלך הוא המנוף שלך להצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב